Luvaton ihastus: tulkitse uneni

Vierailija

Olen ollut ihastunut yhteen mieheen. Olen naimisissa, joten ihastus ei ole kovin toivottu, eikä mieskään luullakseni ole kiinnostunut minusta. Hänen lähellään vain on niin selittämättömän hyvä olla, että olen ihan koukussa siihen tunteeseen. Nykyisellään en edes näe häntä, mutta mahdollisesti päädymme jossakin vaiheessa vielä samaan työpisteeseen.

Olen yrittänyt nähdä tästä miehestä unta, jotta alitajuntani kertoisi minulle mitä tehdä - pysynkö hänestä mahdollisimman kaukana, vai käytänkö tilaisuutta nähdä hänet vielä, jos sellainen tulee. Nyt viime yönä hän lopultakin tuli uneeni, mutta en ymmärrä mitä uni tarkoitti.

Unessani asuimme samassa kerrostalossa, mies pohjakerroksessa ja minä kerrosta ylempänä. Miehen asunto oli pitkä ja kapea kuin junanvaunu, ja pystyin kulkemaan omasta asunnostani pois sen kautta. Kuljin sieltä salaa ja toivoin että en jäisi kiinni. Kerran asunnon läpi kulkiessani näin miehen keittiössä hellan ääressä, selin minuun. Yhtä aikaa toivoin ja pelkäsin, että hän kääntyisi ja näkisi minut, mutta hän ei kääntynyt.

Mitä halusin itselleni kertoa?

Kommentit (2)

Vierailija

Psykoanalyyttisesti talo on aina sinä itse. Kellari on alitajunta, ja tietoisuus katukerroksessa, ylitajunta ja moraali ylhäällä. Eli jokin sama asetelma tässä unessa.
Keittiö on taas kodikkuus, lämpö yms.

Jotenkin mies hallitsee sinua, että näet maailmasi miehen läpi. Hän edustaa sinulle lämpöä, mutta mies ei huomaa sinua.

Uni kertoo saman kuin itse kerroit tuossa alussa.

Vierailija

Sitä että olet ihastunut unelmaan, ihastumisen tunteeseen, et siihen mieheen. Et halua kohdata miestä ja arkea, jolloin unelmat haihtuisivat. Eikä kannatakaan, sillä silloin sinä vain häviät kaikessa. Tiedät ettei tuo mies ole yhtään sen ihmeellisempi kuin nykyinen puolisosi, luultavasti vielä huonompi, koska ei tunne sinua eikä hänellä ole tunteita sinua kohtaan.

Älä keskity enää tähän mieheen. Älä mieti, näettekö vai ette. Keskity puolisoosi, siihen tunteeseen, mitä tunsit, kun menit hänen kanssaan naimisiin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat