Elopaino elää ihan omaa elämäänsä

Vierailija

Mun kroppa on ilmeisesti kehittänyt sellaisen hieman alle 20 kilon marginaalin, jossa haluaa olla.

Nuorena ei paino ollut ongelma. Tai ehkä enemmän alipaino kuin ylipaino. Raskauden jälkeen ilman hormonaalista ehkäisyä paino nousi enemminkin kuin laski. Ehkäisylaastarin myötä paino taas tippui siihen lukemaan, mikä oli ennen raskautta. Hormonikierukkaan vaihdoin monta vuotta sitten. Sen jälkeen paino on elänyt omaa elämäänsä.

Nyt tuossa kävin miettimään asiaa. Aikanaan paino nousi lähelle 70 kiloa. Siitä hiljalleen sen suurempia elämänmuutoksia tekemättä paino alkoi hiljalleen pudota ja putosikin 55 kilon tuntumaan. Jonkin aikaa taas meni, niin paino alkoi taas hiljalleen nousta, saavuttaakseen tuon 70 kilon rajan. Ja taas näyttää siltä, että paino lähtee hiljalleen vähenemään.

Mitään muutoksia ei ruokailutottumuksissa tai liikunnassa ole näiden vuosien aikana ollut. Tai en ainakaan itse ole tietoisesti mitään muutoksia tehnyt.

Ehkä mä sitten odottelen vuoden verran ja katselen, mikä on tilanne :)

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kroppa ei halua olla missään muussa painossa kuin normaalissa. Muu on höpöhöpöä.

Valitettavasti tutkimusten mukaan näin ei ole. Ihmisen keho näyttäisi pikemminkin pyrkivän korkeimpaan painoon missä se on ollut. Tämä taipumus on eri vahvuinen eri ihmisillä perinnöllisistä syistä. Mutta tosiaan, evoluutiomme aikana on ollut aina nälänhätiä, ja silloin on henkiin parhaiten jääneet ne, jotka hyvinä aikoina saavat kerättyä rasvasolut täyteen varastorasvaa, jotka tehokkaasti varastoivat kaiken ruoan mitä saavat silloin kun sitä on. Tähän ohjaavat myös mielihalut, nekin geneettisesti ohjelmoituja: ne käskevät tankkaamaan kun kerran ruokaa on. 

Vierailija

Mä painan sinnikkäästi 70-75 kiloa. Ihannepaino mulle on 50 kiloa.
Liikun niin paljon, että jo sen avulla painon pitäisi hilautua pikkuhiljaa alaspäin, mutta ei.
Olen kokeillut paastoa, sokeritonta ja jauhotonta, karppausta, salaattilinjaa, vaikka mitä eikä paino laske!!! Vituttaa erittäin raskaasti ja jos mulla olis rahaa, menisin jo johonkin leikkaukseen ja rasvaimuun.

Vierailija

Paino tippui vuodessa kilon kuukausivauhtia. Hetken aikaa siinä pysyi, kunnes taas tuollaisella kilon kuukausivauhdilla nousi takaisin lähtötilanteeseen.

Jojolta tämä vaikuttaa, mutta olen aina ajatellut, että jojoilija kuitenkin pyrkii tarkoituksella laihtumaan ja sitten saa kilot takaisin.

Onneksi vaatteet ei ole viimeisimmän muodin mukaiset, niin jos ensi kesänä sitten taas toissakesäiset vaatteet menis päälle :)

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat