Sairaalassa koulutus&syöminen. Nyt ahdistaa :(
Meillä oli koulutus sairaalassa ja siellä sitten syöminen yleisissä tiloissa, joissa ei käsien pesumahdollisuutta eikä käsidesiä tarjolla. Söin sormin pullan ja nyt ahdistaa mitä pöpöjä olen itseeni saanut.
Pystyykö kukaan auttamaan ahdistuksessa vai saanko syyttää itseäni typerästä toiminnasta?! Tottakai saan :( Syömistä ennen oli kuljettu yleisissä tiloissa ja aukaistu kahvallisia ovia... Kuinka todennäköistä on, että olen imenyt nyt itseeni aimomäärän pahoja pöpöjä ja siitä tulee pahoja seurauksia?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuat kai, että sairaalassa myös puhdistetaan kaikki pinnat todella usein? Oletko koskaan miettinyt miksi ne sairaalassa päivittäin työskentelevät eivät sairastu niihin kauheisiin tauteihin? Ei siellä kukaan käsidesiä käytä joka sekunti.
En ole kyllä koskaan esim. tk:ssa nähnyt ovenkahvojen puhdistajaa. Lattioita toki on mopattu.
Veikkaan, että tämäkin on ap sinun kirjoittama viesti?
Käytät joka viestissä sanaa "toki" jossain välissä :D
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa hoitohenkilökunta itseasiassa käyttää käsidesiä jatkuvasti, etteivät siirrä pöpöjä paikasta toiseen. Käsiä ei itseasiassa yleensä pestä kuin vessassa käydessä, ennen ruokailua ja jos käsissä on näkyvää likaa. Leikkaukset ovat tietysti poikkeus. Vanhemmat hoitajat aika usein myös pesee perusteettomasti, mutta nykytiedon valossa ohje on tämä.
Kyllä niitä käsiä täytyy pestäkin, esim norovirukseen ei käsidesi pure, on myös inhottavaa olla muutaman kerran desillä hierotuissa käsissä ,jotka ovat ihan tahmaiset.
Vanhempi hoitaja
Itse en olis tuossa tilanteessa syönyt koko pullaa ollenkaan. Kieltäytyminen on helppoa. Käytän tekosyynä sitä etten muka syö viljoja tai sokeria tai muka karppaan. Käytän tätä lähes aina kylässä, kun ei tiedä millä vessakäsillä tarjottavia on esille laitettu.
Mitäs järkeä sellaisissa on? Eikö se alkoholi ole juuri se mikä niitä pöpöjä tuhoaa?