Onko täällä naisia, jotka ovat saaneet vakityön " synnytysikäisenä" ?
Mietityttää vain tämä työllistyminen, että noinkohan kukaan palkkaa raskauden pelossa...
Kommentit (10)
Sain vakipaikan ja puolentoista vuoden kuluttua olin jo raskaana :)
Kyllä niitä vakipaikkojakin löytyy kun sinnikkäästi etsii.
aikoinaan ja vuosi sitten palkkasin kerralla kuusi synnytysikäistä nuorta naista (tulenen joku päivä vielä katumaan ;)
ennen ollut 6 vuotta kotona hoitamassa lapsia. Olin töissä 5 vuotta ja sitten sain vielä kaksi lasta lisää :) joten kaipa olin potentiaalisessa lastentekoiässä.
Millä alalla olette töissä te vakituisen saaneet synnytysikäiset?
Itse olen 25v. sihteeri, jo perheellinen ja kahden lapsen äiti. Asenne tuntuu olevan että alle kolmekymppisten naisten pitää tehdä pätkätöitä... Ottaa aivoon!
Olin 34v ja sain vakipaikan, miesvaltaisella alalla.
Multa ei kertaakaan kysytty mitään raskauteen tai perheeseen liittyvää työhaastattelussa.
Tässä välissä olen saanut jo 2 km mutta niistä ei kukaan tiedä täällä töissä. Ja 10kk yritystäkin tähän on mahtunut.
Eli teoriassa olen aikamoinen aikapommi työnantajalleni, mutta käytännössä ei ole vielä mitään tapahtunut :-/
Sain opettajanviran 33-vuotiaana ison kaupungin lukiosta. Olin juuri mennyt naimisiin, ja kun virasta tuli lopullinen päätös, olin jo onnellisesti raskaana. Tosin olin ollut kyseisessä tehtävässä jo muutaman vuoden viransijaisena. Lapsihaaveet olisin toteuttanut joka tapauksessa, oli virkaa tai ei. Nyt tuosta kulunut aikaan viisi vuotta ja kolmas lapsi tulossa. Onneksi on löytynyt aina hyviä sijaisia.
Valmistuin 26-vuotiaana ja menin samoihin aikoihin naimisiin. Ensimmäisestä työpaikasta lähtien olen ollut vakinainen. Sain lapsen 29-vuotiaana ja nyt olen 32-vuotias. Vaihdoin äitiyslomalta palattuani työpaikkaa ja se oli myös vakinainen vaikka minulla oli pienet lapset.
Olen koulutukseltani lakimies.
tuli 28 vuotiaana ja nyt 30v. olenkin äitiyslomalla.... olen lastentarhanopettaja joten ehkä meidän alalla ollaan hiukan suopeampia tän suhteen, tosin johtaja kyllä suuttu kun kerroin raskaudesta ja vihjasi jopa että vielä ehtisit myöhemminkin kun olet niin nuori! onnittelukorttia tai tekstaria töistä ei ole kuulunut...
Sain esikoiseni 28-vuotiaana, joten työnantajan kauhuskenaario ei tapahtunut vaan ehdin olla töissä neljä vuotta ennen äitiyslomaa.
Minut vakinaistettiin 22 vuotiaana.