Oletko jättänyt lääkkeitä tai muita apteekkituotteita ostamatta rahan puutteen vuoksi?
Olen raskaana ja tänään sairaslomalla kävin apteekissa. Viime viikolla todettiin raskauteen liittyen anemia ja viiem yönä alkoi myös flunssa. Kävin tänään apteekista hakemassa itselleni rautatabletteja, C-vitamiinia, Rennietä ja Panadolia. Esikoiselle vitamiinipurkki ja koiralle atopiaan rasvaa mitä eläinlääkäri lauantaina määräsi. Lasku kassalla 80 e. Näin työssäkäyvälle ihan ok, maksoin siinä missä muutkin "välttämättömät" menot. Alkoi kuitenkin tulevaisuus hirvittää. Miten sitten riittää rahat, kun olen hoitovapaalla. Vanhempainrahalla ei yksi 80 e apteekkilasku vielä aiheuta harmaita hiuksia, mutta kotihoidotuesta on melkoinen siivu. Jääkö sairas koira hoitamatta? Tai lapselta vitamiinit saamatta? Olen kyllä onneksi aloittanut säästämäisen jo ennen raskautta, silti kyllä jännittää miten käy. Perhe-elämässä nämä yllättävät menot kun on enemmän viikottaisa kuin jotain harvinaisia sattumuksia.
Onko teillä jäänyt apteekkiostokset tekemättä tai joudutteko karsimaan vitamiineista tms pienten tulojen vuoksi?
Kommentit (42)
Minä jouduin alkamaan säästämään ja laskemaan menojani kun jäin sairaslomalle. On ihan tervettä joutua miettimään kulutustaan. Ala sinäkin laskemaan taulukkoon kk-menot niin huomaat mistä voi säästää. Ja silmät avautuu mihin kaikkeen turhaan rahojansa on pistänyt. Voitte varmasti jostain pihistää että koira tulee hoidetuksi. Koiraa ei saa jättää hoitamatta!
Itse jouduin kelan virheen uhriksi(rahapulaa kesti useamman kuukauden ennen kuin asia saatiin korjattua) ja tuona aikana minulla oli kk-tulot 300 euroa. Ei siis ollut varaa ostaa lääkkeitä tai vitamiineja, eikäpä mitään muutakaan. Toisaalta tuo aika opetti, nyt osaan olla taloudessani huipputarkka, tulevaisuudessa rahatilanteeni kohentuu entisestään ja osaan nyt hoitaa asiat fiksusti, ehkäpä pääsen sijoittamaankin.
29, mikä lääke kyseessä? Maksukatto?