VL:stä eroaminen - vertaistuki

osaispa joku auttaa

Laitan tän viestini nyt tännekkin ku en tiiä mistä tavottasin oikeet ihmiset kun facesta ei löydy mitään vertaistukiryhmiä haulla ainakaan. :)

Oon jo kuukausia/vuosia miettinyt, että eroan VL:stä kun en vaan tunne mitään tätä uskontoa kohtaan ja en vain yksinkertaisesti usko samalla tavalla kuin VL:t. Mua vaan pelottaa niin paljon, että hylkääkö mun vähäiset ystävät mut (lestadiolaiset siis) ja kun ei niitä ei-lesta ystäviäkään oo montaa. En halua jäädä päätöksen jälkeen lähes yksin. :(

Tietääkö kukaan, mistä vois saada vertaistukea tähän asiaan? Mahtavaa olisi jos samaa miettivät/kokeneet olisi about 20-30 vuotiaita. :)

Kommentit (7)

anninanni

Nojoo samassa tilanteessa ollu 15vuotta sitten eli 16-vuotiaana, mutta ei se mulle ollu mikään niin iso juttu, ei kiinnostanu niin ilmotin muillekin että ei kiinnosta. Ei siis mitään kriisiä ollu siitä ikinä niin en ehkä sovi vertaistueksi.

Vierailija

Täälläkin mietitty piiitkäään mutta ei vielä saanut tehtyä lopullista päätöstä. Sukulaisasiat jarruttaa eniten kun tietää että aiheuttaa surua vanhemmille jne.
Kantsii hankkia elämää muualtakin kuin vl-piireistä niin on sitten valmiina edes jotain verkostoa. Mistäpäin ootte? Ite p-pohjanmaalta.

Vierailija

Hakomaja-nettisivustohan perustettiin aikanaan juuri vertaistukipalstaksi, mutta on tainnut viime vuosina hiljentyä tosi paljon. Muistaakseni siellä oli puhetta jostain ex-vl-ryhmästä Facebookissa, mutten tiedä sen enempää siitä kun en itse ole FB:ssa.

Keskustelupalstan kannalta taitaa olla ongelmana se, että monet lähtijät käy niissä sen ajan kun asia on pinnalla, eli eroamista valmistellessa ja ad pari vuotta sen jälkeen. Sitten kun elämä ja tunteet tasaantuu niin kiinnostus aiheeseen lopahtaa useimmilta. Harmi kyllä, mun mielestä aihe on yhä kiinnostava ja mielelläni tukisin ja kannustaisin muita eräänlaisena "vapaaehtoisena", vaikka omasta lähdöstäni on jo 12 vuotta. Pitäiskin ehkä käydä katsomassa onko se Hakomaja enää ylipäänsä pystyssä...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat