Tankkaaminen
ku maksaa kortilla niin se automaatti ehdottaa jotaki maksimi summia. ärsyttää kun se ehdottaa 10€, 20€ ja seuraava on sitte 60€. mitä jos mä haluanki tankata 40€ edestä??
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Lukeeko siinä automaatissa muka jossain, että summa jonka valikoin on vain katevaraus tai vastaavaa?
Automaatissa ei lue, mutta vaikka tässä nyt lukee. Lainaus on nesteen sivulta, mutta aivan sama on joka automaatissa.
Veloitus tililtä todellisen kustannuksen mukaan
Koska polttoaineautomaatilla maksetaan ennen tankkausta, kysytään asiakkaalta tankkauksen alkuvaiheessa katevaraussumma. Tämä tarkoittaa, että asiakkaan tililtä varataan ostoksen arvioitu loppusumma euroina.
Siruautomaatin näyttö ehdottaa valmiita katevaraussummia 10 €, 20 €, 60 €, 90 € tai 120 €, joista asiakas voi valita haluamansa summan. Asiakas voi myös valita kohdan ”muu summa” ja näppäillä haluamansa katevarauksen.
Jos haluaa tankin täyteen, kannattaa varaus tehdä aina 90:llä tai 120 eurolla. Tankkauksen päätyttyä järjestelmä oikaisee katevarauksen vastaamaan todellista tankkausta. Asiakkaan tilille ei jää ylimääräistä katevarausta. Jos esimerkiksi tekee120 euron katevarauksen ja tankkaakin vain 75,60 eurolla, niin katevarauksesta perutaan 44,40 euroa. Tämä tarkoittaa, että asiakkaan tililtä veloitetaan vain se summa, jolla hän on tankannut. Tässä esimerkissä se olisi 75,60 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo vaihtoehtona "muu summa".
Jos keskeytän tankkaamisen 40euros onko varmaa ettei joku muu tankkaa sitte loput 20€??
Ap
Minkä aseman automaatissa ei ole vaihtoehtoa muu summa?
Abc. Olisko enemmän kiinni kortista? Visa electron, joku jossain sanoi ettei sillä saa valittua omaa summaa.
Ap
No sitten se on (en tiedä) kortista kiinni, tankkaan aina ABC:lla ja jokaisessa missä olen tankannut on vaihtoehto "muu summa".
Mullakin Visa Electron ja aina kyllä on ollut vaihtoehto valita itse summa.
Mä tankkaan autoni eli kerran pari viikossa.
Silti olen niin hiton pöljä ja epäluuloinen, etten koskaan uskalla laittaa esim. 100 euroa, koska pelkään menettäväni ne rahat, jos bensaa ei mahdukaan satasen edestä.
Lukeeko siinä automaatissa muka jossain, että summa jonka valikoin on vain katevaraus tai vastaavaa?