Miksi aurinkolasit ovat "cool", mutta silmälasit eivät ole?

Vierailija

Kummatkin ovat samankaltaisia härpäkkeitä, jotka asetetaan nenän ja korvalehtien päälle. Aurinkolasit peittävät silmät, silmälasit eivät. Mitään muuta ulkoista eroa ei ole. Kyse ei voi olla siitä, että silmälasit paljastaisivat jonkin heikkouden (huonon näön), sillä aurinkolasit tekevät saman, ehkä jopa vielä selvemmin (peittävät rumat silmät tai kertovat kantajastaan, että eivät kestä kirkasta valoa).

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Ehkä alkuperäiseen cooliuteen kuului tietty ilmeettömyys, ja se on helpompi saavuttaa, jos silmät ovat peitossa.

Mutta voihan silmälasitkin olla cool, jos ne on hyvin valittu. Jotkut ostavat niitä jopa imagosyistä, sillä rillipäitä pidetään älykkäämpinä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nämä sisätiloissa mm. kaupassa aurinkolasit päässä kävelevät on kaikkia muuta kun cool, hävettää niiden puolesta.

On sinullakin häpeän aiheet.

Oletko tietoinen siitä, että on olemassa myös taittovikoja korjaavia aurinkolaseja? Jos käyn kirkkaana päivänä ruokaostoksilla, pistän sellaiset päähäni jotta en matkalla häikäisty. Koska niillä näkee ihan tarpeeksi hyvin sisälläkin, en viitsi ottaa mukaan normaaleja silmälasejani, vaan käytän aurinkolaseja myös sisällä kaupassa. Ihan häpeilemättä. Tavoitteeni ei ole näyttää coolilta vaan ainoastaan tehdä asiat helpommalla tavalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä sisätiloissa mm. kaupassa aurinkolasit päässä kävelevät on kaikkia muuta kun cool, hävettää niiden puolesta.

On sinullakin häpeän aiheet.

Oletko tietoinen siitä, että on olemassa myös taittovikoja korjaavia aurinkolaseja? Jos käyn kirkkaana päivänä ruokaostoksilla, pistän sellaiset päähäni jotta en matkalla häikäisty. Koska niillä näkee ihan tarpeeksi hyvin sisälläkin, en viitsi ottaa mukaan normaaleja silmälasejani, vaan käytän aurinkolaseja myös sisällä kaupassa. Ihan häpeilemättä. Tavoitteeni ei ole näyttää coolilta vaan ainoastaan tehdä asiat helpommalla tavalla.

Olen tietoinen, mutta olen yhtä tietoinen siitä, että jokainen aurinkolasit päässä sisätiloissa oleva ei ole taittovikainen vaan omasta mielestään "cool"

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minulla on likinäkö -1.75 ja -2.0 ja ko. korjaavat aurinkolasit. Itse otan ne kauppaan mennessä todellakin pois, koska näen ihan riittävän hyvin ilman niitäkin. Tietty jos likinäköisyys on luokkaa -10 on syytä pitää ne lasit päässä.

Vierailija

Mulla taas on kaukonäköä +4,75 ja todellakin pidän aurinkoisena päivänä aurinkolasit päässä myös kaupassa. Enhän mä näkisi tuotteiden nimiäkään, jos ottaisin lasit päästä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla taas on kaukonäköä +4,75 ja todellakin pidän aurinkoisena päivänä aurinkolasit päässä myös kaupassa. Enhän mä näkisi tuotteiden nimiäkään, jos ottaisin lasit päästä.

Ota tavalliset lasit kauppaan mukaan, niin et näytä niin pelleltä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No kun mua ei haittaa, jos näytän pelleltä. En ala silmälaseja kauppareissulla kuljettaa mukana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No kun mua ei haittaa, jos näytän pelleltä. En ala silmälaseja kauppareissulla kuljettaa mukana.

No se on sinun valita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minulla on likinäkö -1.75 ja -2.0 ja ko. korjaavat aurinkolasit. Itse otan ne kauppaan mennessä todellakin pois, koska näen ihan riittävän hyvin ilman niitäkin. Tietty jos likinäköisyys on luokkaa -10 on syytä pitää ne lasit päässä.

Jaa. Mulla on ihan samat voimakkuudet kun sulla ja todellakin pidän ne aurinkolasit kaupassakin päässä. Miksi en pitäisi, kun tarpeeksi valoisaa on niidenkin kanssa? Miksi haluaisin katsella sumeita maisemia ja mahdollisesti pyytää kassaa toistamaan ostosten summan, kun en sitä itse erota, ihan vaan sen vuoksi, että joku ei ajattele minun haluavan näyttää "cool"ilta. Mulle on onneksi ihan yksi ja lysti, mitä tuntemattomat ajattelee, joten ei tarvitse kahta kertaa miettiä näkisikö hyvin vai ottaisiko aurinkolasit tavan vuoksi pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin on epilepsian takia erittäin valolle herkät silmät, siksi käytän aurinkolaseja lähestulkoon kaikkialla paitsi kotona. Kuulemma esim. Albert Järvisenkin silmät oli herkät ja käytti tummennuksia siksi eikä minkään rokkikukkoilun takia.

Vierailija

Minulla on aurinkolasit päässä kaupassa koska a) (jos on kevät) silmäni ovat punaiset ja turvonneet, eikä kiinnosta selittää jollekin huolestuneelle kansalaiselle (l. mummoille), että en itke vaan olen ihan vain koivulle ja lepälle allerginen tai b) silmiäni särkee valoyliherkkyyden takia.

Pari kaveria joutuu käymään kaupassa migreenilääkkeet otettuna ja aurinkolasit päässä ja vasta sitten antavat kohtauksen tulla kun jääkaappi on täytetty. Ja muutama on käynyt krapuloissaan. Tai ovat huumepäissään.

En ole vielä tavannut ketään, joka pitäisi aurinkolaseja sisällä vain sen takia että ne olisivat cool, kaikilla on ollut joku ihan muu syy. Mutta kai sellainenkin ihminen on jossain olemassa, muilla käyttäjillä on niiden lasien takana kaikkea muuta kuin cool olo. Polttava, kipinöivä, salamoita lyövä, viiltävä, räjähtävä ovat meillä muilla niitä sanoja joilla itseämme määrittelemme tuossa tilanteessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei v-ttu kuinka tymiä ihmisiä kuten ko. kirjoittaja ja yläpeukuttajat, on olemassa! Olen itsekin saanut tuijotuksia osakseni,kun  joudun joskus pitämään aurinkolaseja sisätiloissa migreenin vuoksi.

Tiedätko mitä? Pari vuotta sitten talvella minua käveli joka aamu hämärällä vastaan nainen, jolla oli aurinkolasit. Olisi siinä ollut sulla ihmettelemistä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat