Pika - apua juhlavaatetuksen suhteen, kehtaako mennä hautajaisiin

näin

mustassa paidassa missä on pieniä kukkia?

Kun en halunnut nyt loppuodotus - ajaksi mitään kallista ostaa, niin tuon alkusyksystä löysin Tokmannilta edulliseen hintaan. Olen tuolla nyt muutamissa muissa paremmissa tilaisuuksissa käynyt, enkä ole kyllä keltään valitusta vaatetuksestani kuullut.

Mutta mites hautajaiset, jos ei ole täys'mustaa päällä? Tuo paita on minusta kuitenkin muuten ihan juhliin sopiva.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Riippuu vainajasta. Läheiseni hautajaisissa mulla oli bodausaiheinen paita, huppari päällä ja kollarit. Juuri niin kuin hän oli halunnut

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Riippuu vainajasta. Läheiseni hautajaisissa mulla oli bodausaiheinen paita, huppari päällä ja kollarit. Juuri niin kuin hän oli halunnut

Siis läheinen pyysi ennen kuolemaansa, että tule jossain rumissa retkuissa hautajaisiini? Sillai tosi WT.

Vierailija

Samaa mieltä aiemman kommentoijan kanssa. Suomessa hautajaispukeutumisen etiketti ei tunnu enää olevan yhtä suuressa arvossa kuin ennen. Ennen laitettiin ykköset päälle, nykyään olen nähnyt hautajaisissa jopa tarrasandaaleita ja värikkäitä vaatteita.. Joten uskon tuon paidan olevan ihan hyvä tilaisuuteen. :)

alkuperäinen

Minulla on mustat housut ja löytyy kyllä sellainen musta jakun tapainen, mutta en tiedä pitääkö tuokin vielä päälle laittaa?  Mitä tarkoitat asusteilla?  Minulla ei ole korviksia eikä kaulakorua eikä mitään rannekorua.   En ole mikään koruihminen.  Takki on musta villakankainen ja käsissä nahkakäsineet.

Vierailija

Minun äitivainaa oli eläessään sitä mieltä, että vaatteilla surra. Ei häntä olisi mitenkään häirinnyt, vaikka olisi nähnyt omissa hautajaisissaan senkin tummanpunaisen puseron, joka oli eräällä vieraalla. Olisi ollut vaan tyytyväinen, että hyvä kun ei turhaan haaskaa rahaa yksien hautajaisten takia sellaiseen vaatteeseen, jota ei muuten pidä koskaan.

Joka tapauksessa musta kukkapusero käy ihan kenen tahansa hautajaisiin, ja jos se sinua itseäsi jotenkin kiusaa, laita joku jakku, villatakki tai vaikka huivi sen lisäksi.

Vierailija

Kelpaa, ei se vainaja sua enää näe tai arvostele. Vainajan "juhla" ja muilla ei oikeutta arvostella. Mieluiten tummaa päälle mutta pääasia on, että vaatteet ovat siistit ja sopivat hautajaisiin eli et näytä kirjavalta variksenpelättimeltä. Tietenkin, jos vainaja oli rempseä ja sateenkaaren väreihin pukeutuva, niin sitten voi laittaa vähän räväkämpää päälle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla on mustat housut ja löytyy kyllä sellainen musta jakun tapainen, mutta en tiedä pitääkö tuokin vielä päälle laittaa?  Mitä tarkoitat asusteilla?  Minulla ei ole korviksia eikä kaulakorua eikä mitään rannekorua.   En ole mikään koruihminen.  Takki on musta villakankainen ja käsissä nahkakäsineet.

Mustat housut käy hyvin sen kukkakuviosen paidan kanssa. Musta jakku sopisi asuun ja toisi siihen arvokkuutta, laita se. Koruja ei tarvitse laittaa hautajaisiin ollenkaan. Jos on vihkisormus, se riittää. Musta villakangastakki ja mustat nahkakäsineet sopivat hyvin hautajaisiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Koruja ei hautajaisissa tavata käyttääkään, vihkisormuksia ja kelloa lukuunottamatta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siis läheinen pyysi ennen kuolemaansa, että tule jossain rumissa retkuissa hautajaisiini? Sillai tosi WT.

Niissä vaatteissa, joita pidän yleensäkin ja jossa oppi mut näkemään. Sanoi vielä, että tulee kummittelemaan mulle öisin, jos edes harkitsen pukua tai muuta ns. hienoa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Asusteilla tarkoitetaan yleensä laukkua, kenkiä, koruja, hattua, käsineitä jne. Suosittelen laittamaan sen jakun. Takki ja käsineet kuulostaa hyviltä. Siistit mustat kengät (ja mustat sukat) lisäksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kelpaa, ei se vainaja sua enää näe tai arvostele. Vainajan "juhla" ja muilla ei oikeutta arvostella. Mieluiten tummaa päälle mutta pääasia on, että vaatteet ovat siistit ja sopivat hautajaisiin eli et näytä kirjavalta variksenpelättimeltä. Tietenkin, jos vainaja oli rempseä ja sateenkaaren väreihin pukeutuva, niin sitten voi laittaa vähän räväkämpää päälle.

Ei mikään vainajan juhla, vaan läheisille tarkoitettu tilaisuus haudata ja hyvästellä vainaja.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat