Tulkitkaa tämä uni/painajainen

Vierailija

Uni sijoittui tutulle "mökille" missä oli isovanhempani ja minä. Koin olevani heidän mökillä, vaikka paikka ei unessa oikeasti näyttänyt samalta. Ollessani isoisän seurassa ulkona, parikymmentä metriä minusta ohi käveli reipasta tahtia nuori poikalapsi, joka käveli suoraan alas todella korkealta, pystyjyrkältä kalliolta. En nähnyt tippumista, mutta kuulin loputtomalta tuntuvat äänet miten pojan ruumis heittelehti kalliota pitkin alas. Halusin ja yritin etsiä poikaa jos hänet voisi vielä pelastaa, mutta vaarallisen ympäristön ja toivottomuuden takia muut estelivät minua ja käskivät antaa olla. Jyrkänne päätyi veteen, joten yritin mm. saada veneen jolla haravoida aluetta pojan löytymisen toivossa, ennen tätä kuitenkin heräsin. Olo on kauhea, sumuinen ja ahdistunut nyt.

Kommentit (11)

Vierailija

Uskon että poika kuvasi jotakin luonteenpiirrettä tai tunnetta sinussa, joka on nyt poistumassa, mutta josta et vielä olisi ihan valmis päästämään irti.
Vesi kuvaa unissa usein alitajuntaa, putoaminen tietynlaista irti päästämistä ja kuolema uuden alkua. Näin lyhyesti.

Onko sinulla jokin muutosvaihe menossa elämässä, henkinen tai fyysinen?

Vierailija

Tai sitten olet vain seurannut vaikka Nela-keissiä lehdistä.

Ei muut oikein pysty noita asioita tulkitsemaan, koska eivät tiedä elämääsi. Mitä itse ajattelet sen tarkoittavan?

Vierailija

Oikeestaan elämässä meneillään kaikenlaista: sydänsuruja, vaikeita terveys- ja rahahuolia sekä hieman venähtänyt sairausloma töistä aiheuttaa ahdistusta ja huonoa omatuntoa, vaikka töihinpaluukaan ei houkuta! -Ap

Vierailija

Unesi tarkoittaa sitä, että kahden vuoden sisään naapurustossanne asuva ajokoira saa pennut jotka on siitetty jänismetsällä ajossa ollessa. Lisäksi omasi tai jonkun lähisukulaisesi postilaatikko tullaan räjäyttämään ilotulitteilla tai mahdollisesti jos teillä on metsää joku varastaa sieltä itselleen joulukuusen.

Vierailija

Ei unia voi selittää tietämättä elämäntilanntetta ja tuntematta ihmistä kohtalaisen hyvin. 

Mutta ahdistustahan tuo on. Mutta miksi, sen voi tietää vain näkijä itse tai lähipiiri. 

Omenansiemen

Emme voi tulkita, sillä emme tiedä suhteistasi sukulaisiisi. Emme tiedä kokemuksistasi, emme mitään elämästäsi ylipäätään.

Tulkintoja voi tehdä vain jos on laaja määrä taustatietoja, muuten menee ihan harakoille koko homma.

Vierailija

Unet ovat kummallinen ilmiö. 

Milloin pulpahtaa joku luokkatoveri alakoulusta, milloin jokin kassaneiti, naapuri tai joku toisen osaston työntekijä. Ei mitään yhtymäkohtaa valvemaailmaan. Ihmisiä ja ilmiöitä, joita ei ole tietoisesti ajatellut yhtään. 

Aivot assosioivat alitajuisesti, tietämättämme jotain.... Freudilla selityksiä kyllä, en ole parempiakaan oikeastaan nähnyt. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Uskon että poika kuvasi jotakin luonteenpiirrettä tai tunnetta sinussa, joka on nyt poistumassa, mutta josta et vielä olisi ihan valmis päästämään irti.
Vesi kuvaa unissa usein alitajuntaa, putoaminen tietynlaista irti päästämistä ja kuolema uuden alkua. Näin lyhyesti.

Onko sinulla jokin muutosvaihe menossa elämässä, henkinen tai fyysinen?

Tämä. Selkeästi.

t. unikursseja käynyt

Vierailija

Pitää vain itse miettiä. Mitä sinulle voi merkitä nuori poikalapsi? Ehkä nuoruuden haaveita, terveyttä, tulevaisuuden suunnitelmia. 

Ne romahtavat tai ainakin pelkäät niiden romahtavan? 

Kuten tässä on jo sanottukin, vain itse voi päästä unistaan selville. Toki hyvä psykoanalyyttisesti suuntautnut terapeutti voi auttaa paljon. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Unesi tarkoittaa sitä, että kahden vuoden sisään naapurustossanne asuva ajokoira saa pennut jotka on siitetty jänismetsällä ajossa ollessa. Lisäksi omasi tai jonkun lähisukulaisesi postilaatikko tullaan räjäyttämään ilotulitteilla tai mahdollisesti jos teillä on metsää joku varastaa sieltä itselleen joulukuusen.

Et ymmärtänyt unen sanomaa ollenkaan. 

Ammattilaisen tulkinta: naapurin kissa kuolee mystisesti ja oikeusprosessi odottaa. Joulukuusi näkyy minullakin, mutta kyseessä on kuusen kaatuminen appiukon päälle kesken kinkunleikkauksen. 

Postilaatikko liittyy unennäkijän ahdistukseen Postin toiminnan lopettamisesta ja... eiku, ..... 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat