Kustantaako toimeentulotuki meille siivoojan?

Vierailija

Olen työtön yhden 12v lapsen YH-äiti. Kotonamme on usein sotkuista eikä minulla ole aikaa tai energiaa siivota sitä. Kustantaako sossu meille siivoojan, edes kerran viikossa? Olen ollut toimeentulotuella nyt 8v mutta asia tuli vasta nyt mieleeni. Mieheni ei myöskään jaksa auttaa siivoamisessa koska pojan läksyissä auttaminen vie niin paljon aikaa ja töissäkin se on niin myöhään ettemme oikein kerkeä muutakuin syömään yhdessä illalla ja sitten jo nukkumaan.

Kommentit (14)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen työtön yhden 12v lapsen YH-äiti. Kotonamme on usein sotkuista eikä minulla ole aikaa tai energiaa siivota sitä. Kustantaako sossu meille siivoojan, edes kerran viikossa? Olen ollut toimeentulotuella nyt 8v mutta asia tuli vasta nyt mieleeni. Mieheni ei myöskään jaksa auttaa siivoamisessa koska pojan läksyissä auttaminen vie niin paljon aikaa ja töissäkin se on niin myöhään ettemme oikein kerkeä muutakuin syömään yhdessä illalla ja sitten jo nukkumaan.

Aina voi anoa harkinnanvaraista tukea, ja jos sen perustelee hyvin, sitä on mahdollista saada. Nykyisinhan ennen niin hyvät kodinhoitajapalvelut on kunnista lakkautettu, vielä 1990-luvulla köyhissä ongelmaperheissä kävi usein kodinhoitaja huolehtimassa lasten ravinnosta ja hygieniasta eli käytännössä siivosi. Toimeentulotukea ei siis siihen tarvittu ennen lainkaan.

Jos olette perheneuvolan tai lastensuojelun asiakkaita, mahdollisuus saada sosiaalitoimiston kustantama siivooja on suurempi. Tai jos teillä on diagnosoituja mielenterveysongelmia tai muita terveysongelmia. Liitä kaikista niitä kopio harkinnanvaraisen tuen hakemukseen tai toimita ne suoraan sosiaalityöntekijällesi.

Miehesi ei liene kovin suuripalkkainen, koska saatte toimeentulotukea vaikka perheessänne on yksi työssäkäyvä?

Vierailija

Miten niin olet yh jos sulla on mies? Sitäpaitsi jos sossu kustantaisi siivoojan niin kaikki pyrkisivät sossuasiakkaiksi. Huono provo.

Vierailija

Tää ei ollut provo porvoosta vaan ihan puhdas vitsi enkä ajatellut että joku tosissaan ottaisi. Joku oli perustanut ketjun siitä että pitäisikö sossun maksaa sille astianpesukone, ja ajatus oli minusta niin päätön, absurdi ja kertakaikkisen typerä että jatkoin samaa pälli-linjaa, minkä kirjoittaja kylläkin saattoi ollakin tosissaan (tyhmä jos oli).
AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikki teille läpi kans menee. Täähän on jatkoa sille kirjoitukselle, jossa mamma halusi sossun kustantavan astianpesukoneen. :)

Ei kai?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki teille läpi kans menee. Täähän on jatkoa sille kirjoitukselle, jossa mamma halusi sossun kustantavan astianpesukoneen. :)

Ei kai?

No näytti menevän läpi aika monelle...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat