mummi haluaa lähettää joulukortteja vauvan kuvalla

Vierailija

Vauvani mummi (minun anoppi) kysyi multa pari päivää sitten saako hän teettää vauvan kuvasta joulukortteja, jotka lähettäis kaikille sukulaisille ja ystäville. Vastasin heti, että aiomme tehdä itse joulukortit vauvan kuvasta (kiitos-kortin ja joulukortin yhdistelmä). Anoppi rupes inttämään, että se ja se lähettää myös aina kortteja lapsenlapsistaan ja se olis hänelle niin tärkeää jne. Anoppi on juuri saanut tietää, että hänellä on pitkälle edennyt syöpä, joten en siinä tilanteessa kehdannut ruveta riitelemään jostain joulukortista. Joten sanoin anopille tee mitä haluat.

Jälkeenpäin rupesi harmittamaan, koska en todellakaan haluaisi että anoppi lähettää kuvia vauvastani ympäri maailmaa. Suuri osa vastaanottajista olisi sellaisia joiden kanssa minä ja mieheni emme ole missään tekemisissä. Lisäksi minulle olisi tärkeää lähettää itse ne kortit ja minusta se onkin sellainen asia joka kuuluu vain vanhemmille.

Olenko töykeä jos sanonkin nyt jälkikäteen anopille ettei se sovikkaan, että hän teettää joulukorttina vauvan kuvasta? Miten kerron sen ihmiselle, jolla on tapana vetää herneet nenään pienemmistäkin asioista? Ja nyt kun sillä on tuo syöpäkin huolena...

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Itse antaisin kyllä tuollaisessa tilanteessa periksi. Mitä väliä oikeasti jollain joulukorteilla, no big deal. Moni heittää sitäpaitsi kortit roskiin joulun jälkeen.

Vierailija

Tuota, onko tuolla nyt niin väliä? Korteista voi tehdä kuitenkin ihan erilaiset, iso osa saajista on eri ihmisiä ja valtaosa kortin saajista ei kortteihin kiinnitä edes paljoa huomiota.
Jos asia on anopille tärkeä, niin anna olla.

Vierailija

Mies on kanssani samaa mieltä. Mies ei ollut paikalla kun anoppi kysyi tuota asiaa, eikä hän ole mieheltä erikseen kysynytkään.

Ap

Vierailija

Etenkin tuossa tilanteessa antaisin anopin lähetellä kuvat.

Olisin antanut muutenkin, kun kerran kovasti haluaa. Mitä väliä vaikka jokuvsaa kaksi erilaista kuvaa lapsesta saati että suurin osa saajista ei edes ole samoja teillä ja vänellä.

Vierailija

Oikeasti mitä väliä? Miten se on sulta pois jos ylpeä anoppi lähettää kuvan ihmisille, joita et edes tunne ja joille et ole itse edes lähettämässä korttia? Sitä paitsi omassa kortissasi on oletettavasti eri kuva joka tapauksessa.

Löysää vähän nutturaasi, ensi vuonna sulla tuskin on enää anoppia.

Vierailija

Sittenpä teitä on kaksi jotka lähettävät huonoja kortteja. Kiitos-kortit vauvan kuvalla on ok, mutta en todellakaan tee mitään kavereiden, kaukausten sukulaisten ja kummin kaimojen lasten kuvilla. Asettelen jouluna aina kaikki saamani kortit näkyville ja lasten askartelemat kortit on niiden joukossa parhaita, mutta nämä lapset tonttulakit päässä joutavat suoraan roskiin. Lähisuku on tietysti asia erikseen.

Vierailija

Jos kyseessä olis oma äitisi niin varmasti saisi lähettää. Anoppi on vieras nainen niin tälle ei moista voi suoda, ei vaikka se olis ehkä vika joulu anopilla. Onhan se nyt kamalaa jos joku muu lähettäis teidän vauvan kuvan jollekin, siis ihan kamalaa.

Mä ymmärtäisin jos te ette lähettelis niitä kuvia, ettekä haluaisi että lapsen kuvaa lähetellään minnekään tai kellekään. Mutta että itse lähettelette kuvia ympäri maata, mutta sitten kiellätte anoppia.

Vierailija

Yleensä olen näissä miniä-anoppi -ketjuissa miniän puolta, mutta nyt täytyy sanoa, että en ymmärrä sun ajatuksenjuoksuasi. Anna toisen lähettää. Sitäpaitsi sinä lupasit, joten minusta olisi kiusantekoa vetäytyä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä olis oma äitisi niin varmasti saisi lähettää. Anoppi on vieras nainen niin tälle ei moista voi suoda, ei vaikka se olis ehkä vika joulu anopilla. Onhan se nyt kamalaa jos joku muu lähettäis teidän vauvan kuvan jollekin, siis ihan kamalaa.

Mä ymmärtäisin jos te ette lähettelis niitä kuvia, ettekä haluaisi että lapsen kuvaa lähetellään minnekään tai kellekään. Mutta että itse lähettelette kuvia ympäri maata, mutta sitten kiellätte anoppia.

Me lähetämme kortin niille, jotka ovat meitä muistaneet kun vauva syntyi. Kuten sanoin kyseessä on kiitoskortti yhdistettynä joulukorttiin. Jos kyseessä olisi pelkkä joulukortti lähettäisimme vauvan kuvan vain lähimmäisille sukulaisille ja muille sitten tavalliset kortit. Siksi tuntuu oudolta että joku muu lähettäisi vauvan kuvaa ympäri maata... mutta kai minun on tässä tilanteessa annettava asian olla.

Mitä tulee omaan äitiini; hän ei tuollaista edes kysyisi, koska tuntee minut ja tietää jo etten suostuisi siihen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat