Nainen! Minkä näistä kolmesta palvelijasta valitsisit teidän perheeseenne?
KOKKI, joka tekisi koko perheen kaikki ruoat aamupalasta iltapalaan, kävisi kaupassa ja keittiö olisi tietenkin kaiken kokkailun jälkeen aina siisti? Kokilta luonnistuisi jokaiselle perheenjäsenelle räätälöity dieetti, jos niin haluaisitte.
KODINHOITAJA, joka hoitaisi kaikki (muut kuin ruoanlaitto) kotityöt imuroinnista ikkunoidenpesuun ja pyykin pyörittämisestä silittämiseen. Kodinhoitaja hoitaisi kotityöt tehokkaasti ja näkymättömästi perheen häiriintymättä.
AUTOILEVA SIHTEERI, joka muistaisi kaikki lasten hammaslääkärit, harrastukset, lasten kaverisynttärit ja veisi ne sinne, jos itse ei pääsisi (tai haluaisi mennä). Sihteeri päivittäisi lasten vaatekaappeja säännöllisesti, eikä kaapeista puuttuisi koskaan oikean kokoisia kumisaappaita tai juhlamekkoja. Autoileva sihteeri hoitaisi perheen juoksevia asioita, veisi auton katsastukseen, hakisi kukkakimpun ennen anoppilaan lähtemistä ja jonottaisi joulun toivelahjoja Stockan Hulluilla Päivillä.
Kommentit (28)
Kodinhoitaja, tykkään kokata ja leipoa ja sihteeri vain söisi sitä perheen tärkeää yhteistä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tylsimys ja en haluaisi ketään. Teen teinien kanssa ruokaa ihan mielelläni, kodinhoitokin onnistuu hyvin ja miettimättä, ja perheessä on jo kaksi autoa, isovanhemmat asuvat lähellä ja harrastuspaikat ovat kävelymatkan päässä. Lapsia on kolme iältään 9-14 vuotiaita.
Et ole tylsimys, mutta pahoin pelkään sinun olevan marttyyri.
Kuka oikea ihminen (nainen vielä kaiken lisäksi) haluaa siivota, tehdä ruokaa ja hoitaa kaikki perheen asiat, vaikka apua olisi saatavana?
Kodinhoitaja vaikka oon aika huono kokki, mutta en ole niin kulinaristikaan, mutta siivoaminen ei suju minulta ollenkaan ja sotkuinen koti hävettää.
Jos ei olis kodinhoitohuolia saattaisin jaksaa kokatakin paremmin. Ja ainahan voi ostaa ruokaa tai syödä joskus ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tylsimys ja en haluaisi ketään. Teen teinien kanssa ruokaa ihan mielelläni, kodinhoitokin onnistuu hyvin ja miettimättä, ja perheessä on jo kaksi autoa, isovanhemmat asuvat lähellä ja harrastuspaikat ovat kävelymatkan päässä. Lapsia on kolme iältään 9-14 vuotiaita.
Et ole tylsimys, mutta pahoin pelkään sinun olevan marttyyri.
Kuka oikea ihminen (nainen vielä kaiken lisäksi) haluaa siivota, tehdä ruokaa ja hoitaa kaikki perheen asiat, vaikka apua olisi saatavana?
En mielestäni ole, vaan olen aina osannut pitää asiat järjestyksessä ja hanskassa pienellä suunnittelulla. Ei tämä ole vaikeaa edes. Tällainen tilanne meillä oli jo lapsuudenperheessäni ja samoin on myös ollut mieheni perheessä, joten eivät kotityöt juuri työltä tunnu kun roinaa ei ole liikaa, kaikella on paikkansa ja kaikki tekevät asioita edistäviä juttuja ilman enempiä käskemisiä ja neuvotteluita. :)
Kokki. Tykkään itsekin kokkaamisesta, mutta olen siinä kauhean laiska - harvoin tulee testattua uusia ruokia ja nyt kun vietän päivät kotona gradua tehden, skippaan laiskuuksissani usein lounaan ja syön pelkkää leipää ja hedelmiä. Kokki saisi kokata meille kaikkia maailman keittiöitä ja valmistaa monipuolista kasvisruokaa. Etenkin brunsseja ja jälkkäreitä odottaisin innolla.
Siivous taas on musta jopa kumman rentouttavaa kaiken tämän koneen naputtelun keskellä ja koska meillä ei ole lapsia, ei arjen aikatauluissa ole juuri organisoimista.
Kaikista olisi apua, mutta autoileva sihteeri ratkaisisi monta todellista ongelmaa.