Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mä teen?

Itken

Mitä pitäisi tehdä?
Ollaan mieheni kanssa oltu yhdessä 8 vuotta ja meillä on kohta 2 vee poika. Ongelma on miehen alkoholinkäyttö. Raskausaikana hän joi ja kävi baareissa noin kerran kuussa ja sallin sen hänelle koska puhuimme että tahti hiljenee sitten vauvan tultua. Ja mies lupasi.
No, vauva syntyi ja kun kotiuduimme mies lähti heti seuraavana vkl baariin..ja sitä seuraavana. Ja minä itkin ja yritin saada miehen jäämään kotiin. Sain vain vastaukseksi "mihin sinä minua yöllä tarvitset..."
Sitten jaksoikin jonkin aikaa kotona ja meni kuukausia ok.
Viime kesä oli hirveä, mies ryyppäsi joka vkl itsensä hirveään humalaan. Pari kertaa myös lapsemme heräsi hänen kotiin tullessaan. Ja minä itkin...aina lupasi lopettaa ja minä uskoin. Yhden känni illan päätteeksi hän itki minulle kuinka paska fiilis hänellä on ja että lapsemme on hälle kaikki kaikessa ja hän ei juo kuukauteen. No, ei tullu tipatonta kuukautta mutta vähemmällä juonnilla mentiin. Tää syksy on nyt mennyt ihan ok, mutta nyt on menossa jo kolmas vkl peräkkäin kun piti päästä baariin. Näki että pahoitin mieleni mutta lähti silti ja tiuskaisi vain että "on se prkl tarkkaa...".
Ensi vkl aikoi olla vesiselvä mutta en enää usko.
Eli mitä mä teen, lähenkö lapsen kanssa vai? Mies käy töissä ja on viikolla selvänä ja yleisesti hyvä isä meidän lapselle. Mutta tuo viina...joskus hieman kesemmällä myönsi että hänellä saattaa olla pieni ongelma viinan kanssa, mutta nyt kun olen ottanut asian puheeksi niin mies joko suuttuu tai kieltää.
Mä oon jo niin väsyny tähän ja lapsikin kasvaa koko ajan ja alkaa ymmärtää.
Ja jos ikiä mietitte niin itse olen 25 ja mies 27, eli ei mitään teinejä enää niinku yhdessäolo ajastakin voi päätellä.
Oon miettiny eroa sata kertaa ja puhunutkin siitä miehelle mutta hän ei ota asiaa tosissaan.

Kommentit (2)

Vierailija

Annat aikarajan että tähän mennessä joko a) haet apua (mikä on kyllä suomalaiselle miehelle uskomattoman vaikeaa) tai b) raitistuu/vähentää juomista omaehtoisesti. Muuten otat ipanan ja lähdet. Ei yhdenkään vaimon/äidin ja lapsen tarvi tollasta kestää - varsinkaan kun toi kuulostaa siltä, että ilman kontrollia sulla on kohta siinä ihan oikea alkoholisti.
Terv. Alkoholistin tytär

Vierailija

Itse oma isäni on ollut aikamoinen alkoholisti, mutta pääsi siitä eroon kun äiti uhkasi avioerolla ja sanoi ottavansa lapsensa itselleen. Kyllä alkoholi jäi ja ovat yhä onnellisessa avioliitossa. Pyydä miestä hakemaan apua (mikä on varmasti vaikeaa) tai sitten ymmärrä tilanne ja eroa. Tässä huomaamme, että alkoholi tappaa ihmissuhteet...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat