Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä vitamiinit "piristävät" kaamosmasennuksessa?

Vierailija

Otan nyt vahvinta d-vitamiinia ja multivitaa.

Kommentit (9)

Vierailija

Kasvikset yliannosyettuna, positiivinen mieli,haaveilu tulevasta kesästä, auringon nousu - ja laskuaikpjen tarkkailu,lemmikit, kuntoilu.

Vierailija

Ei mitkään, ellei vitamiineista ole puutetta. Harvalla on. D-vitamiinia toki jokaisen näin pohjoisessa asuvan kannattaa talvikausi ottaa. 

Itselläni on selalinen linja, että hyväksyn kaamosmasennuksen luontaisena tilana ja antaudun sille. Toki, töissä pitää käydä, mutta muuten hyväksyn sen että haluan nukkua tavallista enemmän, en jaksa vapaa-ajalla kuin töllöttää telkkaria tai lukea kirjaa punaviinilasi kourassa, haluan syödä enemmän makeaa ja rasvaista tukevaa ruokaa ja vähemmän kasviksia jne. Niin ne karhutkin tankkaa ruokaa ja menevät talviunille - ja niin myös minä teen, ilman horrosta tosin ;) Kaamosmasennus on kamalaa jos sitä vastaan taistelee, mutta jos hyväksyy sen osana vuoden luonnollista kiertoa, se voi olla jopa meditatiivista ja syvästi rentouttavaa.

Vierailija

Minulla on auttanut hieman d-vitamiimi kirkasvalon kanssa. Jos jostain löytyisi vielä lisäapua, niin olisi kiva

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Otan nyt vahvinta d-vitamiinia ja multivitaa.
Sen lisäksi syö mandariineja paljon ja juo aamiaisella lasi appels. tuoremehua.

Vierailija

D ja c + huolehdit että ei ole minkään vitamiinin puutetta, eli monipuolinen ruokavalio täytyy olla kunnossa.

Vierailija

Olen huomannut joko B6 tai B12 vitamiinin auttavan. Käytin joskus B-vitamiinivalmistetta, jossa noita ei ollut, ja se ei tehonnut. Berocca tehoaa todella hyvin, ja siinä on molempia sekä B6 että B12 vitamiinia. Kasviksista on hankalaa saada riittävästi B-vitamiinia.

Nyt on muuten apteekeissa myynnissä myös tablettimuotoista Beroccaa (eli ei poretablettina) joka on edullisempaa eikä värjää hampaita.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat