Raskausvaivat vie hermot!

Vierailija

odotan nyt toista lasta ja tuntuu että samat vaivat alkaneet jo paljon aikaisemmin kuin esikoisen kanssa. Viikkoja nyt 23. Selkäkipua ollut jo monta viikkoa, liikunta jää koko ajan vähemmälle ja paisun kuin pullataikina :/ Uinti sentään tuntuu hyvältä. Närästää niin että nieluun polttaa. Aamuisin on kurkku kipeä. Olen luullut olevan flunssaa, mutta ehkä onkin vaan närästys joka pahenee öisin kun mitään muita flunssan oireita ei ole. Töissä supistelee, vaikka mitään fyysisesti kuormittavaa en tee mutta stressikin jo aiheuttaa. Hb laskee ja väsyttää. Erona esikoisen odotukseen nämä harjoitussupistukset oikeasti tuntuu. Eivät ole kipeitä siten kuin "oikeat" supistukset, mutta usein jälkeen jää jännä polte alapäässä, kerran poltti selkääkin :( Esikoisen synnytys käynnistettiin, joten enpä usko että tämäkään ennen aikojaan lähtee.
Valivali. Äippäloma tuntuu olevan jossain valovuosien päässä. Olen alkanut miettiä ottaisinko varhennettuna, mutta enää ei ehdi suositellut 2 kk varoajalla esimiehelle ilmoittaa edes.

Kommentit (7)

Vierailija

Valita kuule ihan rauhassa. Toivottavasti se helpottaa oloasi edes vähän! Mä pystyn todella hyvin samastumaan tekstiisi, koska mulla oli ihan hirveä toinen raskaus. Just tuo refluksi tuli tosi aikaisin (ja jäi mulle myös ikuiseksi vaivaksi, tosin olen onneksi saanut sen nyt suht hyvin hallintaan), samoin liitoskivut. Kaikki liikunta jäi, mä en pystynyt uimaankaan (vaikka ostin tietenkin kalliin äitiysuikkarin), koska olin jatkuvasti flunssassa ja olo ihan hirveä muutenkin koko ajan. Mä pidin melko varmana, että en tule koskaan palautumaan entiselleni, mutta paha olo ja väsymys loppuikin synnytykseen!

Nuo supistukset kuulostavat hieman huolestuttavilta. Pitäisikö sun jäädä hetkeksi sairaslomalle? Sinuna ottaisin yhteyttä neuvolaan. 

-

Tsemppiä, en osaa oikein muuta sanoa. Tuossa tilanteessa on vaikea lohduttaa. Tiedät itsekin, että ei kestä ikuisesti, mutta ei se sillä hetkellä auta, kun olo on kaamea. Suosittelisin nyt kuitenkin sulle sitä sairaslomaa, että saisit hieman levättyä. Voi olla, että se helpottaisi oloasi vähän, myös henkisesti.

Vierailija

Koita lohduttautua sillä että oot sentään jo yli puolenvälin ja aikansa tämäkin vaan kestää. Voit kuitenkin uida ja närästykseen on lääkkeitä. Sori, mä oon tosi tylsä lohduttaja

Vierailija

Eilen itse asiassa olinkin yhden päivän omalla ilmoituksella sairaslomalla tuon kurkkukivun ja väsymyksen vuoksi. Tai itse asiassa mies komensi jäämään kotiin kun olin aamulla niin ihmisraunion näköinen. :) Tänään tulee illalla mummi käymään niin ei tarvi tuota esikoista "ulkoiluttaa".

Pitänee ehkä ottaa neuvolaan yhteyttä. Muistelen että esikoisen kanssakin näillä viikolla jotain emätinnäytteitä otettiin kun jotain vastaavaa mutta lievempää oireilua oli. Siksi vähän ehkä liikaakin tuudittaudun ajatukseen että ei nytkään mitään ole kun ei esikoisenkaan raskaudessa. Mutta mistä sitä tietää, jos toisella kierroksella paikat onkin herkempiä kypsymään, on infektio tms.

Kiitos kannustuksesta. Ja mäkin muuten tilasin netistä kalliin raskausuimapuvun :) Käyttökertoja toistaiseksi 2.

T. aloittaja

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koita lohduttautua sillä että oot sentään jo yli puolenvälin ja aikansa tämäkin vaan kestää. Voit kuitenkin uida ja närästykseen on lääkkeitä. Sori, mä oon tosi tylsä lohduttaja

Esikoisen kanssa loppuraskaudessa mikään lääke ei auttanut närästykseen. Jouduin istuvassa asennossa nukkumaan. Nyt siis alkoi noin 2kk aikaisemmin tämäkin... Toistaiseksi kyllä sängyssä oon saanut nukuttua,mutta siinä vaiheessa jos siirryn nojatuoliuniin, täytyy kyllä töistä jäädä pois :(

Mutta yritän joo nauttia siitä että uinti sujuu. Se onkin ihanaa omaa aikaa, etenkin saunominen uinnin jälkeen! Pitäisi keskittyä enemmä näihin positiivisiin juttuihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eilen itse asiassa olinkin yhden päivän omalla ilmoituksella sairaslomalla tuon kurkkukivun ja väsymyksen vuoksi. Tai itse asiassa mies komensi jäämään kotiin kun olin aamulla niin ihmisraunion näköinen. :) Tänään tulee illalla mummi käymään niin ei tarvi tuota esikoista "ulkoiluttaa".

Pitänee ehkä ottaa neuvolaan yhteyttä. Muistelen että esikoisen kanssakin näillä viikolla jotain emätinnäytteitä otettiin kun jotain vastaavaa mutta lievempää oireilua oli. Siksi vähän ehkä liikaakin tuudittaudun ajatukseen että ei nytkään mitään ole kun ei esikoisenkaan raskaudessa. Mutta mistä sitä tietää, jos toisella kierroksella paikat onkin herkempiä kypsymään, on infektio tms.

Kiitos kannustuksesta. Ja mäkin muuten tilasin netistä kalliin raskausuimapuvun :) Käyttökertoja toistaiseksi 2.

T. aloittaja

Joo, ja jokainen raskaus on myös erilainen. Mä soittelin pari kertaa synnytyssaliin, kun mulla oli jatkuvasti ihan kivuttomia, mutta tosiaan jatkuvia harjoitussupistuksia. Ne määräsivät lepoa, juomista ja parasetamolia. Harjoitussupistuksetkin voivat avata kohdunkaulaa, mutta ennen kaikkea jatkuvat supistukset ovat merkki levon tarpeesta (nestehukka ja magnesiumin puute voivat myös niitä aiheuttaa).

Vierailija

Ymmärrän sinua niin hyvin! Olen ollut saikulla rv 23+6 asti ja nyt mennään rv:lla 32. Koko ajan on ollut tosi kurja olo. Sattuu milloin mihinkin, supistelee liikaa, kävely on todella vaikeaa ja astmakin on mennyt huonommaksi, niin hengittäminenkin on vaikeaa :(

Toivoisin, että voisin jotenkin lohduttaa sinua, mutta en taida pystyä muuhun kun yhtyä valitukseen.

Voimia!

Vierailija

Yritä ajatella että kohta tämä on takana. Päivä kerrallaan ja tosiaan keskittyminen niihin positiivisiin asioihin. Jos sitä kurjuutta miettii kokoajan niin onhan se kurjaa. Varhaistettua äitiyslomaa en suosittelisi vaikka se olisi mahdollista. Se kun lyhentää sitä toisesta päästä. Sairaslomaan sulla ois aihetta ja noilla oireilla saatkin, erityisesti supistukset syynä. Aloitat varhennetun äitiysloman sairasloman muodossa jossain vaiheessa jos olo ei helpota.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat