Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"pullukat" kaverit sabotoivat laihdutustani

Vierailija

Kaveriporukassani 2 on oikeasti ylipainoisia, ja loput normaalipainon ylärajoilla kolkutellen lievää ylipainoa.

Mä olin myös normaalipainon ylärajoilla, mutta nyt laihduttanut 7kg ja vielä noin 3-5kg laihdutettavaa.

Kaverit kumminkin tuputtavat herkkuja "kyl sä nyt yhden voit ottaa" "kyl sä herkkupäivän tarviit" "ota ota ota"

Ja noi on esim keskellä viikkoa kahvilassa, ja "kyl sä nyt yhden voit ottaa" tarkoittaa välillä yhtä keksiä ja välillä yhtä kakkupalaa :D

Mä pidän herkkupäivän, mutta en halua pitää sitä aina kun nään kavereita, silloin söisin herkkuja joka päivä.

En myöskään halua ottaa yhtä keksiä, koska pelkään sokeririippivuudeen palaavaan ja pian syön koko paketin. On paljon helpompaa itse päättää herkkupäivä ja muulloin kieltäytyä, kunnes oikeasti olen sisäistänyt uuden ruokavalion.

Tosta tuputtamisesta tulee mieleen, että he ovat kateellisia, kun mä oon päässyt hyvään alkuun ja he eivät (joo nolo kateuskortti, mut tältä tuntuu, miksei he muuten anna mun rauhassa laihduttaa)

Kommentit (7)

Vierailija

Mitä jos sanoisit kavereilles että koitat laihduttaa ja olis kiva jos he tukisivat sinua eikä tuputtais herkkuja koska laihdutus on muutenkin vaikeaa. 

Ehkä he tuputtavat koska eivät kehtaa yksin syödä jos toinen ei sorru herkkuihin.

Vierailija

Noin tuo usein on. Olen normaalipainoinen, bmi 21. Laihdutan aina välillä 2 kg kolmessa viikossa. Kukaan ei tunnu ymmärtävän, että kun laihdutan, en syö yhtään herkkuja. Kuurin jälkeen menee taas kaikenlaista. Näin pysyn normipainossa ilman jatkuvaa ruokakontrollia. Varsinkin vähänkään pulleammat kaverit yrittää syöttää mulle pullaa tms.

Vierailija

Mikähän siinä on, kun ihmiset ovat niin tärkeänä päättämässä toisten syömisistä? Sanon tämän laihduttajana, kasvissyöjänä ja alkoholia hyvin vähän käyttävänä. Toisaalla ovat he (onneksi vain tietyt ihmiset), jotka alkavat jossakin vaiheessa laihdutusta patistaa syömään tai lopettamaan laihduttamisen, toisaalla taas he, jotka ovat niin hirveän huolissaan proteiininsaannistani, tai ainakin haluavat ilmoittaa, että laihdutus kasvisruokavaliolla on tuhoontuomittu ajatus. Ja sitten vielä he, jotka tuputtavat sitä viinaa ja närkästyvät perin juurin, jos kehtaan tilata alkoholittoman.

Ymmärtäisin kaiken huolen ja huomion, jos laihduttaisin todella hazardilla ja epäterveellisellä tavalla, kasvisruokani käsittäisi lähinnä juustopastan ja illanviettoni olisivat nurkassa murjottamista. Näin muuten en kyllä käsitä, miten terveelliset valinnat voivat olla joltakulta muulta pois.

Vierailija

Saatteko muuten te normaalipainon rajalla olevat laihduttaa rauhassa ilman kauhisteluja esimerkiksi alkavasta anoreksiasta? (P.l tilanteet, joissa todella tuota on syytä epäillä) 
Olen itse reippaasti ylipainoinen laihduttaja, ja tuttavapiirissäni esimerkiksi xs-kokoinen kuntosaliharrastaja saa tämän tästä kuulla hämmästelyjä, mitä nyt hänen tarvitsee kuntosalilla käydä. 

Vierailija

Mulle on aina joku kiva kaveri vihjailemassa et on anoreksia jos laihdutan pari kiloa. Oon tälläkin hetkellä normipainon ylärajalla ja aina pudotan vähän painoo jos paino kipuaa tälleen. Ja kyse on siis aina max 8 kilosta XD.

Vierailija

Minua aina ihmetyttää se, miten herkkiä ihmiset ovat ympäristön "paineelle". Sanot: "En ota. Älä jankuta enempää, kuulin jo kerralla." Problem solved.

Vierailija

Sanot kerran, ettet ota ja jos jotakuta vaivaa syömätön pulla, ilmoita, että se henkilö voi syödä pullasi ihan vapaasti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat