Koiran omistajat, yks kysymys...

Vierailija

Kyllä ihmettelen, miten pienestä asiasta voikin riitaa tulla. Lähdimme illaksi pois kotoa, halusin jättää koiralle valot yhteen huoneeseen, ettei tarvitse koko iltaa pimeässä olla. Mies alkoi samantien tiuskimaan, että eihän tuossa ole mitään järkeä!! Siinä sitten lähtötohinassa kinasteltiin asiasta, kuulemma koira nukkuu koko ajan, niin ei tarvii valoja. Mies sammutti valot viimeisenä ovesta lähtiessään. Minun piti vielä käydä hakemassa unohtunut juttu sisältä jolloin jätin ne valot kuitenkin palamaan. Siis teinkö aivan järjettömän teon?

Kommentit (12)

Vierailija

Minä jätän ihan kunnon valaistuksen päälle koirille jos lähden jonnekin illalla. Telkkaria en sentään jätä päälle vaikka borderterrierini katsookin sitä mielellään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koira paskat nakkaa jostain valoista. Se hahmottaa tilan haistamalla, ei näkemällä.

Hyvin hahmottaakin, aina jos jää vahingossa pimeään, puolet talosta on hajotettu.

Vierailija

Kyllähän tuo retale ottaa pimeässä ja valoisassa alas haluamansa tavarat (pentu) eli ei merkkaa tilan valoisuus/pimeys mitään. En jätä valoja itse päälle kun poistun kotoa. Paitsi eteisen valo itselleni jää päälle.

Vierailija

Meillä ainakin jätetään koirille valo pimeällä/hämärällä. Olen koirien omistaja ja en ole niin nuuka, jos aina ei ole valoja. Mieheni mielestä valot pitää olla aina. Hän nalkuttaa, jos unohdin jättää valot aamulla töihin lähtiessä. Näin syksyisin/talvisin asunto siis pimenee aikaisin iltapäivästä. Itse olen asian mieltänyt jotenkin vuorokausirytmin kautta eli yritän pitää koirilla valoja päivisin ja iltaisin, mutta jos lähden myöhään illalla esim. juhlimaan niin jätän vain kotiintulovalon ja muuten hämärämpi asunto. En usko, että minkään elollisen on hyvä olla pimeässä suurinta osaa vuorokaudesta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat