Palstalääkärit paikalle!

Zombi

Elikkäs siis minulla alkoi yskä eilen ja illalla kun sitten suihkussa kohin niin kurkusta nousi sellaista verensekaista limaa ja suuhun tuli selvä verenmaku. Nyt sitten aamulla taas kun köhin nii verta tuli taas, mutta vaan vähän. Minulla ei ole kuumetta tai kurkkukipeänä yskää vain ja olen täysin pirteä ja energinen. Voiko tämä siis olla jotain vakavaa vai meneekö itsestään pois?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Onks täällä oikeasti päivystävä lääkäri perjantai-iltaisin? Musta se olisi hyvää palvelua.

Mun perjantai-illan ensimmäisen maailman ongelma on todella kipeät peräpukamat. Yritän välttää vessassa käyntejä koska ne on yhtä tuskaa. Kipu on sellaista että vessassa käynnin jälkeen on vaikea hengittääkin. Kipu menee jotenkin koko kehoon. Veri on kirkkaan punaista ja sitä tulee kohtalaisesti. Pelkkä pyyhkiminen ei enää riitä, vaan side käytössä vaikka ei ole edes menkat.

Miten näistä pääsisi omatoimisesti eroon ja milloin lääkäriin?

Vierailija

Yskässä ei ole mitään vaarallista.

Pukamaongelmaisen kannattaa kyllä mennä lääkäriin, ettei anemisoidu. Osta kuitenkin apteekista Scheriproct-salva ja peräpuikot rauhoittaaksesi tulehtuneet laskimot (puakmat). Salva puuduttaa myös kivun vähemmäksi.

ei lääkri vaan vanha sh

Vierailija

Kyllä kunnon yskässä voi tulla vertakin, huolestuttavaa se on siinä vaiheessa, jos sitä tulee, kun flunssasta on parantunut.

Jos olet kuitenkin tupakoitsija ja 50-v täyttänyt olisin enemmän huolissani.

Vierailija

Palstalääkäri tässä terve. Verinen yskä saattaa olla merkki keuhkosyövästä, mutta toisaalta mainitset olevasi pirteä ja energinen. Epäilisin että veri tulee alempaa vatsasta, eli kyseessä saattaisi olla kasvain tai mahassa oleva harmiton limakalvoärsytys. Suosittelen välttämään mausteisia ruokia ja meditoimaan. Jos oireet eivät poistu kahdessa viikossa niin sitten ei.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä kunnon yskässä voi tulla vertakin, huolestuttavaa se on siinä vaiheessa, jos sitä tulee, kun flunssasta on parantunut.

Jos olet kuitenkin tupakoitsija ja 50-v täyttänyt olisin enemmän huolissani.

En onneksi ole kumpaakaan

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onks täällä oikeasti päivystävä lääkäri perjantai-iltaisin? Musta se olisi hyvää palvelua.
?
Kuule täällä päivystää lääkärit ihan joka päivä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

?
Kuule täällä päivystää lääkärit ihan joka päivä.[/quote]On tämä nyt kuitenkin paljon viihdyttävämpi kuin Fimnetin palsta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Palstalääkäri tässä terve. Verinen yskä saattaa olla merkki keuhkosyövästä, mutta toisaalta mainitset olevasi pirteä ja energinen. Epäilisin että veri tulee alempaa vatsasta, eli kyseessä saattaisi olla kasvain tai mahassa oleva harmiton limakalvoärsytys. Suosittelen välttämään mausteisia ruokia ja meditoimaan. Jos oireet eivät poistu kahdessa viikossa niin sitten ei.

Vasempaan jalkaan pitää ehdottomasti panna punainen sukka nukkumaan mennessä. Muussa tapauksessa päähän tulee kuolio ja se pitää amputoida.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat