Opettajani teki lastensuojeluilmoituksen

oikeutta-

Eli siis minun opettaja teki lastensuojeluilmoituksen väittäen etten muka pärjää lapseni kanssa. Tämä väite on täysin perätön. En ole missään vaiheessa ikinä sanonut tai edes vihjannut hänelle ettenkö pärjäisi. Tämä syyte loukkasi minua ERITTÄIN suuresti ja tunnen oloni nöyryytetyksi. Enkä halua jättää asiaa tähän. Voinko viedä asiaa eteenpäin jotenkin? En todellakaan hyväksy sitä että minusta tehdään perättömiä ilmoituksia varsinkin kun lapseni on todella onnellinen ja hyvinvoiva ja kuka tahansa läheiseni pystyy todistamaan sen.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Parasta mitä voit tehdä, on olla riehaantumatta. Lastensuojelun tarkoitus ei ole satuttaa perheitä huvikseen, ja jos teillä on asiat oikeasti hyvin (ts. ihan tavallisesti) niin mitään seuraamuksia on turha pelätä.
Kiinnostaisi kyllä, kertoiko opettaja mikä hänet on saanut huolestumaan?

Vierailija

Olen 26 ja lapsi 3v. Minusta vaan tuntuu vähän kunnianloukkukselta tuommonen teko. Kyllä menetik yöuneni. Kyseistä opettajaa en halua nähdä enään koskaan

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen 26 ja lapsi 3v. Minusta vaan tuntuu vähän kunnianloukkukselta tuommonen teko. Kyllä menetik yöuneni. Kyseistä opettajaa en halua nähdä enään koskaan

Ai laitoit 3v kouluun? No ihmekös.

Vierailija

Harvempi mitenkään mahtavasti pärjäilee kolmevuotiaan kanssa jos lapsella on vähänkään kovempi uhma. Enemmänhän se "pärjäily" on useimmilla vaan hetkestä hetkeen selviämistä, ja kolmevuotias on onneksi vielä näppärästi kannettavassa iässä tai hänet voi köyttää rattaisiin. Kolmevuotiaan kanssa vaan on joskus rankkaa, kaikki, eikä mikään meinaa sujua. Sellaista se joskus on eikä mikään ole siltikään vialla.

Että mitä sun opettaja nyt oikein tarkoitti pärjäämisellä, ja miksi ihmeessä SINUN opettajasi sen ls-ilmoituksen teki, onko hän edes nähnyt lastasi?

Vierailija

Ei ole nähnyt lasta ja en ole yh. Lapseni on ns."helppo lapsi" ja mitään ongelmia ei hänen suhteen ole. Kyse on nyt siitä kun minä olen semmonen jännittäjä ja olen luvan kanssa ollut hetken pois koulusta ja tehnyt kotona tehtävät. Se on näköjään riittävä peruste tehdä tuommosia ilmoituksia. Etenkin kun olen sanonut monta kertaa että pärjään kyllä oikein mainiosti kotona lapsen kans.

Vierailija

Tunnut nyt keskittyvän omaan pahaan oloosi ja mietit opettajan "rankaisemista" tai kostoa. Puolustuskannalle asettuminen on luonnollinen reaktio, mutta sen sijaan, että hyökkäät opettajaa vastaan, voisit miettiä, miksi hän meni ilmoituksen tekemään. Ei niitä huvin vuoksi tehdä. Opettaja on hyvin voinut ymmärtää jotain väärin ja ylireagoida, eikä ollut kovin ammattimaista toimia sinun selkäsi takana, mutta jokin huoli siellä on taustalla. Myöhästeletkö tunneilta? Oletko joskus ollut sekavan tai krapulaisen oloinen? Onko olemuksesi epäsiisti? Onko sinun vaikea toimia ohjeiden ja sopimusten mukaan, kuten palauttaa tehtäviä ajoissa?

Vierailija

Nyt en oikein ymmärrä. Miksi sinun pitäisi omalle opettajallesi avautua kotiasioistasi ja lapsen kanssa pärjäämisestä.

Itse opiskelin tuossa iässä yliopistossa ja minulla oli pieni lapsi. Ei olisi tullut mieleenkään että opettajille olisin jotain tuollaista tilittänyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole nähnyt lasta ja en ole yh. Lapseni on ns."helppo lapsi" ja mitään ongelmia ei hänen suhteen ole. Kyse on nyt siitä kun minä olen semmonen jännittäjä ja olen luvan kanssa ollut hetken pois koulusta ja tehnyt kotona tehtävät. Se on näköjään riittävä peruste tehdä tuommosia ilmoituksia. Etenkin kun olen sanonut monta kertaa että pärjään kyllä oikein mainiosti kotona lapsen kans.

Mitä tarkoitat sillä, että olet "semmonen jännittäjä"? Ahdistutko sosiaalisissa tilanteissa vai mitä? Jos kohdallasi on tehty tuollainen erityisjärjestely, että saat tehdä tehtäviä kotona, kyse ei ole mistään pikkuasiasta. Ehkä käyttäytymisesi sosiaalisissa tilanteissa on niin poikkeavaa, että opettajalla on tästä syystä herännyt huoli. Eikö ole oikeastaan hieno juttu, että joku on huolissaan sinusta ja perheestäsi? Ei lasun tekemisen taustalla aina ole se, että sinulta pitäisi ottaa lapsi pois vaan että katsotaan, tarvitseeko perheenne jotain apua.

Vierailija

En ole sekava tai krapulainen. Otan alkoholia ehkä kerran kolmessa kuukaudessa. Ja olen siisti ulkomuodoltani. enkä myöhästele. Juurihan ylempänä kerroin että olen luvalla ollut hetken pois koulusta :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole sekava tai krapulainen. Otan alkoholia ehkä kerran kolmessa kuukaudessa. Ja olen siisti ulkomuodoltani. enkä myöhästele. Juurihan ylempänä kerroin että olen luvalla ollut hetken pois koulusta :)

Viestisi ei ollut latautunut sivulle kirjoittaessani omaa kommenttiani. Miksi sinulle myönnettiin lupa (sairausloma?) olla pois koulusta? Kuinka kauan tämä jakso kesti?

Vierailija

Joo sosiaaliset tilanteet on se minun heikkous. Olen siis hyvin aktiivinen tunneilla ja tehtävät palautan ajoissa. Mutta välillä tulee niitä huonoja kausia sitten ja silloin teen kotona tehtäviä. Koululla tästä ollaan tietoisia. Mutta se ei vaikuta millään lailla minun lapseni elämään ja siksi tuntuu pahalta tuommoset ilmotukset. Minulla on laaja tukiverkosto enkä tarvitse tuntemattomien apua mistä tämä opettajakin on tietoinen. Hän on koko ajan ollut jotenkin vihamielinen minua kohtaan ja tänään puhui että olen lopettamassa koko koulun vaikken ikinä ole kellekkään puhunut mitään sellaista. Olen todellä hämilläni melkeinpä kaikesta mitä tulee tähän opettajaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo sosiaaliset tilanteet on se minun heikkous. Olen siis hyvin aktiivinen tunneilla ja tehtävät palautan ajoissa. Mutta välillä tulee niitä huonoja kausia sitten ja silloin teen kotona tehtäviä. Koululla tästä ollaan tietoisia. Mutta se ei vaikuta millään lailla minun lapseni elämään ja siksi tunt

uu pahalta tuommoset ilmotukset. Minulla on laaja tukiverkosto enkä tarvitse tuntemattomien apua mistä tämä opettajakin on tietoinen. Hän on koko ajan ollut jotenkin vihamielinen minua kohtaan ja tänään puhui että olen lopettamassa koko koulun vaikken ikinä ole kellekkään puhunut mitään sellaista. Olen todellä hämilläni melkeinpä kaikesta mitä tulee tähän opettajaan.

Ymmärrän, että pahoitit mielesi, mutta kyllä tästä nyt syntyy kuitenkin sellainen kuva, ettei kaikki ole ihan kunnossa. Puhut "huonoista kausista", jolloin et pysty käymään koulua normaalisti. Aika vakavalta oirehdinnalta tuo minusta kuulostaa. Opettajan on ns. varhaisen puuttumisen mallin vuoksi ihan virkavelvollisuudenkin nojalla puututtava huolta herättäviin tapauksiin. Jos opettajalla nousee huoli eikä hän tee mitään, hän tekee väärin. Opettaja ei voi tietää, miten kotona pärjäilet ja millaiset tukiverkot teillä on, hän tekee tulkintansa sinun käytöksesi sekä antamiesi tietojen pohjalta. Jos teillä tosiaan on kaikki kunnossa, ei sinun tarvitse olla huolissasi. Yritä myös olla takertumatta ajatukseen opettajan rankaisemisesta, työtään hän vain teki. Toimenpide saattoi olla ylimitoitettu, mutta nyt kun olet avannut tilannettasi lisää, näyttäisi siinä kuitenkin olevan joitain huolta herättäviä asioita.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat