Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksuista kysyn

Vierailija
08.11.2015 |

Miten määritellään elatusvelvollisen maksut? Olen vasta herännyt ihmettelemään tätä ja tuntuu, että jokin ei täsmää.

Menin naimisiin miehen kanssa, jolla on lapsia ex liitosta. Vaimonsa jätti hänet ja meni uusiin naimisiin rakastajansa kanssa. Tämä mies asuu minun ostamassani pienessä kaksiossa (kirjoitin tästä toisessa ketjussa), jossa meitä on viikonloppuisin 5 henkilöä.

Kärsin ahtaudesta suunnattomasti ja haluaisin, että ostaisimme miehen kanssa yhteusen isomman asunnon. Mies kieltäytyy sanoen, että ei ole varaa hankkia yhteistä asuntoa.

Äsken Googlasin uusperheen ongelmista ja huomasin, että elatusmaksuissa on asumiskulut jotenkin huomioitava laskelmissa. Onko se totta? Pitäisikö miehelle jäädä jokin x summa rahaa käytettäväksi asumiseen? Miten summa määräytyy?

Olen saanut sen kuvan, että lastensa elatusmaksut vievät lähes kaiken, ettei hänellä ole jäljellä rahaa asumiseen lähes yhtään. Jos asumiskulut pitäisikin huomioida, niin otetaanko siinä huomioon halvin, tyyliin yksiö, vai kohtuullinen asunto perheelle (isä ja 2 vkonloppulasta?). Tuntuu todella oudolta, että exvaimo asuu pienituloisena isossa okt:ssa ja miehelle ei jäisi yhtään rahaa asumiseen vaan pitää mun kustannuksella asua.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi