Oon lintsannu koulusta viikon ja nyt en uskalla mennä sinne

Vierailija

Opekin laitto jo jotain viestiä ja en uskalla kattoo sitä. En haluu valehdella että oon ollu kipeä tai mitään, mutta onhan se nyt hiton noloakin sanoo että joo lintsasin. En pysty netistä mistään kattomaan kuinka paljon olen edistynyt opinnoissa ja pelottaa että oon jotenkin todella paljon jäljessä. Ja sitten kun pääsen kouluun ikinä, niin en jaksa valehdella koulukavereillekkaan että joo olin kipeä. En nyt tiiä mitä teen ja ärsyttää. Unirytmikin ihan päin helvettiä.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Opettajat ovat ehtineet nähdä ja kuulla jo monenlaista, turha nolostella. Kannattaa yrittää palata kouluun ja ottaa apua vastaan, kyllä se siitä. Esim kuraattorin kanssa voit puhua elämästä yleisesti, jos tuntuu raskaalta. Tsemppiä, t. Yksi ope

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Selvitä nyt eka itsellesi syy lintsaukseen, jotta välttäisit sen jatkossa. Koululla ja opella ei tässä kohtaa ole väliä.

Eka päivä oli ihan unirytmin korjausta(nukuin pommiin), toka päivän aamu meni niin päin helvettiä että ajattelin että en nyt jaksa, ja sen jälkeen se on ollut vaan tätä että en enää uskalla mennä. Ei pitäis mitään sen vaikeampaa olla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mene juttelemaan koulukuraattorille, voit itse varata ajan. Ei se olo parane kuin asiat selvittämällä. Tsemppiä!

Emmä oikein tiedä mistä, voisinhan mä suoraan ovelle marssia mutta sitten jos se ei olekkaan paikalla tai muuta, nii olen ihan kusessa :D Ap ja oli kans 5 viesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä pitempään menee sitä vaikeempaa se on :/

Just näin! Kuten olet jo itse huomannut. Nyt vaan rohkeasti menet, ne opet on kuule nähneet yhtä ja toista. Sanot just niinkun asia on, että ensin nukuit pommiin ja sitten asiat vaan kasautui. Sitten otat itseäsi niskasta kiinni ja teet rästihommat pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene juttelemaan koulukuraattorille, voit itse varata ajan. Ei se olo parane kuin asiat selvittämällä. Tsemppiä!

Emmä oikein tiedä mistä, voisinhan mä suoraan ovelle marssia mutta sitten jos se ei olekkaan paikalla tai muuta, nii olen ihan kusessa :D Ap ja oli kans 5 viesti.

Laita sähköpostia, jossa kerrot lyhyesti ongelmasi? :)

ope

Kuten olet nyt huomannut, lintsaamisesta tulee helposti kierre. Et voi enää muuttaa sitä, mitä on jo tapahtunut. Sinulla on tasan kaksi vaihtoehtoa, joista huonompi on panna pää pensaaseen ja jatkaa lintsaamista, jolloin olosi vain pahenee ja koulu jää suorittamatta.

Tee seuraavasti:

1. Karaise mielesi ja lue open viesti.

2. Vastaa siihen rehellisesti. Voit kirjoittaa vaikka samoja asioita kuin tänne. Pahoittele käytöstäsi ja pyydä apua.

3. Mene huomenna kouluun! Kouluun palattuasi selvitä opettajilta mahdolliset rästitehtävät. Pahoittele käytöstäsi ja kiitä uudesta mahdollisuudesta. 

4. Jos opintojen etenemisessä on isompi ongelma, mene opon puheille. Hänen tehtävänsä on auttaa.

5. Ole rehellinen kavereille. Oikeat ystävät ymmärtävät. Et ole ensimmäinen, joka on lintsannut.

6. Jos sinulla on huolia, eikä unirytmi oikene ajoissa heräämisestä huolimatta, hae apua terkkarilta, kuraattorilta, lääkäriltä.

7. Tee päätös olla lintsaamatta enää. Niin pääset lopulta helpoimmalla. Kaikki tekevät virheitä, pääasia on, että niistä ottaa opikseen. 

Vierailija

Jos sulla on läheisiä kvereira koulustaniin kysyt missä mennään, niin ehdit vielä'selailla käydyt aiheet läpi. Tuskin sulla kuitenkaan heti huomenna kaikkia aineita on. Edes lukiossa yhdessä viikossa ehditä niin paljon käymään ettet pääsisi vielä mukaan kelkkaan, jollei sull siten ole jotain pitkää mtikkaa yms.

Jos uskot että nää poissolot/lintsaukset oli tässä niin en kertoisi opettajille, että lintsasin. Luultavasti he passittaisivat sut kuraattorille/psykologille. Sanot vaan vaikka, että olit kuumeessa. Jos sulla useinkin tapahtuu noin ja uskot, että jatkossakin tulet olemaan poissa niin ehkä sitten kannattakin kertoa suoraan opettjille miten sia oli ja käydä vaikka juttelemss jossin. Kyllä ne opettajat ymmärtää.

Vierailija

Rohkeasti luet viestin ja vastaat opelle rehellisesti. Ja huomenna menet kouluun.

Elämä ei tähän kaadu ja huomaat huomenna, että ihan turhaan pelkäsit muita. Nyt rohkeutta!

ope

Vierailija kirjoitti:
Selvitä nyt eka itsellesi syy lintsaukseen, jotta välttäisit sen jatkossa. Koululla ja opella ei tässä kohtaa ole väliä.

No huhhuh. Usein lintsaaminen on perusteinihommaa, jos vanhemmat eivät ole vahtimassa. Nuoret ovat hetken lapsia ja kukapa ei haluaisi aamulla vain kääntää kylkeä. Ei tarvitse olla mitään kaameaa mt-ongelmaa tms. että lapsi alkaa lintsata. Valvonnan puute toki on ongelma, mutta siihen nuori ei voi itse vaikuttaa. Toisaalta taustalla voi olla isoja ongelmia, mutta jos koulua aletaan käydä vasta sitten, kun ne on selvitetty, voipi koko koulu jäädä käymättä! Koulu pitää viimeiseen asti yrittää suorittaa, koska muuten siitä yhdestä ongelmasta tulee monta. Lisäksi koulun kautta nuoret yleensä sitä apua saavat. Helpoiten syrjäytyy ja jää avun ulkopuolelle, jos jää kotiin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat