lääkkeiden omavastuu on täynnä:) eli mihin kaikkeen kannattaisi hakea reseptejä??

Vierailija

saan ne nyt ostokertaa kohden hintaan 1,50e.
Mitähän kaikkea kannattaisi lääkäriltä pyytää? vinkkejä?

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ajattelit siis huviksesi koittaa hakea reseptejä koska lääkkeet saa ilmaiseksi? Taukki.

urpo. en tarkoittanut mitään antibioottia tms, vaan esim. melatoniinia minulla on reseptillä ym... ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitähän kaikkea kannattaisi lääkäriltä pyytää?

Apua kannattaa yleensä niihin vaivoihin joita sinulla oikeasti on. Voi nimittäin käydä niin että lääkäri haluaa tutkia vaivat ennenkuin kirjoittaa niihin yhtäkään reseptiä.

Korkeintaan kannattaa mainita lääkekaton täyttymisestä jotta lääkäri voi tarvittaessa valitsemaan ehkä niitä vaihtoehtoja joihin ajattelee että sinulla paljon lääkkeitä käyttävänä ei ehkä ole varaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten sait lääkekaton täyteen? On säännöllinen lääkitys, mutta ei tule ikinä täyteen vuoden aikana. 

Vierailija

Meilläkin on usein tullut täyteen, yhdellä lapsell ja minulla. Olen silloin joulukuussa ostanut vielä kolmen kuukauden satsin reseptiläkkeitä, eli lapselle letkuruokaa laatikkokaupalla ja itselleni mm Norspan-laastareita. Molemmat kun ovat tosi kalliita.

Meillä menee apteekkiin vuodessa 5000e, ja summa on noin suuri siksi, että suurin osa lääkkeista ja vitamiineista on ei-korvattavia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miten sait lääkekaton täyteen? On säännöllinen lääkitys, mutta ei tule ikinä täyteen vuoden aikana. 

Höh no mulla esim täytty 2-3kk aikana ku piti alottaa verenohennuslääke (pistos) jonka omavastuu oli 58€/5päivää. Ja kun muitakin lääkkeitä on. Että tartteeko sitä ihmetellä, kun on erihintaisia lääkkeitä olemassa.

Vierailija

Kannattaa tehdä reissu Tallinnaan ja varata sinne aika lääkärin vastaanotolle, sillä siellä asiakaspalvelu on huomattavasti Suomen terveyskeskuksia parempaa ja reseptit kirjoitetaan usein asiakkaan toiveen mukaan. Kannattaa pyytää esim Diapamia ja erilaisia hermostokipulääkkeitä (Panacod, Tramal ym.), joita suomalaiset lääkärit kirjoittavat nihkeästi. Myös unilääkkeitä kannattaa hankkia. Astmapiiput ovat usein myös erittäin kalliita ilman erityiskorvausta ostettuna, joten sellaisiakin voisi ehkä ostaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Haavaisen paksuuolen hoitoon jatkuva lääkitys on aika kallista. Lisäksi ihan vaan särkylääkkeet, niin katto tuli täyteen sillä.  ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelit siis huviksesi koittaa hakea reseptejä koska lääkkeet saa ilmaiseksi? Taukki.

urpo. en tarkoittanut mitään antibioottia tms, vaan esim. melatoniinia minulla on reseptillä ym... ap

No etkä tarkoittanut. Urpo. Jos sinulla olisi x määrä reseptejä niin miksi kyselet täältä, että mitä kannattaisi hakea? Mistä me tiedetään, että mihin kaikkeen sulla on reseptit? Lisäksi otsikossa ja aloituksessa kyllä lukee, että sinä haluat täältä nimenomaan vinkkejä, että mitä kaikkia lääkkeitä maan ja taivaan väliltä kannattaa nyt mennä kinuamaan lääkäriltä kun saat lääkkeet ilmaiseksi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat