Mikä Squash on? Siis se on joku vihannes/hedelmä/kasvis/juures tms englanniksi. Mikä suomeksi?

Vierailija

Kaveri (USA:lainen) sanoi eilen tekevänsä spaghetti squashia ja kun kysyin mitä se on niin ymmärsin että tekee siis squashista "vegaani spagettia". Yritin katsoa sanakirjasta mitä se squash oikein on ja sain tulokseksi mm kurpitsan. Kysyin sitten kaveriltani että "is it some kind of pumpkin" ja hän vastasi että "it's in that same family i think"... Ja sanoi vielä että on olemassa "yellow squash ja green squash"... Mikä ihmeen kasvis se oikein on? :D

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Se on tietynlainen kurpitsa, Suomessa vaan kaikkia erityyppisiä kurpitsoja sanotaan kurpitsoiks, englanniks niillä on omat nimensä. Eli pumpkin on se oranssi Halloween-kurpitsa, squashit on niitä vihertäviä raidallisia tai keltaisia vähän pitkulaisempia jne.

Vierailija

No jotain kurpitsaa se on. Vaikea sanoa, kun ei ole tarkempaa tietoa. Spagettikurpitsa on oma lajikkeensa, jonka sisusta on spagetin näköistä mössöä keitettynä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kesäkurpitsa

Kun hakee kuvahaulla, tulee tosiaan myös lesäkurpitsoja, et. keltaisia. Se, mitä squash täsmälleen tarkoittaa, riippuu maastakin: mä luulisin, että USA:ssa se on enimmäkseen yämä: http://cdn2.blisstree.com/wp-content/uploads/2011/10/buttnenut-squash-vi... Etelä-Afrikassa (missä itse olen asunut), se on yleensä muistaakseni tässä kuvassa näkyvät pikkukurpitsat: http://www.foodsubs.com/Photos/summersquash-group.jpg

Vierailija

Me ollaan tehty spagettia kesäkurpitsasta.

Ehkä se on taas semmonen squash mitä ei suomessa efes tiedetä... niitähän löytyy runsaasti.

Vierailija

Joo, kyllä tuota squashia käytetään myös kesäkurpitsasta. Siitä ainakin voi tehdä "spagettia" leikkaamalla mandoliinilla tms ohuita suikaleita ja marinoimalla niitä, on voinut viitata sellaiseen reseptiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Squash = (kurkkukasvien sukuun kuuluva) kurpista. Kurpitsan määritelmän alle kuuluu mm. kesäkurpista ja monia muita kurpitsoja :)

Siis kurpitsa :D

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat