Oliko sinulla ulkonäköpaineita yläasteella tai lukiossa?

Vierailija

Puhutaan, että nykynuorilla kamalat ulkonäköpaineet. Pohtinut, etten ainakaan itse ysäriaikana mitään ulkonäkö paineita pahemmin ollut. Vaatteet laitettiin päälle, mitä kaapista oli. Tosin farkut piti ainakin yhdet olla Leviksen 501 ;) Ja purkkarit jalassa.

T. Mies

Kommentit (13)

Vierailija

Alkoivat jo muistaakseni 7-8 vuotiaana. Silloin sain ensimmäiset kommentit, jotka liittyivät painooni (olin normaalipainoinen lapsi) ja muistan miten toivoin sitä, että olisin kauniimpi ja laihempi...

Vierailija

Totta kai oli! Siis jo 1980-luvun alussa. Piti olla merkkivaatteet ja nätti. Jotenkin sallittiin vähemmän poikkeamaa normista, tai ainakin niin ajattelen kun nyt seuraan teinityttöni pukeutumista ja meikkaamista. Voi tosin olla, että hän on vaan tavanomaista itsenäisempi ja persoonallisempi, mutta jotenkin tuntuu, että nykyään noita ulkonäköidoleita on usemapaan junaan kuin silloin muinoin 30 vuotta sitten.
Näissä asioissa on iso ero sukupuolten välillä ja veikkaan, että myös asuinpaikkojen välillä. Itse asuin teininä kaupungissa ja vanhempani olivat keskiluokkaisia, oli varaa vähän seuratakin muotia.

Vierailija

Oli. Oon aina pitänyt itteäni kamalana syöttöporsaana, ja aikuisiällä vasta ymmärsin että se johtui osittain siitä että isosiskoni oli ja on erittäin siro ja kaunis, käytti 32 farkkuja samalla kun minä 36. Maailmanloppu oli se hetki kun joutui vetämään 38 jalkaan. Nyttemmin 26-vuotiaana en enää ressaa asiasta, sisko on edelleen pieni ja kaunis ja itse pujahdan ihan mielelläni 36 farkkuihin :)

Vierailija

Oli karseat paineet. Olen ruma ja laiha nainen. Mulla on ohuet hiukset, finnejä, silmälasit, tissit aa.
Kukaan mies ei ole oma-alotteisesti kiinnostunut minusta.

Nainen -87

Vierailija

Lasketaanko ulkonäköpaineeksi se ettei ole isokokoinen ja varhainen kehittyjä, eli ei pysty pitämään puoliaan suurinta osaa poikia vastaan? t. toinen mies

Vierailija

Alan lopullisesti tajuta että olen liian vanha tänne. Mutta siis joo totta kai oli ulkonäköpaineita yläasteella vuonna 1987. Tukka ois pitänyt olla pöyhö ja silleen...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat