Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pulikat kassahihnoilla ovat täysin tarpeettomia

Vierailija

En koskaan käytä. Hihnan levyinen väli ajaa saman asian niin vaivattomasti. Paskamaisimpia ovat ne jotka tunkevat pulikkansa hihnalle vaikka minulla on vielä kärryn tyhjennys kesken.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Ei se isokaan väli auta kun kassahihna liikkuu. Kun kassa piippaa edelläsi olevan viimeisen ostoksen hihna ei pysähdy vaan ajaa sinun ostokset lähelle viivakoodinlukijaa.
Ei sitä kapulaa huvikseen tai kenenkään kiusaamiseksi ole keksitty.
Mikä sen käytössä on niin vaikeaa?

Vierailija

Sääliks käy niitä jotka jonottaa sun takana painava kori käsivarrella roikkuen, kun sinä et voi laittaa sitä palikkaa siihen ja laittaa ostoksiasi mahdollisimman pian hihnalle, jotta hekin pääsisivät mahdollisimman pian laittamaan.

Vierailija

Pulikan sijaan pitäis olla metrin korkuinen seinämä. Vituttaa se, kun takana on joku tukkuostoksia tekevä, joka latoo kaksi kärryllistä ryönää hihnalle ja hihnan liikkuessa ne vyöryy sen pulikan yli minun ostoksieni päälle. Siinä sitä patoa sitten setvitään, että mikä oli mun ja mikä perässähiihtäjän.

Vierailija

No eihän se siis silloin täysin turha ole jos sen käyttötarkoitukseen täytyy siis keksiä jokin muu ratkaisu (esim. tuo hihnan levyinen väli). Täysin turha se olisi silloin jos jättämällä sen pulikan pois ei tarvitsisi tehdä mitään toisin.

Vierailija

Kaupan kassat on niin vittumaisia ja ärsyttäviä, että en malta odottaa kun sekin homma automatisoidaan ja heistä tulee tarpeettomia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei se isokaan väli auta kun kassahihna liikkuu. Kun kassa piippaa edelläsi olevan viimeisen ostoksen hihna ei pysähdy vaan ajaa sinun ostokset lähelle viivakoodinlukijaa.
Ei sitä kapulaa huvikseen tai kenenkään kiusaamiseksi ole keksitty.
Mikä sen käytössä on niin vaikeaa?

Joo, osa kassoista taitaa olla tahallaan muka huomaamatta, jos palikkaa ei ole laitettu väliin, että hihnalla olevat tavarat vaihtuu seuraavan asiakkaan tavaroiksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En koskaan käytä. Hihnan levyinen väli ajaa saman asian niin vaivattomasti. Paskamaisimpia ovat ne jotka tunkevat pulikkansa hihnalle vaikka minulla on vielä kärryn tyhjennys kesken.

Se hihnanlevyinen väli voi kadota. Monissa kassoissa on hihna on leveämpi kuin se kohta mistä kassa ottaa tavaroita ja kun hihna liikantelee, niin se venyttää edellisen asiakaan tavarakasaa ja ne tavarat vyöryy taaksepäin, syöden sen tyhjän tilan pois. Josku vaikka laittaa kapulan ja jättää välin niin kapulan päästessä kassalle, edellisen asiakkaan tavaroita on ilmetynyt kapulan väärälle puolelle.

Kyllä kaupassakäynti on vaikeaa ja vaatii suurta harjautuneisuutta ja tarkuutta sekä keskittymistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sääliks käy niitä jotka jonottaa sun takana painava kori käsivarrella roikkuen, kun sinä et voi laittaa sitä palikkaa siihen ja laittaa ostoksiasi mahdollisimman pian hihnalle, jotta hekin pääsisivät mahdollisimman pian laittamaan.

KUn minulla on kärryllinen tavaraa ja takana jonossa on joku painava kori käsivarrellaan, niin sanon, että laita ostokset siihen hihnalle minun ostosteni sekaan, kassalle sitten sanotaan, jättääkö sivuun odottamaan vai skannaako hinnan. Eihän sitä nyt voi olettaa, että jonossa joku joutuu painavien ostosten kanssa odottamaan, että edellä jonottava saa noin 150 erilaista artikkelia siihen hihnalle. Kyllä pitää ymmärtää joustaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yksi asia mitä minä ymmärrä. Miksi ne tavarat pitää päästä latomaan mahdollisimman nopeasti siihen hihnalle ja jos vapaata tilaa on vähän, niin kasataan ne korkeaksi keoksi? Kassa käsittelee sen hihnan paljon nopeammin, kun tavarat on siistissä järjestykseeä, eikä niitä ole röykkiönä, josta pitää valikoida tuotteita varovaisesti ettei koko kasa sorru kassahenkilön syliin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lasket sen korisi lattialla ja odota ihan rauhassa omaa vuoroasi. Hitain tapahtuma suomalaisella kassalla on yleensä maksaminen ja kun edellinen asiakas maksaa ostoksiaan, niin hihna on jo tyhjä ja siihen on hyvä laittaa ostoksensa.

Ulkomailla kuin ei monesti ole kahta laaria asiakkaan maksamille tavaroille, niin siellä saa yleensä odottaa edellisen asiakkaan pakkaamista.

Vierailija

Minä teen aina niin että kun menen kaverin kanssa kauppaan me laitetaan kaikki tavarat yhteen. Sitten kun myyjä alkaa lukea viivakoodeja me aletaan huutaa "Vaasan ruispalat tulee tolle Merville kun mähän en leipää syö", " kalanmaksaöljy tulee ukille eli minä maksan", "anjovis Ilkalle eli Mervi maksaa", "Saarioisten kinkkukiusaus MINULLE!" Ja näin kassa tietää mitkä tavarat ovat kenenkin. Kapuloita ei tarvita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pulikan sijaan pitäis olla metrin korkuinen seinämä. Vituttaa se, kun takana on joku tukkuostoksia tekevä, joka latoo kaksi kärryllistä ryönää hihnalle ja hihnan liikkuessa ne vyöryy sen pulikan yli minun ostoksieni päälle. Siinä sitä patoa sitten setvitään, että mikä oli mun ja mikä perässähiihtäjän.

Espanjassa on joissain kaupoissa seinämä ( n. 30 cm korkea) niissä pulikoissa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat