Olen kohta vuoden pessyt hiukseni vaik joka toinen päivä, edelleen rasvottuu

Vierailija

Ja näyttää ihan kamalalta. Koska tämä loppuu? Vai loppuuko koskaan.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Kun peset, laimenna shampoo. Osta kuivashampoota, pese sillä ja vedellä vaan kerran viikossa. Hiuksia ei pidä harjata liikaa, selvitys kerran päivässä riittää.

Voisit myös käydä hiuspohjatutkijalla, jospa on joku sairaus.

Vierailija

Mulla aloitettiin hormonikorvaushoito (sairauden takia) ja heti alkoi rasvoittua hiukset niin että pakko nykyään pestä joka päivä ja joka toinen vähintään shampoon kanssa. Joillakin kai vaan rasvoittuu helposti.

Vierailija

Syön e-pillereitä, voi sitten kai johtua niistäkin?
Hiukset on alaselkään asti, pakko siis harjata kun muuten yksi iso takkukass, leikata en halua.
Kai täytyy sitten vaan kärsiä :(

Ap

Vierailija

Mulla ainakin nopea rasvoittuminen loppui siihen, kun aloin kayttää runsaamman määrän shampoota pestessä. Käytän noin kourallisen kerralla ja hieron sitä päänahkaan ja hiuksiin kunnolla. Hiukset pysyy monta päivää puhtaana.

Vierailija

Käytätkö hoitoainetta? Itse jätin hoitoaineen pois kokonaan, ja eipä oo hiukset enään rasvottunut. Huom. En myöskään käyttänyt hiuksiin jätettävää, suihkutettavaa hoitoainetta.

Vierailija

No peset liian usein, talin eritys korjaa heti. Olet kouluttanu sen yliaktiiviseksi. Ja väärät shampoot. Osta vaikka urtekramin aloe veraa.

Vierailija

No mikä ongelma se on että pitää peseytyä päivittäin? En ole missään kuullut että se olisi joku suuri saavutus mitä kauemmin pystyy olla peseytymättä. Mä ainakin pesen itseni päästä varpaisiin joka aamu, ja olen onnellinen että mulla on mahdollisuus niin tehdä. Kaikilla ei ole. Se on luksusta.

Vierailija

Jossain lehdessä (aivan asiallinen lehti, olisiko ollut Hesari tai Kaleva) ihotautilääkäri kertoi, että hiukset eivät rasvoitu nopeammin, jos niitä pesee useammin.

Siis vanha käsitys, että mitä useammin tukan pesee, sitä nopeammin se rasvoittuu, ei pidä paikkaansa. Muistaakseni lääkäri arveli, että puhtaammissa hiuksissa pienikin alkava rasvoittuneisuus tuntuu ja näkyy selvemmin kuin valmiiksi rasvaisissa hiuksissa.

Mikä ongelma on pestä tukka joka päivä?  

Vierailija

Minä pesen joka päivä ja silti rasvoittuu. Mutta ei hätää mulla on lääkitys, jolla lähtee tukka päästä niin eipä tarvii sitten kauan enää peseskellä...

Vierailija

Mun ei tarvi pestä tätä kuontaloo ku kerran viikossa. Jos se alkaa tuoksuun ummehtuneelle loppuviikkoo kohti nii suihkuttelen vähän kuivashampoota, sillä pärjää taas pari päivää. Kesällä taisin olla parhaimmillaan kaks viikkoo pesemättä tukkaa eikä se näyttäny viä sillonkaan rasvaselta. Ja joo, älkää säikähtäkö, en liikkunut ihmisten ilmoilla tukkani kanssa, olin eräreissulla.

Vierailija

Itselläni ainakin johtuu e-pillereistä. Kun lopetin ne väliaikaisesti, hiukset pysyi heti puhtaana sen pari kolme päivää. Nyt kun taas syön pillereitä, rasvoittuvat hiukset heti jos on päivän pesemättä, vaikka olen yrittänyt totuttaa.

Vierailija

Minulla on myös rasvoittuvat hiukset. Pesen hiukseni joka päivä. Kysyin kampaajaltani, pitääkö myytti paikkansa, että pitäisi pestä vain joka toinen päivä. Kampaaja oli ehdottomasti sitä mieltä, että joka päivä kannattaa pestä. Olen myös lukenut aiheesta artikkelin terveysalan ammattilehdestä, jossa myös neuvottiin pesemään joka päivä. Onhan se nyt itsellekin ja läheisille miellyttävämpää, kun hiukset on joka päivä puhtaat. Minulla hiukset alkaa haisemaan ja päänahka kutisemaan, jos pesuväli venyy yli vuorokauteen. Ei tee päänahalle hyvää antaa sen olla rasvaisena.

Vierailija

Pesen hiukset 2—3 kertaa viikossa, kun ei useammin vaan tarvii. Ja oon e pillereitä syöny 8vuotta, kai se riippuu paljon henkilöstä miten äkkiä rasvottuu ja miten iho siihen reagoi.

Mutta täytyy sanoa, että joskus nuorempana kun pesin tiheämpään tahtiin, niin johan rasvottu ja todellakin piti pestä vähintään joka toinen päivä.

Vierailija

Kannattaa pestä joka päivä, jos rasvoittuu. Ei se pesuvälin pidentäminen rasvoittumista vähennä. Varsinkin jos on taipumusta seborreaan/ taliköhnään, päivittäinen pesu on päänahan hyvinvoinnin kannalta melkeinpä ehdotonta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat