Kun työssäoleva väsyy siihen, että toiset sairastavat, eikä sijaisia oteta

Vierailija

Kinkkinen tilanne työpaikalla, oikein perinteinen näin loppuvuodesta. Olen nimittäin lopen kyllästynyt siihen, että työpaikan sairastelijat ja heidän työnsä kaatuvat työssäolevien niskaan. Töitä on entiseen malliin ja sitten tulee tämä sairastumisbuumi. Esimies ei välitä, "semmosta se on", eikä sijaisia palkata. Työssäolevat vain tekevät poissaolijoiden työt. Harmittaa. Itse en ole ollut töistä pois aikoihin (vuosiin), joten siksikin tämä tuntuu jo nahoissa.

Ok, mulla on yhä työ (monilla ei ole), mutta alan olla todella väsynyt tähän tilanteeseen.

Kommentit (14)

Vierailija

Kauhea valittaja olet. Olisit tyytyväinen, että sinulla edes on työpaikka. Kaikenlaisia marisiojoita on nyky-Suomi täynnä. Jos rintamamiehet ja lotat olisivat aikoinaan valittaneet samalla tavalla kuin nykyajan narisijat, ei Suomi olisi nykypäivänä itsenäinen valtio. Nykyajan turhista asioista nillittäjät saisivat hävetä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kauhea valittaja olet. Olisit tyytyväinen, että sinulla edes on työpaikka. Kaikenlaisia marisiojoita on nyky-Suomi täynnä. Jos rintamamiehet ja lotat olisivat aikoinaan valittaneet samalla tavalla kuin nykyajan narisijat, ei Suomi olisi nykypäivänä itsenäinen valtio. Nykyajan turhista asioista nillittäjät saisivat hävetä!

Kiitos palautteesta. Mistäs muuten tiedät minun olevan kauhea valittaja? Tiedätkö minusta oikeastaan yhtään mitään? Oletko itse töissä jossakin vai pelkkä ammattiprovoilija? No, yritit haastaa, mutta yritykseksi jäi. Sori.

Vierailija

No sairaudelleen muut eivät mitään voi mutta sijaisia kyllä kuuluisi ottaa. Ei ole reilua että panos otetaan henkilökunnan selkänahasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kiitos palautteesta. Mistäs muuten tiedät minun olevan kauhea valittaja? Tiedätkö minusta oikeastaan yhtään mitään? Oletko itse töissä jossakin vai pelkkä ammattiprovoilija? No, yritit haastaa, mutta yritykseksi jäi. Sori.

Olen itsekin työelämässä ja työpaikoille on useasti osunut narisijoita, jotka ovat valittaneet liian suuresta työmäärästä. Olen itse aina säälien katsonut heitä, että voi raukat, kun herrantertut niin helpolla päässeet että viitsivät 8 tunnin työpäivistä valittaa. Ei yhteen hiileen puhaltamisesta tai talvisodan hengestä ole mitään jäljellä.

Vierailija

Ootko hoitoalalla? Sama vika täällä, ihan hirveän raskasta henkisesti viime aikoina ollut juuri noiden sairastelujen takia :( kaikki kaatuu omaan niskaan ja mitään ei ehdi tehdä kunnolla...

Vierailija

Tiedän tunteen. Meillä on väkeä vähennetty niin, että kaikkea ei ehdi tehdä, kunhan vain kaikista tärkeimmät. Ja muutoksia on ollut niin paljon, että on todella vaikea muistaa edes kaikki. Kymmeniä sivuja ohjeita tullut parin viikon sisään, ja kotona illalla yritän tutkia manuaaleja. Joka ilta menee hiukan yli, eikä niitä ehdi pitää pois, ylitöitä ei saa tehdä( siis palkkaa ei saa). Viikonloput menee vain kotitöitä tehden ja nukkuen. Olin niin väsynyt, että molempina päivinä piti nukkua ainakin tunnin unet viime viilonloppuna. Ja öisin ollut vaikea nukkua, työkuviot pyörii päässä. En tiedä kuinka kauan jaksan, ihan oikeasti!

Vierailija

Olen kasvatusalalla, kuitenkin tehtävässä, jonka hoitamisesta ei ole mitoitusta, siksi muutamalle on helppo sysätä vaikka kuinka paljon vahdittavia. Minun on mahdoton sanoa, ovatko poissaolijat oikeasti sairaana vai missä ja minkä vuoksi. Raskaaksi koen tilanteen silti. Joka vuotista tämä on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin työelämässä ja työpaikoille on useasti osunut narisijoita, jotka ovat valittaneet liian suuresta työmäärästä. Olen itse aina säälien katsonut heitä, että voi raukat, kun herrantertut niin helpolla päässeet että viitsivät 8 tunnin työpäivistä valittaa. Ei yhteen hiileen puhaltamisesta tai talvisodan hengestä ole mitään jäljellä.

Et taida kovin kauan viihtyä, jos useilla työpaikoilla olet narisijoita kohdannut. Ja täytyy nostaa hattua sulle, että noin iäkkäänä jaksat olla töissä. Harva talvisodan käynyt enää töissä käy!

Vierailija

Ikävä juttu mutta tiedättekö ettei aina ole rahaa ottaa niitä sijaisia? Kerta kaikkiaan ei vaan ole. Palvelusta maksetaan sen verran että se pyörii, extraan ei ole rahaa. Joskus on joko tai.. Venytään ja revitään toisista kaikki irti ja toivotaan että kohta saikkalomat loppuu ja päästään arkeen kiinni... Tai sitten kerta kaikkiaan laitetaan lippu luukulle. Aina ei ole niin ettei haluta ottaa sijaisia tai halutaan säästää ja tehdä parempaa tuottoa. Siinä kohtaa työntekijän pitää itse miettiä että kuinka paljon jaksaa venyä. Ikävä juttu mutta joskus näinkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ikävä juttu mutta tiedättekö ettei aina ole rahaa ottaa niitä sijaisia? Kerta kaikkiaan ei vaan ole. Palvelusta maksetaan sen verran että se pyörii, extraan ei ole rahaa. Joskus on joko tai.. Venytään ja revitään toisista kaikki irti ja toivotaan että kohta saikkalomat loppuu ja päästään arkeen kiinni... Tai sitten kerta kaikkiaan laitetaan lippu luukulle. Aina ei ole niin ettei haluta ottaa sijaisia tai halutaan säästää ja tehdä parempaa tuottoa. Siinä kohtaa työntekijän pitää itse miettiä että kuinka paljon jaksaa venyä. Ikävä juttu mutta joskus näinkin.

Minä olen rajoja säästöjä toteuttavassa osakeyhtiössä, joka kyllä kykenee jakamaan ihan kohtuullisia osinkoja osakkeenomistajille. Ja sponsoroimaan erilaisia asioita...

Vierailija

Olen yli 50 v. lähihoitaja. Valmistunut 2 vuotta sitten. Pitkä ura muualla. Vaikea löytää töitä, olen tehnyt muutaman sijaisuuden, mutta tuntuu,että ikäisteni ajatellaan olevan liian vanhoja töihin, vaikka ikä on vain numero. Ette voi tietää, millainen ihminen siellä syntymäajan takana on. Luulisi elämänkokemuksen merkitsevän jotain. Aina puhutaan hoitaja pulasta, mutta miksi ei palkata yli 50 vuotiaita, elämää nähneitä ihmisiä töihin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin ja meillä on ainakin näitä sairastelijoita, kun "kipeänä" tulee kaupungilla vastaan. Pistää vihaksi.

Mistä tiedät mitä tekivät kaupungilla? Itse kävin keskustassa verikokeissa kun olin saikulla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat