Tytön nimeksi Kauriina? Mitä mieltä?
Sain idean tuosta toisen ketjun Kauri-pojasta ja meni meillä suosikkien listaan.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi siitä miesnimi naisen nimeksi vääntöjä mm Lauriina, Petriina, Henriika, Aleksiina.
Laita mielummin Kauniina nimeksi kuin Kauriina, jos on tyttö.
On munkin lapsilla persoonalliset nimet, tuskin koskaan kaimaansa törmäävät. Mutta muutama ällöjuttu mulla on nimien kans ja yks niistä on tää pojan nimestä väännös tytön nimeksi.
Komppi! Tosin eiköhän muutama Petriina-fani löydy tätä alapeukuttamaan.
Tai pienien Perttiinojen, Leoniinojen ja Vesaliinien vanhemmat tekevät alapeukkuennätyksen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi siitä miesnimi naisen nimeksi vääntöjä mm Lauriina, Petriina, Henriika, Aleksiina.
Laita mielummin Kauniina nimeksi kuin Kauriina, jos on tyttö.
On munkin lapsilla persoonalliset nimet, tuskin koskaan kaimaansa törmäävät. Mutta muutama ällöjuttu mulla on nimien kans ja yks niistä on tää pojan nimestä väännös tytön nimeksi.
Muutama kauniskin väännös nimi löytyy esim. Josefiina, Vilhelmiina.
Kauriina vrt. kauriina. Kannattaisikohan kerrata suomen kielen sijamuodot? Lapsi on yksilö eikä sinun minuutesi jatko. Siinä vinkki joka toivottavasti helpottaa nimivalintaasi. Ja auttaa asettumaan lapsen asemaan...
Tai Hirvasstiina Kauriina-Peura. Taatusti uniikki nimi.
Mielestäni todella monet nimet toimivat, mutta vain siinä tapauksessa ettei sukunimi ole joku Virtanen, Möttönen tai Jokinen.
Vierailija kirjoitti:
Sisarukset varmaan Lehmiina ja Hirviina?
Ei vaan Lehmänä ja Hirvenä
Muulina olis hyvä, miksei myös okapina.
Foneettisesti ihan kivan kuuloinen, mutta tulee kyllä todella vahva fiilis että kyseessä on keksipaketin nimi...
Vehniina, Ohriina, Ruissiina (mun suosikki), Tattariina, Ryyniina, Jyviina. Mmm, saisinpa pian oman lapsoisen :)
Pahkasiassa esiintyi pikku Minnaryyni =D
Ihan kuin kauris olis raskaana 😃 Kauriina..ei hittooooo