Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vapaaehtoisesti lapseton mies vaatii Facebookissa huomiota isänpäivänä

Vierailija

Onhan hän "melkein isä", koska on kuitenkin mies ja joskus pitänyt lasta sylissä.

Naurettavaa tuo velojen touhu.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Velaprovoilua näköjään. Eihän tuollainen itseään velaksi kutsuisi, joten kyseessä on vain ap:n peppukipeyttä omaa neljää lastaan ja niiden kolmea isää kohtaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä siis kaikkien velojen touhua, vaiko vain yhden velan?

Tää. Pikemminkin naurettavaa tässä on tuo yleistäminen mitä ap harjoittaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Velaprovoilua näköjään. Eihän tuollainen itseään velaksi kutsuisi, joten kyseessä on vain ap:n peppukipeyttä omaa neljää lastaan ja niiden kolmea isää kohtaan.

No minä olen vela ja ajattelen ihan samalla tavalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No minä olen vela ja ajattelen ihan samalla tavalla.

Sama täällä. Olen tosin nainen mutta kuitenkin.

Vierailija

Vaikka itse olen lapseton enkä voikaan saada lapsia, arvostan silti perheinstituutiota enkä todellakaa naukuisi facessa miten epäreilu maailma on. Edes vitsillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaikka itse olen lapseton enkä voikaan saada lapsia, arvostan silti perheinstituutiota enkä todellakaa naukuisi facessa miten epäreilu maailma on. Edes vitsillä.

Onko tullut mieleen, että kaikki eivät perheinstituutiota arvosta? Ja vaikka arvostaisikin, ei tunnu hyvältä tulla marginalisoiduksi lapsettomuutensa vuoksi. Jos lapsettomuus on "ihan yhtä hyvä valinta kuin vanhemmuuskin", miksi emme yhteiskuntana juhli sitä samalla lailla?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko tullut mieleen, että kaikki eivät perheinstituutiota arvosta? Ja vaikka arvostaisikin, ei tunnu hyvältä tulla marginalisoiduksi lapsettomuutensa vuoksi. Jos lapsettomuus on "ihan yhtä hyvä valinta kuin vanhemmuuskin", miksi emme yhteiskuntana juhli sitä samalla lailla?

Vapaaehtoisen lapsettomuuden eteen ei tarvitse tehdä mitään, eli mitä siinä oikeastaan juhlistettaisiin? Tämä on vähän kuin jos tasapuolisuuden nimissä pitäisi järjestää väitöskaronkka muillekin kuin tohtoreille. En siis vertaa lasten tekemistä tai kasvattamista työläydessä tohtoriksi väittelemiseen vaan periaatteen tasolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisen lapsettomuuden eteen ei tarvitse tehdä mitään, eli mitä siinä oikeastaan juhlistettaisiin?

Elämäntapavalintaa. Ihan niin kuin isän- ja äitienpäivänäkin. Ja merkkipäivähän ei välttämättä ole juhlapäivä (vrt. veteraanien muistopäivä, lapsettomien lauantai).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisen lapsettomuuden eteen ei tarvitse tehdä mitään, eli mitä siinä oikeastaan juhlistettaisiin?

Elämäntapavalintaa. Ihan niin kuin isän- ja äitienpäivänäkin. Ja merkkipäivähän ei välttämättä ole juhlapäivä (vrt. veteraanien muistopäivä, lapsettomien lauantai).

Mistä lähtien kyseisen juhlan aiheena on ollut elämäntapavalinta? Isän- ja äitienpäivänä kiitetään päivänsankaria siitä, mitä tämä on lastensa hyväksi tehnyt. Veteraanien muistopäivän idea on samalla tavoin osoittaa heille kiitosta ja arvostusta. Lapsettomien lauantai taas on pikemminkin jostakin asiasta tiedottamiseen liittyvä päivä, johon ei liity juhla- tai merkkipäivän sävyä. Voihan sitä halutessaan juhlistaa mitä tahansa elämäntapavalintaa: omakoti-, rivitalo- ja kerrostaloasujille omat juhlapäivänsä, samoin kasvis- ja sekasyöjille sekä ateisteille ja uskovaisille.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat