Aiotko osallistua tänä vuonna joulupuu keräykseen?

Vierailija

Onkohan vielä liian varhainen ajankohta tälle kysymykselle? Oletteko miettineet jo osallistumistanne ja mitä mahdollisesti aiotte ostaa? Itse olen miettinyt että joku elämyslahja esim. karting ajo teinipojalle voisi olla hyvä ja pehmolelu+satukirja+puuhakirja setti jollekkin tyttölapselle. Muuten on vielä vähän auki mutta ajattelin, että neljälle lapselle voisin yrittää tänä vuonna ostaa lahjat. Saa yös kommentoida mitä te pidätte hyvinä lahjoina ja mitkä olisi ehkä hyviä välttää, näin yleisellä tasolla.

Kommentit (14)

Vierailija

Viimevuoden kokemuksilla en osallistu mihinkään vastaavaan tänävuonna. Kiva löytää lahjojaan kirpparilta ja torista myynnistä, vieläpä pakettina niin että varmasti tunnistaa omakseen. :/

Vierailija

Tuo karting-ajo on kiva idea, mutta vähän mietityttää, että millä se poika pääsee sinne ajamaan, jos ei perheellä ole varaa lahjoihinkaan.

Kyllä mä luultavasti osallistun keräykseen, ostan yleensä jotain kosmetiikkaa  (Body Shopin tuotteita) teinitytölle ja jotain Legoja tms. pienelle pojalle. Olen käyttänyt omia lapsiani apuna valinnassa, niin tietävät mistä oman ikäisensä lapset tykkää.

Vierailija

En osallistu. Viime vuonna osallistuin, samoin lahjoitin aika kalliin lahjan jouluapua-ryhmässä sekä osallistuin keräyksiin. NYt menee kaikki rahat perheen elämykseen.

Vierailija

En osallistu. Meillä jää itsellä asuinkulujen jälkeen vähemmän käyttöön, kuin esim. toimeentulotuella elävillä. Ja silti menee ihan hyvin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Viimevuoden kokemuksilla en osallistu mihinkään vastaavaan tänävuonna. Kiva löytää lahjojaan kirpparilta ja torista myynnistä, vieläpä pakettina niin että varmasti tunnistaa omakseen. :/

Tuo on aika ikävää mutta eihän sitä tiedä jos lahja oli vaikka sellainen, että lapsella oli jo se? Vai oliko lahja itse tehty? Yritän itse suhtautua keräykseen niin, että aina on mahdollisuus että lahja ei sovi – syystä tai toisesta – vastaanottajalle. Se mahdollisuus on jopa silloin kun lahjan antaa henkilölle jonka itse tuntee saati sitten kun kyseessä on tuntematon, mutta olen katsonut että sen riskin voin kuitenkin kestää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuo karting-ajo on kiva idea, mutta vähän mietityttää, että millä se poika pääsee sinne ajamaan, jos ei perheellä ole varaa lahjoihinkaan.

Kyllä mä luultavasti osallistun keräykseen, ostan yleensä jotain kosmetiikkaa  (Body Shopin tuotteita) teinitytölle ja jotain Legoja tms. pienelle pojalle. Olen käyttänyt omia lapsiani apuna valinnassa, niin tietävät mistä oman ikäisensä lapset tykkää.

Tuo karting paikka on aika hyvien liikenneyhteyksien päässä Helsingissä, joten jos on normaali kuukausikortti niin lapsi pääsee sinne varmaan helposti kyllä itsekin. En siis ihan niin pienelle lahjaa ostaisi, että ei pystyisi itse menemään tuonne.

Vierailija

Aion, en vielä tiedä kuinka laajasti, koska en ole aikaisemmin osallistunut. Kuumeisesti odotan, että julkaisisivat miten keräys tänä vuonna tapahtuu. Meillä on tänä vuonna perheen ja suvunkesken lahjaton joulu (meillä ei ole lapsia), joten nyt on hyvä vuosi osallistua. Toivottavasti en tule pettymään.

Vierailija

En osallistu, koska olen itsekin elänyt toimeentulotuella ja sillä pärjäsi ihan hyvin, sai hankittua lahjat jne. Nyt kun mieheni on töissä, emme saa tukia, mutta käteen ei jää kamalasti enempää kuin sossuntuella oleville. Tuntuisi oudolta antaa lahjoja "vähäosaisille", kun itsellä ei mene taloudellisesti juuri paremmin. :P

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuo on aika ikävää mutta eihän sitä tiedä jos lahja oli vaikka sellainen, että lapsella oli jo se? Vai oliko lahja itse tehty? Yritän itse suhtautua keräykseen niin, että aina on mahdollisuus että lahja ei sovi – syystä tai toisesta – vastaanottajalle. Se mahdollisuus on jopa silloin kun lahjan antaa henkilölle jonka itse tuntee saati sitten kun kyseessä on tuntematon, mutta olen katsonut että sen riskin voin kuitenkin kestää.

Ymmärrän kyllä tämänkin. Kuitenkin kaksi ensimmäistä jolle lahjoitin oli jouluapua-ryhmän kautta, kysyin erikseen tarkat tiedot ja ostin ja tein itsekin toiveiden mukaan, silti kummallekin perheelle paketista vain karkit kelpasivat tori-ilmojen mukaan. 

Joulupuu-lahjoitus oli sitten kirppiksellä. Kohderyhmälle sopiva lelu, hyötytarvikkeitä ja ekstrana itsetehty setti (pipo, lapaset, kaulaliina ja villasukat).

Yhden olisin vielä ymmärtänyt mutta että kolme? Jotenkin härski fiilis tuli. Hyvää hintaa kyllä pidettiin tuotteilla. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En osallistu, koska olen itsekin elänyt toimeentulotuella ja sillä pärjäsi ihan hyvin, sai hankittua lahjat jne. Nyt kun mieheni on töissä, emme saa tukia, mutta käteen ei jää kamalasti enempää kuin sossuntuella oleville. Tuntuisi oudolta antaa lahjoja "vähäosaisille", kun itsellä ei mene taloudellisesti juuri paremmin. :P

Tuo on kyllä ihan ymmärrettävä syy jättää ostamatta. Olen kyllä itsekin vähävarainen, mutta olen vähän sellainen ihminen, että tykkään ostaa muille ihmisille lahjoja ja kun ei ole mitään sukulaislapsiakaan joille ostaa, niin olkoon sitten joulupuukeräys.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä tämänkin. Kuitenkin kaksi ensimmäistä jolle lahjoitin oli jouluapua-ryhmän kautta, kysyin erikseen tarkat tiedot ja ostin ja tein itsekin toiveiden mukaan, silti kummallekin perheelle paketista vain karkit kelpasivat tori-ilmojen mukaan. 

Joulupuu-lahjoitus oli sitten kirppiksellä. Kohderyhmälle sopiva lelu, hyötytarvikkeitä ja ekstrana itsetehty setti (pipo, lapaset, kaulaliina ja villasukat).

Yhden olisin vielä ymmärtänyt mutta että kolme? Jotenkin härski fiilis tuli. Hyvää hintaa kyllä pidettiin tuotteilla. 

Taisitkin tästä jossain muussa ketjussa joskus kertoa? Tuo kyllä ikävä kyllä kuulostaa siltä, että on ollut joku huijari pyytämässä tuota lahjaa, jos on jopa ihan mittatilauksena heille tehty. Näkiköhän perheen lapsi edes koskaan lelua vei meniköhän suoraan myyntiin. :( Tällaisia ihmisiä varmasti löytyy aina oli keräys minkälainen hyvänsä. Yritän kuitenkin ajatella niin, että suurin osa ihmisistä on oikeasti ihan hyviä tyyppejä ja heidän lapsilleen annetut lahjat ei mene hukkaan.

Unohdan aina kirjoittaa tämän, mutta AP siis.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat