Siis eikö rypsiöljyä saa käyttää paistamisessa?

Vierailija

Olen käyttänyt... tänään luin uutisen, että siitä tulee syöpää...

Mitä uskaltaa enää syödä?

Kommentit (5)

Vierailija

Mistä nyt ei tulisi syöpää. Mä en käytä sitä siks koska voilla tai oivariinilla tulee paremman makuista ja siks koska rypsiöljy palaa pohjaan ja roiskuu helpommin kuumana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mistä nyt ei tulisi syöpää. Mä en käytä sitä siks koska voilla tai oivariinilla tulee paremman makuista ja siks koska rypsiöljy palaa pohjaan ja roiskuu helpommin kuumana.

Tuo nyt on ihan höpöhöpöä. Nimenomaan voi palaa, koska ei siedä niin korkeita lämpötiloja kuin öljy. Öljy voi toki roiskua, mutta sen voi estää laittamalla leivinpaperi pannun päälle.

Miten ihmeessä voit onnistua polttamaan rypsiöljyn tai muunkaan öljyn pohjaan :D :D? Sehän on täysin mahdotonta, ennemmin syttyy öljypalo.

En jaksa ymmärtää, miten joillakin on nykyään ruuanlaiton perusasiat aivan hukassa, vaikka netissäkin on tietoa yllin kyllin.

t. nainen 49 vuotta

Vierailija

20 min uppopaistossa muodostui haitallisia aldehydejä kun kuumennettiin höyryäväksi. Näin ei käytännössä tehdä ruokaa valmistettaessa. Eli normaalissa ruoanvalmistuksessa rypsiöljystä ei muodostu syöpävaarallisia aineita. Hyvin taas iltapäivälehdiltä uutisoitu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt on ihan höpöhöpöä. Nimenomaan voi palaa, koska ei siedä niin korkeita lämpötiloja kuin öljy. Öljy voi toki roiskua, mutta sen voi estää laittamalla leivinpaperi pannun päälle.

Miten ihmeessä voit onnistua polttamaan rypsiöljyn tai muunkaan öljyn pohjaan :D :D? Sehän on täysin mahdotonta, ennemmin syttyy öljypalo.

En jaksa ymmärtää, miten joillakin on nykyään ruuanlaiton perusasiat aivan hukassa, vaikka netissäkin on tietoa yllin kyllin.

t. nainen 49 vuotta

näin käy kun koitetaan leikkiä ammattikokkeja ja veivataan ruokaa järjettömän kuumilla pannuilla kun kerran ravintoloissakin (kiireen vuoksi)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat