Syy miksi ihmiset karsastavat "ylikilttejä" ihmisiä

Vierailija

Itse ole juuri tuommoinen joka käyttäytyy hyvin kohteliaasti ja joidenkin mielestä naiivin lempeästi ihmisiin. Olen huomannut, että minut otetaan vakavasti silloin kun olen huonolla tuulella ja suhtaudun mielestäni välinpitämättömästi ihmisiin (muiden silmissä varmaan "normaalisti").

Ne tympeät ihmiset ajattelevat olevansa huonompia ihmisiä, kuin luulevat minun heistä ajattelevan ja siksi pitävät lempeää käytöstäni epämiellyttävänä. He luulevat etten näe heidän todellista luonnettaan ja käytökseni muita kohtaan sisältää heidän silmissään ristiriidan. Ihan niin kuin huonoitsetuntoinen ei ikinä usko muiden kehuja - he eivät usko niitä, koska "tietävät" olevansa huonoja, ja kehut kuulostavat epärealistiselta.

Kommentit (11)

Vierailija

Näin. Ja jos on kaunis ja ujo, niin sellaiselle ihmiselle ollaan tahallaan ilkeitä, koska ajatellaan ujouden olevan ylpeyttä. Niin huonosti suuri osa ihmisistä osaa tulkita oikein muita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
*kiillotikiilloti* Nyt kyllä sädekehä kiiltää mukavasti!

Tämä älähdys todistaa, että aloittaja osui aivan oikeaan.

Vierailija

Ensinnäkin, "ylikiltteys" ja kohteliaisuus on kaksi eri asiaa. Kohteliaisuutta odotetaan jokaiselta järkevältä ihmiseltä, eikä se tee sinusta "ylikilttiä" vaikka muut eivät olisikaan yhtä kohteliaita.

Ymmärsin viestistäsi että sinun kohdallasi "ylikiltteys" ilmenee kehumisena ja imarteluna. Suomalaisessa kulttuurissa on usein tapana tulkita ylenpalttiset kehut teeskentelyksi, ja jos jostain suomalaiset eivät pidä niin teeskentelystä. Ehkäpä sen takia jotkut eivät pidä sinusta, koska tulkitsevat käytöksesi teeskentelyksi.

Toisekseen, en jaksa uskoa että jokainen sinun kohtaamasi "tympeä" ihminen olisi noin huonoitsetuntoinen, ettei uskoisi hänestä sanottuja kehuja. Vaikka suomalaiset ovatkin huonoja ottamaan kehuja vastaan.

Itse miellän "ylikiltiksi" ihmisen, joka ei osaa sanoa ei ja jolle kaikki on ihan sama, kunhan toisella on hyvä olla. Olen huomannut itsestäni, että turhaudun nopeasti tällaisen (rumasti sanottuna) kynnysmaton seurassa, sillä koen etten kykene tasapainoiseen kanssakäymiseen hänen kanssaan.

Vierailija

Ylikiltti ihminen on esimerkiksi B.Virtanen. Hänessä kulminoituu kaikki ylikiltin ominaisuudet. Tosi elämässä miehet harvemmin, naisille se on ominaisempaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse miellän "ylikiltiksi" ihmisen, joka ei osaa sanoa ei ja jolle kaikki on ihan sama, kunhan toisella on hyvä olla. Olen huomannut itsestäni, että turhaudun nopeasti tällaisen (rumasti sanottuna) kynnysmaton seurassa, sillä koen etten kykene tasapainoiseen kanssakäymiseen hänen kanssaan.

Itse kynnysmattona ymmärrän hyvin, että tällainen käytös on varmaan toisille todella hankalaa, mutta silti sitä aina yllättyy miten oma seura ei tunnu kelpaavan eikä vain kykene muuttumaan... Ja silti aina yrittää vanhalla tyylillä, mikä johtaa uusiin epäonnistumisiin ihmissuhteissa :P

Vierailija

Iänkaiken kiltit ihmiset on saaneet kärsiä eniten, toiset kiilaa kyynärpäätekniikalla ohi vasemmalta ja oikealta. Helpottaa huomattavasti kuin ikää tulee ja huomaa olevansa tyytyvänen valintoihinsa ja että on pysynyt omana itsenään.

Mitään "kovista" ei kannata alkaa leikkimään, itse ollut hieman ujo koko elämän ja tuli nuorena sorruttua tuohon.

Risainen nuoruus ja arvet muistona siitä, vanhemmiten tullut hieman järkeä, kait.. :D.

Vierailija

Olen kiltti ja siedän paljon ilkeyksiä sanomatta vastaan, mutta joskus kiltillekin tulee raja vastaan ja silloin menee välit. Ja ei olo parane siitä kun joutuu olemaan veemäinen, päinvastoin tuntuu kurjalta, mutta kun ei voi anteeksikaan antaa eli kyseessä on pattitilanne.

Vierailija

Mielestäni olen aika kiltti ihminen. Monissa asioissa suorastaan ylikiltti. Mutta en kyllä ole huomannut niin minkäänlaista karsastustaipumusta kenessäkään...

Vierailija

Ylikiltti ei välttämättä ole lainkaan kohtelias. Kiltteyttä on se, että tottelee ja välttelee olemasta haitaksi kellekään. Jos joku käske hypätä sillalta, kiltti ihminen hyppää, koska ei halua pahoittaa kenenkään mieltä. Sen sijaan kiltti ihminen ei välttämättä tarjoa apua, jos sitä ei pyydetä. Itse pidä itseäni ylikilttinä. Se näkyy niin, etten soittele kellekään enkä pyydä mihinkään, koska ajattelen, että en halua häiritä, jos on parempaakin tekemistä. Jos pyydetään kyytiä, annan kyydin. Mutta välttelen joutumasta tilanteisiin, joissa minua pidetään automaattisesti ilmaiskuskina, koska se on helposti osa. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat