Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan blondannut tämän väristä tukkaa? (kuva ohessa)

Vierailija

http://s763.photobucket.com/user/maitobileet/media/hair-how-to-olivia-pa...

Itselläni on suunnilleen tuon värinen tukka. Haluaisin kokeilla blondausta, kannattaako? Jos kyllä niin, kampaajalla vai onnistuuko kotona?

Kommentit (7)

Vierailija

Minulla on suunnilleen tuon värinen, ehkä asteen tummempi. Blondaus onnistui minulta kotona, tosin jouduin käyttämään oikeita, tujuja vaalennusaineita/värinpoistoja vaalentavien värien sijaan, sillä vaalentavat värit eivät hiuksiini tehonneet. Lopputulos oli siis aina aineen vahvuudesta riippuen kellertävä tai oranssi. Riippuu halutusta sävystä, kuinka helppoa kotivärjäys on. Itse tavoittelin viileähköjä ja neutraaleja sävyjä. Platinanvaaleaa tukkaa oli helpoin ylläpitää taittamalla värinpoiston jälkeen hopeashampoolla ja -naamioilla, mutta tarpeeksi valkeaan lopputulokseen tarvittiin näin tummassa tukassa suht vahvoja aineita, joten hiusten kunto kärsi jonkin verran. Luonnollisemman tuhkanvaaleankin ylläpito onnistui, mutta vaati jatkuvaa suoraväri-/taittosävytenaamiorumbaa. Tietysti sitä olisi voinut heittää jokaisen tyvikasvun valkaisun jälkeen oikeaan suuntaan taittavan kestovärin päälle, mutta siihen en jaksanut ryhtyä. Tummahkon, hunajaisen vaalean ylläpito oli raskasta, sillä vaalennuksen jälkeen sopivan tummuista, oranssihtavaa tukkaa ei saanut sävytenaamioilla tarpeeksi taitettua, jotta lopputulos olisi ollut luonnollinen. Edellytti siis tyven vaalentamista + sen jälkeen kestoväriä, mikä oli aika hankalaa ja työlästä ainakin kotioloissa. 

Vierailija

Jos on omatukka, saa helposti blondattua, mutta blondaaminen on taitolaji. Kampaaja saa värjäämättömän kerralla blondiksi, kotona voi mennä pieleen. Mulle kampaaja sai vahingossa oman värin lähes harmaaksi. Tarkoitus oli värjätä kupari kohta hiuksiin (joskus 10 vuotta sitten kun se oli muotia).

Kotona olen blondaillut ja nyt uskaltaisin värjätä koko tukan itse, mutta helposti menee pieleen. Hapete pitää olla sopiva, väriä PALJON ja levitys tasaisesti. Muuten tulee laikukas. Tukka pitäisi harjata kokonaan väri päässä ja väriä niin paljon, ettei ehdi kuivumaan. Väri pitää ottaa oikeassa kohtaa pois, koska liian aikaisin, jää keltaiseksi ja liian myöhään tukka kuiva hamppu tai tippuu pois. Vaikutusaika on yksilöllinen. Ja se kampaamo tulee halvemmaksi, koska todennäkäisesti joudut blondaamaan vähintään kahdesti ja vielä taittovärit, joita on vaikea itse valita.

Vierailija

Mä sain kotona blondattua lähes samanvärisen tukan. 2 värinpoistolla, normivärillä ja hopeashampoolla. Kannattaa odottaa muutama päiv värinpoistojen välillä, tai siinä välissä pestä tukka syväpuhdistavalla shampoolla niin toimii paremmin :)

Vierailija

Kiitos, kuulostaapa vaivalloiselta tuo kotivärjäysoperaatio. Kampaajalle voisi mennä ja kysyä onko siinä ylipäänsä järkeä lähteä blondaamaan. Ehkä ko. väri ei edes sovi iholleni. Olen kovin kalpea muutenkin. Ja tosiaan ihan oma väri on päässä tällä hetkellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älä blondaa! Pilaat vaan hiuksesi ja näytät typerältä bimbolta.

Ajattelin ihan samaa.

Vierailija

Huoh.

Mulla on ton väriset hiukset. Menin kampaajalle, ja tämä väitti, että niitä ei voi blondata. Sain sitten jotain raitoja, siis muka.. en ole tähän päivään mennessä paikallistanut misssä ne sijaitsee..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat