Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkkivaatteet, te jotka niitä ostelette, missä käytätte niitä?

10.02.2006 |

Eli ihan mielenkiinnosta kyselen, itse kun en raaski ostaa merkki

sisä/ulko vaatteita. Merkkivaatteilla tarkoitan lähinnä ranskalaisia ym. tämän kaltaisia vaatteita, en Reimatec tms, vaikka kalliita ovatkin.

Itse asustelen ns. " hyvällä aluella" , mutta en ole huomannut pk:ssa,

muskareissa ym. tällaisisissä että lapsilla olisi kovinkaan paljon merkkivaatteita, ainakaan uusia? Kuitenkin näitä ostellaan paljon..Elle ym. Ihan vain mielenkiinnosta kyselen! Toivottavasti kukaan ei nyt ota tätä kovinkaan vakavasti..!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lapsesta asti todella merkkitietoinen. Se on paheeni:-)) Meidän lapsilla on, kiitos äidin paheen, lähes ainoastaan merkkivaatteita. Niitä siis käytetään kotona, päiväkodissa jne. Mökille olen kyllä ostanut " halvat rutkut" että saavat rauhassa temmeltää. Tänään poika lähti tarhaan Gantin ja Timberlandin vaatteissa. Tytöillä taisi olla Ellen ja Gap:in vaatteet. En siis mitenkään erikoisesti säästele vaatteita. Uutena ostan esikoiselle, jolta jää keskimmäiselle jne. Poika kulkee aina uusissa. Onneksi merkkivaatteista saa ihan kivasti omansa pois huudossa:-)) Ja Mummut myös ostelee vaatteita lapsille kun nämä on ainoat lapsenlapset jne.

Vierailija
2/13 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään vaatteita ihan niiden käyttötarkoituksen mukaan. Oloasut ovat kotiasuja, olivat ne " merkkiä" tai ei. Samoin samettihousut, hameet, mekot, farkut, slipoverit, neuleet ym. ovat meillä ostosreissu- ja kyläilyvaatetta, merkistä riippumatta. Joten, hyvin voi pojalla olla Gantin kollaripuku kotona, tai henkka maukan takki ostoksilla. Merkkiä ei ole ostettu näyttämisen vaan ominaisuuksien/ulkonäön vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tytöt käyttää elleä,legoa ja kenzoa ja poika timberlandia ja legoa ja kyllä käyttävät vaatteita tarhassa ,kotona ja kylässä.ei säästellä mitenkään erikoista käyttöä varten koska käyttövaatteiksi olen ne ostanutkin.ulkohaalareina käytän rasavillliä koska se on laadukas ja hyvä puku ja yleensä sitä käyttää meilä useampi lapsi.olen kuullut joskus kauhisteluja tarhassa että voiko lapsi esim.maalata kenzon paita ja housut päällä jos vaikka likaantuu.olen sanonut että voi koska jos likaantuu niin sitten likaantuu käyttöönhän ne on eikä kaappiin seisomaan.

Vierailija
4/13 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osta vaatteita sillä mielellä, että: " Haa, tämä on Timberland, se on siis hyvä ja se pitää saada" , vaan lähinnä niin, että: " Haa, tämä on hyvännäköinen. Mitäs siitä pyydetään?" . Eli jos tarvitsen ja pidän hintaa kohtuullisena, ostan.

Samalla tavalla niitä sitten pidetäänkin eli pidetään keskenään yhteensopivia vaatteita, ei merkin mukaan jaoteltuna tai niin, ettei kylään voisi laittaa asua, joka on kokonaan h&m:lta tai ettei Burberryn neuleen kanssa kelpaisi h&m:n samettihousut.

Kalliimpia merkkejä tulee ostettua alesta ja ulkomailta, ihan halvimpia harvoin. Paljon meillä on keskihintaisia vaatteita, joissa hinta-laatusuhde on hyvä.

Vierailija
5/13 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ollaan saatu lahjaksi (matkustelevat kummit lapsilla ;-)...) ja itse ostellut aleista. Meillä myös ostetaan käytännöllisyyden ja ulkonäön mukaan, ja sen mukaan käytetäänkin :-) Tuntuisi hassulta säilytellä ja säästellä niitä, kun käyttöönhän ne on tarkoitettu...

Vierailija
6/13 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia ei tosiaan ole se merkki vaan se, että vaate näyttää hyvälle ja materiaali on mukava. Yhtälailla lapsilla saattaa olla päiväkodissa Burberryä, Elleä, Timberlandia... tai sitten Zara, H&M jne. Eli ihan sama missä käytetään, meillä ei ole erikseen " hienoja" ja " huonoja" vaatteita... no paitsi muutama mekko, jota en tytölleni päiväkotiin pukisi päälle.

Vierailija
7/13 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni on lastenvaateliike ja ostan mielelläni häneltä vaatteemme. Ja kun on jäänyt merkkivaatekoukkuun, ei muut vaatteet enää näytä niin kivalta. Aina puuttuu se jokin. Olen todennut, että mieluummin vähemmänkin ja kivoja vaatteita kuin paljon edullisia.

Vierailija
8/13 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ns. merkkivaatteita ostan useimmiten sen vuoksi että ne kestävät paremmin tai ovat muuten mielestäni paremman näköisiä.Aikaisemmin ostin esim. paljon H&M:ltä mutta nykyään tuntuu ettei esim. trikoopaidat kestä kovaa kulustamme.Meillä poika on puettu useimmiten Timberlandin, Mayoralin ja Legon vaatteisiin.Jonkin verran on myös Gantia ym. kalliimpia merkkejä.Niin ja kaikkia vaatteita pidetään siis sekä kotona että kylässä.Tosin kaapissa on myös muutama " siistimpi" asukokonaisuus esim. kauluspaita+slipoveri joita käytetään ehkä enemmän kyläillessä ja " hienosteltaessa" :)

Vierailija
9/13 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

usimpia kauluspaitoja ja farkkuja, vaan " huonommat" vaatteet.

Vierailija
10/13 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kauan sitten " säästin" hienoimpia vaatteita kunnes tajusin että siinä ei ole mitään järkeä, varsinkin kun lähes kaikki vaatteet ovat ns. merkkivaatteita. Eli päätin, että nyt näitä kaikkia käytetään tai jäävät pieneksi - jos menee pilalle, menköön.

Mainittakoon vielä että ostan valtaosan vaatteista ulkomailta, joten ihan niin kalliita ne eivät ole edes olleet kuin Suomesta ostettaessa.

Vierailija
11/13 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse joutunut kuuntelemaan sivusta, kun tarhassa toinen äiti möykkää " pitääkö juuri tänään maalata sormiväreillä ,kun lapsella on nämä-ja-nämä vaatteet päällä" , hänen mukaansa olisi pitänyt ilmoittaa etukäteen.

Itse olen sitä mieltä. että vaatteet hankitaan käytettäviksi, ja tarhaan laitetaan sinne sopivia vaatteta, ettei tarvitse työntekijöille siitä riehua.

Vierailija
12/13 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on paljon merkkivaatteita, mutta myös henkkamaukkaa. En katso merkkiä heitä pukiessani vaan sitä että on keskenään sointuvat, puhtaat ja asianmukaiset vaatteet. Useimmat lasteni vaatteista ovat ihan arkivaatteita merkistä riippumatta joten tottakai niitä pidetään myös päiväkodissa maalauspuuhissakin. Mielenkiintoista, että joku syynää onko päiväkodissa muiden lapsilla merkkivaatteet vai ei...

Vierailija
13/13 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kärjistän, niin tässä vaatetusperiaatteeni:

-sisävaatteet sisällä ja ulkovaatteet ulkona

-pukeudutaan kelin mukaan

-kotiasut, vierailuasut ja juhla-asut on erikseen

-mitään vaatteita ei säälitä, mutta kun pukeutuu kelien ja tarkoituksen mukaan, yleensä vaatteita säilyy nuoremmallekin