Narsisti kaverini hoitoalalla rikkoo vaitiolovelvollisuuttaan

Gugu

Mulla on yksi kaveri joka on malliesimerkki narsistista. Ei olla enää hirveästi tekemisissä koska olen yrittänyt varovasti irtaantua kyseisestä henkilöstä. Valitettavasti hän jatkaa tuhojaan, uhrit vain vaihtuvat.

No tämä henkilö on luonnollisesti hoitoalalla. Hän on jatkuvasti rikkonut vaitiolovelvollisuuttaan. Siis ihan kylmästi huudellut julkisillakin paikoilla ja nimillä ihmisten diagnooseista ym. Onko mahdollista käräyttää hänet jotenkin? Todella ahdistavaa ajatella että tällaisella ihmisellä on pääsy esimerkiksi minunkin terveystietoihini. Tai ylipäätään että narsisti hoitaa niitä heikompia.

Mitä tekisit tässä tilanteessa?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On mahdollisuus käräyttää. Työnantajaan vaan yhteyttä.

Miten se käytännössä tapahtuu kun mulla ei ole mustaa valkoisella. Miten siis käytännössä todistan hänen vuotaneen tietoja?

-ap

Vierailija

Täytyypä käydä katsomassa. Mitenkäs sitten nämä muut henkilöt joista huudellut niin kannattaako mennä heille kertomaan asiasta suoraan että ottavat itse asiakseen tehdä valitus jos siltä tuntuu? Kun en viitsisi itseäni laittaa liriin jos onkin vaikka keksinyt nuo huutelemansa asiat päästään tai jos ei ole todistettavissa nämä tapaukset (on aika taitava tyyppi kieroilemaan ilman että jää kiinni).

-ap

Vierailija

Siis teet kaverisi sanomista kantelun valviraan, voit laittaa nimi tietojen kera keistä on puhunut ja mitä.
Valvira voi sitten selvittää onko tapaukset todellisia vai ei, ja hoitaa jatko toimenpiteet.

Vierailija

Siis jos et itse edes tunne kyseisiä henkilöitä, niin ethän sinä ole ko. Tietoja voinut saada itse mitenkään, ellei kaverisi ole juorunnut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis jos et itse edes tunne kyseisiä henkilöitä, niin ethän sinä ole ko. Tietoja voinut saada itse mitenkään, ellei kaverisi ole juorunnut.

Hyvä pointti kiitos!!

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis teet kaverisi sanomista kantelun valviraan, voit laittaa nimi tietojen kera keistä on puhunut ja mitä.
Valvira voi sitten selvittää onko tapaukset todellisia vai ei, ja hoitaa jatko toimenpiteet.

Valviran sivuilla olevaan lomakkeeseen pitää laittaa myös omat tiedot. Eli siis sitä kautta ei voi nimetöntä ilmoitusta tehdä ainakaan. En tosiaankaan halua tuo kaverin vihoja niskaani jos hän saa tietää kuka valituksen on tehnyt... Vai pitäisikö vaan olla hullu oikeuden puolustaja hmm :D.

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Todella ahdistavaa ajatella että tällaisella ihmisellä on pääsy esimerkiksi minunkin terveystietoihini.

Eikä ole. Foliohattu pois päästä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täytyypä käydä katsomassa. Mitenkäs sitten nämä muut henkilöt joista huudellut niin kannattaako mennä heille kertomaan asiasta suoraan että ottavat itse asiakseen tehdä valitus jos siltä tuntuu? Kun en viitsisi itseäni laittaa liriin jos onkin vaikka keksinyt nuo huutelemansa asiat päästään tai jos ei ole todistettavissa nämä tapaukset (on aika taitava tyyppi kieroilemaan ilman että jää kiinni).

-ap

Sinulla on siis itselläsi vahva epäilys, että jutut ovat keksittyjä? Onko tämä kaveri siis todella puhunut ihmisistä nimillä ja tunnistettavasti?

Vierailija

Kaverin esimiehelle voit kertoa epäilysi. Esimies arvioi, johtaako epäily toimenpiteisiin, ei tarvitse todisteita alkaa keräämään. Tietojen mahdollinen urkinta on helppo tarkistaa, työpaikalla siihen on toimintamallit.

Vierailija

Käytännössä kai työnantaja yleensä ilmoittaa esim. vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta Valviralle jos rikkoimuksia on havaittu tai niistä on tehty valituksia. Onko mahdollista ilmoittaa eka työnantajalle kuinka ko työntekijä toimii.

Vierailija

Luuletko, ettei kaverisi arvaa kuka ilmoituksen on antanut? :) Vaitiolovelvollisuusrikkomuksista ilmoitellaan sen verran harvoin, että kaverisi ei tasan kuvittele, että kyseessä on joku täti X bussista, vaan lähipiirin ihminen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat