Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on jouluruoka, mitä kaikki Jouluapua-sivustolla toivoo?

06.11.2015 |

Ihan oikeasti ihmetyttää, että ruoka on se toivomus. Kallis kala ja kinkku?
Miten esim. nuo mamman kenkä- ja vaatepyynnöt liittyy jouluun?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PäteväPirkko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PäteväPirkko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä se lohikaan niin kallista ole

Kyllä minusta näin köyhänä lohi on todella kallista.

Kuin niin, sitä saa viidellä eurolla kilo.

kerro vielä mistä niin heti haen, kumma ettei ole koskaan tullut noin halpa lohi vastaan, aina 6-7 euroa tarjouksesakin, eikäole minun tuloilla halpaa.

Kävin lehtirokestani hakemassa uusimman K-marketin tarjouksen, ja siinä oli lohitarjous 7,95 e/kg. Lisäksi 6 euroa bussiin, niin tuleehan tälle mammalle vähän turhan kalliiksi kala.

je ja ylemmyyden tuntoiset erittäin hienot ihmiset sitten kiimoissaan alapeukuttaa kun pääsevät näin edes pätemään ja osoittamaan kuinka huno ihminen olet..peilistä vaan löytyy ihmishirviö näilläkin alapeukuttajilla, joille empatia on täysin outo käsite.

Vierailija
42/49 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PäteväPirkko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PäteväPirkko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä se lohikaan niin kallista ole

Kyllä minusta näin köyhänä lohi on todella kallista.

Kuin niin, sitä saa viidellä eurolla kilo.

kerro vielä mistä niin heti haen, kumma ettei ole koskaan tullut noin halpa lohi vastaan, aina 6-7 euroa tarjouksesakin, eikäole minun tuloilla halpaa.

Kävin lehtirokestani hakemassa uusimman K-marketin tarjouksen, ja siinä oli lohitarjous 7,95 e/kg. Lisäksi 6 euroa bussiin, niin tuleehan tälle mammalle vähän turhan kalliiksi kala.

Juuri nyt (to-la) k-marketissa kokonainen kirjolohi 4,95 euroa kilo.

Tuo tarjous minkä sanoin, on voimassa 5.-8.11.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21 vuotiaan äidin perhe (lapset 3 ja 5v) "joka joulu mietitään ja tarvetta olisi esim. koristeille" siis joka jouluko tarvii olla uudet koristeet? Jos jo pidempään ovat kokeneet saman jutun ni luulisi että joulunjälkeisistä aleista olisi edes muutamat härpäkkeet tajunnut ostaa varalle. Ja eipä se punainen kartonki paljoa maksa, ehkäpä lapsille riittäisi pahvitontut hiippailemassa seinillä

Me askarreltiin pentuna joulutontut ikkunaan, ja lumihiutaleita myös. Se oli hauskaa ja jännää. Myös omani kanssa olen näin tehnyt. Lisäksi tehtiin paperisuikaleista renkaita ja köynnöksiä. Tätä käytettiin vielä pari vuotta sitten synttärikutsuillakin koristeluna(siis ei samaa kuin mun lapsuudessa tehtyä :D)

Joulukuusi on mini ja alennuksesta(minikuusenpallot saa parilla eurolla), ja ensimmäiset jouluvalot ostin vasta vime vuonna. Lapsi oli 15 v. Hyvin ollaan tultu toimeen ilmankin, ja aiemmin rahat on mennyt tärkeämpään. Viime talvena oli varaa alesta ostaa.

Vierailija
44/49 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kerjäläiset ottaisivat varmaan vittuiluna, jos heille veisi lanttuja, kermaa, korppujauhoja yms. tarvikkeita, joista voisi itse tehdä laatikot.

Vierailija
45/49 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen joulufiilis tulee tätä ketjua lukiessa. :P 

Vierailija
46/49 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kerjäläiset ottaisivat varmaan vittuiluna, jos heille veisi lanttuja, kermaa, korppujauhoja yms. tarvikkeita, joista voisi itse tehdä laatikot.

Tuskin edes huolisivat.  Valmista pitää olla.

Vierailija
47/49 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole tarkoitus päteä, eikä osoittaa kenenkään huonommuutta tai paremmuutta. Tiedän kyllä, että moni on näinä aikoina todella tiukilla.

Kunhan ihmetellään, kun onhan ns. perinteinen jouluruoka edullista, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Vierailija
48/49 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä menee jouluruokaan rahaa. 8kg kinkku, Graavilohta, kylmäsavulohta, laatikot, rosolli, sillit, pateet. Tortut, piparit, puna-ja valkoviini ja kivennäisvesi, kotikalja ja limsaa. Jälkiruoaksi joku jäädyke tms.

Ja meidän joulupöytä on minusta todella vaatimaton monen muun, mitä olen seurannut. Monella on vielä poronpaistit ja erilaisia salaatteja ja monenlaista pikkuherkkua. Meillä on vain ihan perusjouluruoka. Muina päivinä sitten on tehty erilaisia, kun ei kolmea päivää ala syömään samaa.

Vierailija
49/49 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä menee jouluruokaan rahaa. 8kg kinkku, Graavilohta, kylmäsavulohta, laatikot, rosolli, sillit, pateet. Tortut, piparit, puna-ja valkoviini ja kivennäisvesi, kotikalja ja limsaa. Jälkiruoaksi joku jäädyke tms.

Ja meidän joulupöytä on minusta todella vaatimaton monen muun, mitä olen seurannut. Monella on vielä poronpaistit ja erilaisia salaatteja ja monenlaista pikkuherkkua. Meillä on vain ihan perusjouluruoka. Muina päivinä sitten on tehty erilaisia, kun ei kolmea päivää ala syömään samaa.

Jokainen kattaa pöytänsä varojensa mukaan. Ei toisten varojen. Jos ei ole varaa kaikeen haluamaansa, sitten täytyy tehdä valintoja. Ja niihin valintoihin ei kuulu kerjääminen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi