Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä normaalia suhteessa?

Vierailija

Siskoni alkoi joitakin kuukausia sitten seurustelemaan uuden miehen kanssa. Mies on vaikuttanut mukavalta ja kunnollliselta tyypiltä mutta ajankuluessa olen kiinnittänyt huomiota siihen että mies tuntuu kontrolloivan paljon siskoani. Ei muiden läsnäollessa kuitenkaan näkyvästi.

Olen muutaman kerran pyytänyt siskoani kesällä terassille. Siskoni suostui että tietty mennään mutta myöhemmin perui ja selitti ettei hän varmaan sittenkään lähde kun Olli (hänen mieskaverinsa) ei juo eikä halua että siskonikaan juo lainkaan. Olli siis on kova urheilemaan ja ei siksi käytä alkoholia koska halusa keskittyä treenaamiseen.
Käytiin muutama viikko sitten shoppailemassa siskon kanssa ja ehdotin että mennään syömään pizzeriaan shoppailun päätteeksi. Kassajonossa siskoni alkoi epäröimään - Olli kuulemma voisi suuttua/harmistua jos hän söisi ulkona ilman Ollia.

Meillä on myös veli ja suunnittelimme veljen ja siskon kanssa viikko sitten vievämme äitimme 50v syntymäpäivänsä johdosta ulos syömään ja menisimme koko perhe ja mahdolliset puolisot/seurustelukumppanit. Suunnittelimme jo tietyn ravintolan minne menisimme ja se sopi kaikille - kunnes sisko tokaisi että Ollilta pitää kysyä sopiiko paikka hänelle että jos Ollille ei käy pitää keksiä muu paikka - ihan kuin siskoni seurustelukumppani päättäisi minne perheemme menee syömään äitimme syntymäpäivänä?

Kesällä olin sopinut minun mieheni ja isäni kanssa päivän reissusta kolmisin rannalle. Päivää ennen tätä siskoni kuuli suunnitelmistamme ja pyysi että hän ja Olli saisivat liittyä seuraamme. En kehdannut kieltäytyä (alunperin olimme sopineet jo reissusta kolmisin). Lähtöaamuna sain siskolta viestin "Ei me kukaan nyt sitten tänään voidakaan lähtee rannalle kun Olli joutui töihin. Mikä toinen päivä sovittaisiin kun eihän me nyt ilman Ollia mennä kun sekin haluais mukaan" - ikää kuin kukaan ei voisi lähteä kun Olli ei pääse paikalle ja siskon ja Ollin ei alu perin pitänyt edes tulla.

Samanlaisia asiamerkkejä on vaikka kuinka. Oonko mä nyt turhaan päätynyt pitämään Ollia jonain pomoilijana vai mitä mieltä olette?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Kuulostaa sairaalta. Siis myös siskosi. Totuuttahan ei voi tietää ulkopuolinen, haluaako mies todella että siskosi ei mene minnekään ilman häntä ai kuvitteleeko siskosi vain niin? Oletko puhunut häelle tästä?

Random

Siskos on sen völjyn alla ja ei kuulosta kovin kauas kantoselta suhteelta ellei siskos siedä tuommosta kauaa,saati ees ymmärtää koko Olleilua.

Vierailija

Lisäksi kuulemma siskoni pitää aina näyttää kuitit Ollille jos on jotain ostanut. Vaikka siskoni ostaisikin omilla rahoillaan jotain...

Vierailija

Joo, siskosi on pahasti nyrkin ja hellan välissä.
En tiedä mitä voit tehdä. Älä kuitenkaan suostu Ollin pompoteltavaksi, teet selväksi, että olet siskosi tukena 24h.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sairaalta. Siis myös siskosi. Totuuttahan ei voi tietää ulkopuolinen, haluaako mies todella että siskosi ei mene minnekään ilman häntä ai kuvitteleeko siskosi vain niin? Oletko puhunut häelle tästä?

Luulinkin ensin että kyse olisi siskostani joka haluaa miellyttää Ollia valitsemalla toimintapansa sen mukaan minkä LUULEE miellyttävän Olmia. Voi asiassa olla toki sitäkin puolta mutta olen kyllä huomannut että osa johtuu Ollista itsestään varmasti.

Kesällä pyysin siskoa terassille ääneen kun Olli oli samaasa huoneessa. Olli totesi että menkää vaan ja poistui tupakille ulos. Pian siskoni alkoi räplätä puhelintaan ja totesi että olli laittoi tupakilta viestin ettei halua siskoni lähtevän terassille..

Vierailija

Ei ole välttämättä nyrkin ja hellan välissä. Tai on sitten itse mönkinyt sinne.. Useat ihmiset parisuhteeseen päästyään nauttivat siitä "alistumisesta" toisen tahtoon vaikka näillä Olleilla ei olisikaan tarvetta päsmäröidä. Tunnen parikin beta-miestä jotka eivät muka voi nykyään tehdä mitään ilman "hallituksen" lupaa ja silti nämä heidän puolisot ovat ihan täyspäisiä eivätkä mitään kahlitsijoita. 

Vierailija

En myöskään halua alkaa siskoni suhteeseen puuttumaan mutta ärsyttää etten voi siskoni kanssa mitään tehdä ilman että asiaan on Ollin suostumus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Luulinkin ensin että kyse olisi siskostani joka haluaa miellyttää Ollia valitsemalla toimintapansa sen mukaan minkä LUULEE miellyttävän Olmia. Voi asiassa olla toki sitäkin puolta mutta olen kyllä huomannut että osa johtuu Ollista itsestään varmasti.

Kesällä pyysin siskoa terassille ääneen kun Olli oli samaasa huoneessa. Olli totesi että menkää vaan ja poistui tupakille ulos. Pian siskoni alkoi räplätä puhelintaan ja totesi että olli laittoi tupakilta viestin ettei halua siskoni lähtevän terassille..

Mies on sairas. Siskosi täytyy päästä pakoon heti. Toi voi muuttua todella kammottavaksi tulevaisuudessa, viimeistään siinä vaiheessa kun mies on järjestelmällisesti tuhonnut siskosi ystävyys-perhe yms-suhteet ja alkaa käyttää fyysistä väkivaltaa henkisen ohella.

Vierailija

Ei todellakaan ole normaalia. Mietin ensin samaa kuin eka vastaaja, että kuvitteleeko siskosi vain että ei voi tehdä sitä eikä tätä kun on niin kiinni tässä Ollissa, mutta  tuo kuittiennäyttämisasia kyllä selvensi asian täysin. Nämä siis vielä vasta seurustelevat ja toinen kontrolloi rahankäyttöäkin, huh. Ei sillä että tuo olisi normaalia vakiintuneemmassakaan suhteessa, mutta vielä sairaampaa tuo on seurustelusuhteessa. Jos tuo on totta niin siskosi kannattaisi varmaan juosta ja lujaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat