Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voikukan jäljet pois vaatteista..

03.06.2008 |

Eli tietäisikö kukaan jotakin luotettavaa ja mielellään jo-testattua tapaa saada nämä mustat voikukan rinkulat pois lasten vaatteista. Olen jo kokeillut mäntysuopaa (mitä joku ehdotti, kun googletin samaisesta aiheesta), mutta ei auttanut. Mitä muita olisi Tabortin, sitruunan, Fairyn ja Vanish Oxi Actionin lisäksi? Näiden edellisten tehosta kun en vielä tiedä, niitä on vain ehdoteltu pitkin matkaa. Joten, onko jollain kotikonstia näiden tahrojen poistoon?

Kiitos jo etukäteen ja voikukkaista alkukesää toivotellen mamma 82 B-)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla sappisaippuaa (ainakin Weledalla on valikoimassa). En ole itse kokeillut, mutta äitini on kehunut maasta taivaisiin että poistaa kaikki mahdolliset tahrat. Paketissakin lukee että tehoaa esim. kuulakärkikynään mikä on käsittääkseni aika hankalasti pestävissä normaalisti.

Eli ei ole testattu, mutta rohkenin silti ehdottaa :-)

Vierailija
2/4 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä on voikukan jäljet lähteneet kokonaan pois (myös kertaalleen pesussa olleet jäljet). Olen laittanut ensin suoraan vaatteelle (ja antanut vaikuttaa pari minuuttia) Vanish Dual Power (?) nestemäistä ainetta ja sitten pesukoneeseen 40 asteeseen ja pesuaineeksi Bio Luvilia ja sinne sekaan vielä Vanishin jauhemaista tahranpoistajaa.

JOten meillä saavat lapset keräillä voikukkia kun tahrat lähtevät pesussa =)

Se Vanishin Dual Action on sellainen nestemäinen purkki jossa pinkki ja kirkasta nestettä eri lokeroissa ja sekottuvat kaataessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikien vaatteisiin, joten suosittelen kyllä. :)

Voikukka, mansikka, suklaa, ym lähtee sappisaippualla ja 60 asteen esipesullisella ohjelmalla, kun tahrat hoitaa TUOREELTAAN eli samana päivänä. Sappisaippuassa palasaippua on riittoisampi ja sitä hankataan suoraan kuumalla vedellä kostutettuun tahraan ja joskus lähtee pelkästään tuolla nyrkkipyykillä, mutta jos on tiukassa, niin sitten jätät vielä saippuaa pintaan kunnon kerroksen ja laitat suoraan pyykkikoneeseen.

Vanishin esikäsittelysuihketta olen käyttänyt punaviinitahroihin, ym kodintekstiileissä ja kloriittia valkaisuaineena.

Vierailija
4/4 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappisaippuan teho riippuu kai materiaalista. Mä en saanut vuosi sitten esikoisen välikausitakista sillä voikukkatahroja pois. Puuvillavaatteista sen sijaan lähtee eli meillä saa kerätä voikukkia ilman takkia eikä toisaalta harmita, jos menee alle 20 euron t-paita pilalle 80 euron takin sijaan. ;)