Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiustenlähtö tekee kohta hulluksi %-/

10.02.2006 |

Vauva on nyt 6kk+ ja hiuksia lähtenyt järjettömästi kohta 2kk ajan. Imetyksen lopetin vauvan ollessa vajaa kaksi kk. Ehdinkin jo iloita, ettei tällä kertaa tulekaan sulkasatoa, mutta liian aikaisin.

Heti laitokselta kotiuduttuani hain apteekista priorin hiusravinnetta ja olenkin nyt uskollisesti syönyt niitä koko ajan + kaiken maailman muita vitamiineja läjäpäin, mutta mikään ei näy auttavan.

Masentaa aivan per***sti, jouduin jo leikkauttaan hiukseni aivan lyhyiksikin tämän vuoksi. En tiedä olenkohan ainoa, mutta tää hiustenlähtö alkanut saamaan oikeastikin mielen aika apeaksi. Aamulla heti herätessä pitää " tutkia" sänky ja tyynyt kuinka hirveitä karvaläjiä taas löytyy. Päivisin saa vähän väliä nyppiä irtokarvoja olkapäiltä ja puseron selästä, ettei vauvalla kohta ole irtokarvoja suu täynnä. Hiusten pesu ja harjaus, ne vasta tuskaa on, kun hiuksia irtoilee järkyttävät määrät.

Asian tekee entistä masentavammaksi se seikka, että hiukseni ovat todella ohuet (kampaajan mielestä niitä on kuitenkin paljon) ennestäänkin ja kilpirauhasen vajaatoiminta saa ne syksyisin huonoon kuntoon ja yllätys, tippumaan. Nyt sitten vielä tämä raskaus ja synnytys hormoniheittelyineen, niin AA" #///!!**!!!!

Välillä tuntuu, ettei kehtaa kohta kauppaan mennä tämän pääni kanssa :``(( sielläkin vain tuijottelee muiden kauniita hiuksia ja haaveilee, että itsekin joskus voisi omistaa " oikeat" hiukset.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kahdessa aikasemmassa imetyksessä pitkät hiukset jäivät kampaajan lattialle, kun kuivuivat ihan kokonaan vaikka söi mitä vitamiiniä tahansa ja oli pakko leikata kyhyeksi kun sitä lähti ihan kamalasti.

No muka vahingoista viisastuneena tässä viimeisessä raskaudessa söin koko odotus ajan ja edelleen kaikkea mikä vähänkin lupaili hiusten näyttävän paremmilta:) No vauva nyt vajaa 6kk ja tukkaa lähtee ihan kamalasti, en haluaisi leikata taas pitkiksi kasvaneita hiuksia lyhyeksi mutta ei tässä kohta ole vaihtoehtoja, hiusten lähtö alkoi nyt vasta kun vauva oli reilut 4kk...

Ja minullakin on epäilys tuosta kilpparin vajaatoiminnasta, olen menossa yksityiselle tutkittuttaa asian kun tk:n lääkäri oli vaan että katotaan puolen vuoden päästä uudelleen!?!?!?

Marraspallo pian kalju myös:)

Vierailija
2/8 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni lähti jo esikoisen synnyttyä hiuksia ihan mielettömästi, päälaki paistoi ja ohimot olivat lähes kaljut..

Nyt pikkuveljen synnyttyä hiuksia lähti vieläkin enemmän. Kun vauva oli 6 kk en enää halunnut mennä valokuvaan kun kaikissa kuvissa näytin niin kamalan ohuttukkaiselta! :( Jopa kampaajanikin alkoi ihmetellä asiaa ja kertoi, ettei ollut yli 20 vuotisen uransa aikana koskaan tavannut ketään, jolta olisi yhtä paljon lähtenyt hiuksia synnytyksen jälkeen!!!

Lohdutuksena voin kertoa, että tukka kasvaa takaisin! Poika on nyt 9kk ja minulla on 3 cm sänki joka puolella päätä eli päällepäin hiukseni näyttävät jo lähes normaaleilta. Muutama kuukausi vielä ja oma tukka on taas takaisin! :)

Tsemppiä!

T: Hemppu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että tämä tästä iloksi vielä muuttuu!!!

Oletteko muuten koskaan ajatellut mitä kaikkea nainen joutuukaan käymään lävitse vauvan vuoksi??? Raskausajan mahoineen ja kaikkine muine ihanuuksineen....ja vielä helvetillisen hormonimyrskyn synnytyksen jälkeen, hiustenlähtöineen päivineen. Ja mikä onkaan se miesten osuus tästä kaikesta?!

.niinpä...Koittaisivat edes ymmärtää miltä vaimosta tuntuu tämän kaiken kokemisen jälkeen, kun vielä tukkakin tippuu kaiken muun lisäksi. Meillä mies lohdutti sanomalla, ettei hän toki mun tukkaani ole rakastunut aikoinaan ja, että kasvaahan se siitä takaisin.

Vierailija
4/8 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama ongelma. Kasvatin pitkät hiukset ettei sitten tarvitsisi hypätä kampaajalla kun tulot pienee... Nyt poika on 4,5 kk ja mulla paistaa päälaki... Lopetin Gerazetinkin syönnin kun epäilin että se vaikuttaa kans että hiukset lähtee, mutta eipä siitä ole ollut mitään hyötyä.

Tekis mieli leikata hiukset lyhyeksi, mutta jos leikkaan niin se tietää uutta rahareikää, johon tällä hetkellä ei ole mahdollisuutta ja vielä kun olen harkinnut jääväni hoitovapaalle...

Vierailija
5/8 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttavaa tietää, ettei ole yksin!

Sama tilanne täällä, että oli pakko leikata hiukset lyhyiksi.

Minulla myös päälaki paistaa, enkä meinaa kehdata kulkea ihmisten ilmoilla kuin pipo päässä :( Näin pakkasilla tuo ei ole mikään ongelma, mutta kuinkas toukokuussa? *virn*

No, toivotaan, että kesäksi olisi jo edes sänki päässä!

Tsemppiä kaikille!

Sarppa

Vierailija
6/8 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs mulla ihan sama tilanne tosin nyt alkaa toivottavasti jo helpottaa.

Ensin e-pillereiden lopetuksen yhteydessä noin reilut pari vuotta sitten lähti tukkaa tooosi reippaasti melkein puolen vuoden ajan ja lisäksi mulle tuli inhottavia hiuspohjan häiriöitä, joiden " ansiosta" hiukset eivät sitten mielestäni kasvaneetkaan takaisin entisiin mittoihin.

Nyt sitten raskauden jälkeen hiuksia alkoi lähteä taas tukoittain vauvan ollessa noin 3kk ja kyllä niitä taas lähtikin. Myös noita hiuspohjan ongelmia on taas havaittavissa, mistä sitten johtuneekaan. Nyt vauva on siis reilut 7kk ja hiusten lähtö on tältä erää loppunut. Ja ihan turha väittää, että raskausaikana ei tukka irtoa ja synnytyksen jälkeen lähtee siksi reilummin- joo tosi on myös minun kohdalla, että hiuksia lähti vähemmän ja olivat paremmassa kunnossa raskausaikana kuin pitkiin aikoihin, mutta huomattavasti enemmän niitä kyllä lähti kuin kasvoi.

Just tosta edestä ja ohimoilta harveni lähes olemattomiin. Eipä paljon huvita hiuksia pitää auki ja nyt taas olenkin lyhentänyt radikaalisti. Edessä olisi taas pian värjääminen ja kyllä pelottaa jo etukäteen. Lohduttavaa on kuitenkin se, että nyt sitä tukkaa kasvaa selvästi takaisinkin ja ympäri päätä töyhöttää parin sentin kasvustoa.

Ymmärrän siis täysin Sua MaaritAnnele (menihän oikein..) ja kaikkia muitakin kirjoittaneita. Kyllä mua ahdisti ja stressasi suunnattomasti taas nuo päävaivat, vaikka varmaan joku ajattelee, että onpas tuollakin murheet..

Ite en juurikaan ole todennut noista apteekin tms. valmisteista olevan juurikaan hyötyä mulle, vaikka joitain olen joskus kokeillut. Ruokavalio tietty ja päähieronta on mulla itsehoitona sekä käytän myös hiusten pesuun ja päivittäiseen hoitoon erilaisia kampaamon tuotteita, joilla yritän nyt ehkäistä noita päänahan ongelmia ja edistää siten uuden hiuksen kasvua.

APua, tulipas tästä taas pitkä. Jaksaakohan kukaan edes loppun lukea. Helpotta kyllä itseäkin, kun tietää etten tosiaan ole ainoa. JOs olisi rahaa, kävisin kyllä kampaajalla ottamassa jotain väliaikaista tuuhennosta tai vastaavaa, että saisi taas kulkea hiukset auki. Mutta jospa kesäään mennessä auringon voimin olisi mullakin taas vähän paksummat ja kauniimmat hiukset....

Vierailija
7/8 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatukset vaan pyörii hiusten ympärillä....Kävin just pesemässä nää vähäiset haiveneni ja taas lähti aivan järisyttävä määrä :``(((

Tulis äkkiä kevät/ kesä, niin sais/kehtais pitää huivia päässä!! Vitamiinejakin menee jo niin paljon, että joudun kohta ostaan dosetin itselleni ;)) että muistan kaikki ottaa, vaikkei niistä näytä paljoa apua olevan :``(( Rahat vaan taitaa mennä kuin kankkulan kaivoon. No, täytyyhän jonku pitää paikallinen apteekkari ja luontaistuotekauppias tyytyväisenä!!!

Vierailija
8/8 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla lähtee myös hiuksia aivan hiivatisti ja monet tuskailut olen asian vuoksi läpikäynyt!

Hormooni myllerryksen lisäksi mulla on käytössä lääkkeet jotka vielä omalta osaltaan lisäävät hiusten lähtöä :(

Mulla on muutoinkin hiuslaatu ohut, mutta ennen hiuksia oli paljon, eikä nykyistä ongelmaa ollut, nykyään päälaki ja takaraivo paistaa ja joka kerta kun peiliin vilkaisen niin suoraan sanottuna vituttaa, armottomasta!

Asian tiimoilta olen lääkärissä ja hiustutkijan luona käynyt jokusen kerran ja mitään poppakonstia tai taika litkua ei tähän ongelmaan ole, muuta kuin aika, joka näyttää kasvaako hiukset takaisin vai ei!

Hiustenlähtö alkoi tytön ollessa noin 4-5 kk ja siitä asti on jatkunut runsaana, niin ja nyt tyttö on jo 8kk ja lääkkeet on käytössä ja niistä en eroon pääse eikä vastaava tuottetta löydy!

Uusia hiuksia mulle ei vielä valitettavasti ole kasvanut eikä siis näy vielä kasvun merkkejäkään, mutta silti tämän ns epätoivon keskellä jaksan luottaa siihen, että kyllä vielä hiukset kasvaa takaisin entistä tuuheampana!!!