Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi poikkeaa yllätysvisiiteille

Vierailija

Onko niitä mahdollista saada jotenkin loppumaan? Toivomus niiden lopettamisesta tai soittamisesta edes ennen kuin on lähdössä ajamaan ei ole auttanut.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kai se ole paha yllätys, jos tiedätte jo että on tulossa? Ehditte laittaa housut jalkaan.

Tiedetään sen olevan tulossa siinä vaiheessa kun ovikello soi ja avataan ovi. Kyllä me housut laitetaan jalkaan ennen avaamista, mutta arvostaisin vähän pidempää varoitusaikaa.

Vierailija

Puuttumatta ap sun akuuttiongelmaasi, muistanet sitten, kun olet ITSE anoppi, että menet vaan kutsuttuna. Ja muutenkin käyttäydyt siten, kuin miniä HALUAA.

Vierailija

Joillakin seuduilla on vaan edelleen tapana pistäytyä kylässä noin vaan, ennakkoon ilmoittamatta. Omapa on vahinkonsa, jos ei talonväki satu olemaan kotoa, jos vieras tulee kauempaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Puuttumatta ap sun akuuttiongelmaasi, muistanet sitten, kun olet ITSE anoppi, että menet vaan kutsuttuna. Ja muutenkin käyttäydyt siten, kuin miniä HALUAA.

Kyllä täällä saa käydä, toivoisin vaan ilmoittamista etukäteen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se ole paha yllätys, jos tiedätte jo että on tulossa? Ehditte laittaa housut jalkaan.

Tiedetään sen olevan tulossa siinä vaiheessa kun ovikello soi ja avataan ovi. Kyllä me housut laitetaan jalkaan ennen avaamista, mutta arvostaisin vähän pidempää varoitusaikaa.

Sorry, luin väärin. Ymmärsin, että soittaa ennen kuin lähtee ajamaan teille. :) Ja muutenkin, tyhmä vitsi minulta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joillakin seuduilla on vaan edelleen tapana pistäytyä kylässä noin vaan, ennakkoon ilmoittamatta. Omapa on vahinkonsa, jos ei talonväki satu olemaan kotoa, jos vieras tulee kauempaa.

Tuo voisi kyllä selittää asian. Oon itse muualta muuttanut, koko oman puolen sukuni asuu toisella puolella Suomea. Osaatko sanoa missäpäin Suomea tuo on vielä tapana? 

Vierailija

Pitäkää ulko-ovi aina lukossa, älkääkä avatko jos ette odota vieraita. Näin pitää nykyisin toimia, muuten saapastellaan sisään ilmoittamatta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei mua ainakaan haittaa vaikka anoppi tulis yllätysvierailulle! Tosin meillä hyvät välit :)

Mua haittaa kaikki yllätysvierailut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pitäkää ulko-ovi aina lukossa, älkääkä avatko jos ette odota vieraita. Näin pitää nykyisin toimia, muuten saapastellaan sisään ilmoittamatta.

Voi olla ainoa vaihtoehto. Tuo varmaan oikeasti toimisi ihan hyvin, pakkohan sen olisi alkaa soittaa. Tai sitten se alkaisi soittaa ovikellon sijasta puhelimella...

-ap. Sori en tajunnut merkitä sitä noihin aiempiin mihin vastasin (2, 5, 7)

Vierailija

Keski-Pohjanmaalla ihan yleinen tapa edelleen. Kylään voi yllättäen poiketa vaikka kaukaisempi sukulainen, jota ei olla nähty vuosiin. Ei siinä mitään ongelmaa ole; jos sattuu ruoka-aikaan tulemaan, katetaan ylimääräinen lautanen pöytään, muuten keitetään kahvit.

Aloittajan ongelmaan voi auttaa se, että ei vain avaa ovea, kun ei odota vieraita. Tai jos avaatte, sanotte olevanne juuri lähdössä kylään kavereillenne tms. "Harmi, kun et soittanut etukääteen, et olisi tullut turhaan."

Vierailija

Miten tämäkin voi olla ongelma? Oikeasti?!

Itse olisin ainoastaan iloinen jos anoppi tulisi useammin kylään ja mahdollisesti vielä tarjoaisi apuaan! Lapsetkin tykkäisivät kun näkisivät mummoaan.
Mutta ei, miehen äiti on jäyhä jäykistelijä, joka vierailee poikansa perheen luona maksimissaan kerran vuodessa, tällöinkin syntymäpäivänä ja aina juhlallisesti erikseen kutsuttuna. Anoppi ei käy kylässä poikansa perhettä tervehtimässä vaikka olisi metrin päässä asioimassa. Mä en voi ymmärtää sellaista. Kävis vaikka ovella moikkaamassa ja osoittaisi välittämistään jos ei kylään halua tulla.
Kaikesta on anopin kanssa tullut niin vierasta ja jäykkää, ei yhtään luonnollista, sosiaalista, avointa, välitöntä. Ehkä mun suonissani on liikaa vieraanvaraisuuden verta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin ainoastaan iloinen jos anoppi tulisi useammin kylään ja mahdollisesti vielä tarjoaisi apuaan! Lapsetkin tykkäisivät kun näkisivät mummoaan.
Mutta ei, miehen äiti on jäyhä jäykistelijä, joka vierailee poikansa perheen luona maksimissaan kerran vuodessa, tällöinkin syntymäpäivänä ja aina juhlallisesti erikseen kutsuttuna. Anoppi ei käy kylässä poikansa perhettä tervehtimässä vaikka olisi metrin päässä asioimassa. Mä en voi ymmärtää sellaista. Kävis vaikka ovella moikkaamassa ja osoittaisi välittämistään jos ei kylään halua tulla.
Kaikesta on anopin kanssa tullut niin vierasta ja jäykkää, ei yhtään luonnollista, sosiaalista, avointa, välitöntä. Ehkä mun suonissani on liikaa vieraanvaraisuuden verta?

Sun miehen äiti toimii niin kuin anopin tulee toimia eli napanuora poikaan on katkaistu, pojan perheeseen ei pidetä yhtää ylimääräistä yhteyttä, ettei miniä koe anopin puuttuvan asioihin ja käymään mennään vain erikseen kutsuttuna ja erikseen ilmoitetusta syystä. Näin saadaan välit pysymään kohteliaan asiallisina eikä miniä pääse väittämään, että anoppi tunkeutuu hänen ja poikansa väliin.

Sinulla on täydellinen anoppi, oikea helmi, jonka kanssa elämä on mukavaa ja helppoa. Olen kiitollinen ja onnellinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten voi taas olla niin vaikeaa tajuta että vaikka haluaisi seuraa, niin ei halua että toiset tulee kylään odottamatta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat