kotäidit, miten hoidatte pakolliset asiat?
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, että miten muut kotiäidin hoitavat lääkärissä käynnit, virastoissa asioinnit ym. päivällä hoidettavat asiat.
Kommentit (12)
tai tulee siksi aikaa kotiin vauvan kaa kun minä hoidan
Kauppaan otan heidät mukaan sekä pankkiin jos sinne on pakko mennä.
Joskus ovat myös mukana lääkärikäynnillä.
meillä on kaksi lasta vajaan 3v ja reilun 1v... meillä ei voi mies tulla päivällä kotiin töistä, eikä minulla ole ketään tuttua joka olisi päivällä kotona, kaikki ovat työssäkäyviä. En kertakaikkiaan voi ottaa noita ipanaoita esim. lääkäriin mukaan...
ja lääkärit varataan tietenkin niin että myöskään isälle siitä ei koidu ylimääräistä vaivaa.
että etsit tilapäishoitajaksi silloin tällöin " kivaa tyttöä" . Tästä voisi tulla sitten vakituinen tilapäishoitaja.
Meillä oli välillä ystäväni teini-ikäinen tyttö viihdyttämässä lasta kun piipahdin jossain.
ja he tulevat katsomaan. Yleensä joudun silloin heidän auton ottaa käyttöön kun kaikki on sen verran kaukana. Jos omilla vanhemmilla meno niin sitten mies ottaa töistä vapaata. Näin tehty kauan aikaa ja heille se on passannut tai itse he haluavat että näin tehdään.
Kodinhoitajaakin iso perhe saa aika kivasti. Alkuviikosta minulla oli lääkäri ja en saanut lastenhoitajaa mistään. Mies tuli sitten sairaalalle lasten seuraksi puoleksi tunniksi ja palasi taas töihin. Heillä kelpaa syyksi, kunhan on todistus lääkäriltä siitä että äidillä on ollut aika.
Onhan se aika hankalaa, mutta minkäs teet. Lääkärissä ei ole ollut tarvetta käydä vuosiin, sen sijaan käyn vyöhyketerapiassa ja sinne otan ajan aina illalla, kun mies on kotona. Virastoissa, pankissa yms lapset on mukana. Hammaslääkärissäkin ovat olleet mukana, samoin joskus kampaajalla. Yleensä käyn kampaajalla lauantaisin. Yritän ottaa tuollaiset ajat aina silloin, kun miehellä on lomaa.
Kun lapset oli ihan pieniä, en yksinkertaisesti hoitanut ko. asioita. En käynyt esim. hämmaslääkärissä moneen vuoteen.
Onneksi en sitten oole ainut joka vaan lykkää menojaan kun ei kertakaikkiaan lasten kanssa ole helppo mennä...
Meillä ei mies voi läheä töistä, ajaa rekkaa joten on missä päin tahansa eikä voi tulla edes vartiksi lasten kanssa. Parhaani mukaan yritän varailla aina kaikki ajat miehen vapaa päiville, mutta nyt on sellainen tilanne ettei se onnistu, vaan on turvauttuvata " maksulliseen" tai vietävä lapset johonkin tenavaparkkiin...
jos mun on pakko mennä lääkäriin, eikä sinne voi ottaa lapsia mukaan, niin sitten mies yritää saada palkatonta vapaata. Jos ei onnistu, pitää jättää menemättä.
Mukana on siis aina 3,5 vuotias ja 9 kk. Ei ole helppoa, mutta ei kait noita kotiinkaan voi yksin jättää ;)
Lääkäriaikoina yleensä olen saanut jonkun hoitamaan tai sitten mies on lapsen kanssa sen aikaa (on töissä keskustassa niin että on vaunuillut siinä lapsen kanssa kun olen ollut silmälääkärillä).