antibioottikuuri, onko haitaksi

Vierailija

mahdolliselle raskaudelle? Yritetään siis lasta saada aikaan ja ei kyllä tullut mainittua sitä lääkärille ja aloitinkin jo kuurin. Tätä antibioottia ei vissiin saisi käyttää jos on raskaana. Mutta käytönnössähän mä en oo vielä raskaana vaikka hedelmöitys on voinut tapahtua jo.
mutta pitäiskö huolestua?

Kommentit (9)

Vierailija

Siprofloksasiinia ei saisi käyttää raskauden aikana. Sen vaikutuksia raskauden aikana ei tunneta ja eläinkokeissa se on aiheuttanut ainakin eläinsikiöiden rustonmuodostushäiriöitä. Käytä yhdynnässä kondomia seuraaviin kuukautisiin saakka.

Jos hedelmöitys on jo saattanut tapahtua, et saisi käyttää tuota antibioottia. Sinuna soittaisin kuurin määränneelle lääkärille ja kertoisin raskauden mahdollisuudesta. Jos kuuri on määrätty esim. virtsatieinfektion hoitoon, siihen on olemassa muitakin, raskauden aikana täysin turvallisia antibiootteja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siprofloksasiinia ei saisi käyttää raskauden aikana. Sen vaikutuksia raskauden aikana ei tunnetua ja eläinkokeissa se on aiheuttanut ainakin eläinsikiöiden rustonmuodostushäiriöitä. Käytä yhdynnässä kondomia seuraaviin kuukautisiin saakka.

Jos hedelmöitys on jo saattanut tapahtua, et saisi käyttää tuota antibioottia. Sinuna soittaisin kuurin määränneelle lääkärille ja kertoisin raskauden mahdollisuudesta. Jos kuuri on määrätty esim. virtsatieinfektion hoitoon, siihen on olemassa muitakin, raskauden aikana täysin turvallisia antibiootteja.

Mitähän he sitten määräävät vti tulehdukseen? Tiedän ettei trimetopriimikään sovi raskausaikana. Ei sulfakaan saisi käyttää. Lisänä olen allerginen pensilliinille ja kefalosporiineille olen saanut niistä anafylaktisen reaktion. Mitää jää jäljelle?

Vierailija

Esim. nitrofurantoiini jää jäljelle vaihtoehdoksi. Mutta yritä nyt tavoitella sitä lääkäriä, kolmelta et saa enää ketään kiinni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Esim. nitrofurantoiini jää jäljelle vaihtoehdoksi. Mutta yritä nyt tavoitella sitä lääkäriä, kolmelta et saa enää ketään kiinni.

Kyllä lääkärit ovat karanneet jo puoliltapäivin viikonlopun viettoon tai toiselle vastaanotolle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat