Kuinka paljon aikaisemmin pitää olla kentällä Helsingissä

Vierailija

kun lento lähtee klo 8.10 eurooppaan. Lähtöselvitys tehty kotona ja laukku pitää laittaa ruumaan.

Kommentit (10)

Vierailija

Tuntia ennen menen, koska olen sellainen tarkka ihminen. 

Puolessa tunnissakin selviäisi yleensä. Etukäteen ilmoitetut ruuhkatilanteet sitten kannattaa ottaa huomioon. 

traveller.

Tunnin pitäisi riittää. Kannattaa silti olla hyvissä ajoin. Turvatarkastuksessa voi olla myös ruuhkaa. Itse menisin puoli seiskalta kentälle.

Vierailija

Aamuisin voi olla aika ruuhkaista, juuri noihin aikoihin bisnesmatkalaiset lähtee lennoilleen. Jonotin turvatarkastukseen arkiaamuna kahdeksan maissa 25 minuuttia pari viikkoa sitten. Siellä kyllä on yksi tai ehkä useampikin turvatarkastusportti myös kauempana aulassa ja niitä päin jotkut lähtivät, minä en viitsinyt kun en tiennyt missä ne olivat ja ei ollut kiire.

Bag drop -tiskille olen jonotellut pahimmillaan puoli tuntia Hki-Vantaalla aamulla.

Itse varaisin aikaa kentällä puolitoista tuntia varmuuden vuoksi, mutta luultavasti tuntikin riittäisi hyvin.

Vierailija

Ja lisäys, tunti siis kentälle saapumisesta boardingin alkamiseen on se suosittelemani minimi. Jos koneesi lähtee 0810, boarding on varmaan puoli tuntia sitä ennen. t nro 5

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuntia ennen menen, koska olen sellainen tarkka ihminen. 

Puolessa tunnissakin selviäisi yleensä. Etukäteen ilmoitetut ruuhkatilanteet sitten kannattaa ottaa huomioon. 

Kentän tiedoissa sanotaan, että ruuhkaa voi olla klo 6-8.30. Meidän bussi olisi kentällä klo 6.25 eli 1½ tuntia aikaisemmin. Luultavasti ehdimme tällä? Kiitos sinulle.

Vierailija

Minulla meni kerran ruuhkaisena arkiaamuna yli tunti siihen, että pääsin lähtöaulasta bagagedropin ja turvatarkastuksen kautta portille jossa jo ihmisiä meni koneeseen. Tarkoitus oli käydä vessassa ja ostaa vesipullo ennen koneeseen menoa mutta en kerennyt, loppumatkan portille sai juosta. 

Koska koskaan ei voi tietää mitä voi sattua, suosittelen minäkin sitä 1.5 tuntia varmuuden vuoksi. Mieluummin on sen mahd. ylimääräisen ajan lentokentällä kuin istuu kotona.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni kerran ruuhkaisena arkiaamuna yli tunti siihen, että pääsin lähtöaulasta bagagedropin ja turvatarkastuksen kautta portille jossa jo ihmisiä meni koneeseen. Tarkoitus oli käydä vessassa ja ostaa vesipullo ennen koneeseen menoa mutta en kerennyt, loppumatkan portille sai juosta. 

Koska koskaan ei voi tietää mitä voi sattua, suosittelen minäkin sitä 1.5 tuntia varmuuden vuoksi. Mieluummin on sen mahd. ylimääräisen ajan lentokentällä kuin istuu kotona.

Meillä on vaihtoehdot olla kentällä klo 5.20 ja 6.25. Kyllä kai tolla 6.25 ehtii, siihen jää 1h 15min boardingiin

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Meillä on vaihtoehdot olla kentällä klo 5.20 ja 6.25. Kyllä kai tolla 6.25 ehtii, siihen jää 1h 15min boardingiin

Jos nuo on vaihtoehdot, ottaisin tuon 6:25 saapuvan. On kuitenkin hyvin todennäköistä, että ehditte sillä, ellei sitten satu poikkeuksellisen paha ryysis. Ja ehtiihän sinne lähtöportille hätätapauksessa juosta vaikka 10-15min boardingin alkamisen jälkeenkin, sen verran koneet useimmiten odottaa puuttuvia matkustajia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat