Mies aikoo luultavasti kosia, on vähän vaivaantunut fiilis

Vierailija

Ollaan asuttu vuosia yhdessä, 2 yhteistä lasta. Yllätin miehen mittailemasta sormusta eilen ja hän nauroi, että vastaisuuden varalle mittailee. Joko hän ostaa kalliin joululahjan tai sitten kosii. En ole kovin innostunut avioliitosta, kun ei se mitään muuta.

Kommentit (11)

Vierailija

Jotenkin surullinen olo sun puolesta, 2 lastakin tehty ilman avioliittoa pohjalla ja kaikenlisäksi toi nyreä suhtautuminen asiaan. Oot kyllä itsekkyyden huippu, häpeäisit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikset (viimeistään) tuossa vaiheessa ilmoittanut, ettet halua naimisiin?

En ole niin ehdoton, jos toinen haluaa. Luulin vain alun perin, että kumpikaan ei ole naimisiin menevää tyyppiä. Yksi paperinpala minulle, en ole uskovainenkaan.

Vierailija

Jos se on noin samantekevää, niin sitten kai voi mennä naimisiinkin, jos se on miehelle tärkeää. On omaisuuskin paremmin turvattu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jotenkin surullinen olo sun puolesta, 2 lastakin tehty ilman avioliittoa pohjalla ja kaikenlisäksi toi nyreä suhtautuminen asiaan. Oot kyllä itsekkyyden huippu, häpeäisit.

Täh? Millaisia ihmisiä täällä on? Joku avioliitto on ihan turha instituutio. Pitää suostua, jos mies haluaa?

Vierailija

Eihän sillä naimisiinmenolla ole mitään tekemistä kirkon kanssa, se on juridinen sopimus. Jos teillä on testamentit tehty ja omaisuus paperilla asianmukaisesti hoidettuna niin naimisiinmenolla ei ole väliä. Jos noita ei ole lainvoimaisesti kirjattu, niin eikö sitten kannattaisi mennä naimisiin? Lapsenne saisivat paremman turvan eikä joka asiaa tarvitsisi hoitaa virallista tietä, kun itse avioliitto olisi se "sopimus" teidän välillä.

P.S. Häät voivat olla juuri teidän näköisenne: ruokatunnilla pistäytyminen maistraatissa, isot kaveripippalot ravintolassa, vihkiminen kotipihalla, ihan mitä tahdotte. Vihkijöitä kyllä löytyy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eihän sillä naimisiinmenolla ole mitään tekemistä kirkon kanssa, se on juridinen sopimus. Jos teillä on testamentit tehty ja omaisuus paperilla asianmukaisesti hoidettuna niin naimisiinmenolla ei ole väliä. Jos noita ei ole lainvoimaisesti kirjattu, niin eikö sitten kannattaisi mennä naimisiin? Lapsenne saisivat paremman turvan eikä joka asiaa tarvitsisi hoitaa virallista tietä, kun itse avioliitto olisi se "sopimus" teidän välillä.

P.S. Häät voivat olla juuri teidän näköisenne: ruokatunnilla pistäytyminen maistraatissa, isot kaveripippalot ravintolassa, vihkiminen kotipihalla, ihan mitä tahdotte. Vihkijöitä kyllä löytyy.

Kyllä meillä on asuntolaina puoliksi kummankin nimissä 50/50%. Minä omistan minun autoni ja mies maksaa autolainaa omastaan. Eipä tässä muuta omaisuutta olekaan. Lapsilla on isänsä sukunimi, minulla omani luonnollisesti. Vieläkään ei selvinnyt, mitä hyötyä siitä avioliitosta on.
-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taas herää kysymys, miksei asioista voi keskustella ajoissa?

Miten ajoissa? Ei ole kosittukaan vielä! Minä ennakoin, että joko kosinta tai joululahja on tulossa. Jos se on joululahja, en tietenkään tahdo pilata mukavaa yllätystä. Jos kosii, niin voi kai siihen suostua ja ehdottaa häitä vaikka 5 vuoden päähän. En tiedä, kun en ole aiemmin asiaa pohtinut. Minulla ei ole suvussakaan juurikaan aviopareja. Olen pitänyt avioliittoa aika turhana nykypäivänä.
-ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat