Muutokset kehossa e-pillereiden lopettamisen jälkeen

Vierailija

Kuinka pian olette huomanneet muutoksia pillereiden lopettamisen jälkeen? Ihossa, painossa, mielialassa..? Lopetin itse noin kuukausi sitten pillereiden napsimisen, enkä olisi ikinä uskonut että kaventuisin näin nopeasti! Vaakaa en omista mutta tuntuu kuin nestettä olisi lähtenyt kropasta hirveä määrä ja ulkopuolisetkin ovat huomautelleet laihtumisestani. Nyt odotan kauhulla ihon huononemista..

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Kiva kuulla että olet kaventunut. Itse lopetin vasta muutama päivä sitten pillerit, joten vielä menee varmasti hetki että näkyy mitään muutosta, jos näkyy.

Aina saa vaan lukea kuinka tukka putoaa, lihoo 20kg ja akne tulee kun lopettaa pillerit... Niitä odotellessa :D

Vierailija

Voin paljon paremmin ilman pillereitä. En tosin muista niiden lopetuksesta muuta kuin sen, että kuukautiskierto ei koskaan palautunut normaaliksi ja raskautta toivoessa käytin hormoneita, jotta kuukautiset saatiin tulemaan aina välillä. Helposti tulin kuitenkin raskaaksi kolmannesta kierrosta. Toinen raskaus alkoi sitten ensiyrittämällä ilman hormoneja.

Vierailija

Mulla ihon rasvoittuminen alkaa noin kolme viikkoa lopettamisen jälkeen ihan tosissaan, ja silloin alkaa kehittyä myös finninalut, hiuspohjaan tulla taliköhnää (joo, on yhtä ällöttävää miltä kuulostaa, näyttää siis hilseeltä mut johtuu oikeasti siitä että talirauhaset päänahassa aktivoituu). Painoa alkaa tulla, eli nestettä kertyä. Voin paljon paremmin pillereiden kanssa, mut niissä kierroissa kun olen unohtanut monta ensimmäistä pilleriä (eli olen esimerkiksi matkoilla enkä ole muistanut varautua) pidän koko kierron luomuna. Siksi, että nykyään, jos aloitan pillerit ja munasolu alkaa kypsyä, muodostuu siitä kipeä rakkula joka kuitenkin puhkeaa jossain vaiheessa kiertoa. Mut ennen ei tällaista ole ollut, ja olen sentään syönyt pillereitä 15 vuotta, välissä on ollut kaksi raskautta (jotka molemmat ensimmäisestä pillerittömästä kierrosta)

Vierailija

Hiukset lähtivät. En lihonut pillereistä yhtään, mutta joku 5 vuotta pilsujen jälkeen tukka lyheni vyötärömitasta polkkaan ja oheni.

Vierailija

Ei mitään hyviä muutoksia, 5 kk sitten lopetin pillerit. Finnejä tuplasti enemmän, lihon, tukkaa lähtee enemmän, päänsäryt tulivat takaisin, karseet kuukautiskivut ym. mutta sitä toivottua raskautta ei kuulu vieläkään. Kyllä harmittaa!

Vierailija

Mulla ei tullut mitään muutoksia ainakaan yhdeksässä kuukaudessa (sitten ruvettiinkik vauvantekoon). Paitsi että kuukautiskiertoni on luonnollisesti muutaman päivän lyhyempi kuin pillereillä, oli sitä myös ennen pillereita.

Vierailija

Silloin kun käytin niitä ja lopetin niin muutos oli huomattava. Laihduin varmaan kymmenen kiloa seuraavan 3kk aikana. Kaikki pillereiden tuoma turvotus hävisi. Samoin iho muuttui paremmaksi. Ja mikä parasta mieli muuttui positiivisemmaksi.

Vierailija

Itse lopetin minipillerit noin vuosi sitten. Puolen vuoden jälkeen laihduin 5kiloa en siis heti vaan pikkuhiljaa ja mulla akne parantui. Sillon kun söin pillereitä niin naama räjähti oikeen finneistä. Lisäksi migreeniä ei tule enää lähellekkään joka viikko ja hiukset ei kyllä oo tippunut päästä vaan ruvennut voimaan paremmin. Kun söin pillereitä niin hiusten kasvu hidastui. Lopetin sillä alkoi olemaan niin paljon kaikkia oireita ja pahaa oloa. Voihan se olla että toisille ne parantaa ja toisille pahentaa asioita.

Vierailija

Pms oireet ennen kuukautisten alkua, kiukkuisuus, mielialanvaihtelut, tiputtelua ennen kuukautisten alkua, pari kiloa laihduin, tulin raskaaksi 5 kk lopettamisesta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin minipillerit noin vuosi sitten. Puolen vuoden jälkeen laihduin 5kiloa en siis heti vaan pikkuhiljaa ja mulla akne parantui. Sillon kun söin pillereitä niin naama räjähti oikeen finneistä. Lisäksi migreeniä ei tule enää lähellekkään joka viikko ja hiukset ei kyllä oo tippunut päästä vaan ruvennut voimaan paremmin. Kun söin pillereitä niin hiusten kasvu hidastui. Lopetin sillä alkoi olemaan niin paljon kaikkia oireita ja pahaa oloa. Voihan se olla että toisille ne parantaa ja toisille pahentaa asioita.

Miksi alapeukku ? Pitäiskö niiten sit aiheuttaa jotain pahaa ? Jos jotain negatiivista haluatte niin menkat tulee todella lyhyellä välillä ja epäsäännöllisesti ja kestävän yli viikon. Olen sen verran monta merkkiä kokeillut että enköhän itse tiedä että ne eivät vain minulle sovi. Ihan ensiksi söin siis e-pillereitä jotka jouduin vaihtaa minipillereihin kun jouduin lähtemään sairaalaan monta kertaa niin järkyttävän migreenin takia ja lisäksi suvussa on veritulppaa jota terveydenhoitaja ei edes kysynyt.

Scotch

Lopetin pillerit reilu vuosi sitten. Muutaman viikon kuluessa alkoi hiusten rasvoittuminen ja kuukausien kuluessa ihoni huonontui. Kierto on edelleen aivan sekaisin ja olen lihonut vuodessa useamman kilon. Mieliala on kyllä tasaantunut ja se on hyvä juttu. Harmittaa, että pillereitä edes koskaan söin. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat