Liian helppo työ...

Vierailija

Halusin avautua tästä aiheesta teille, tylsyyttäni varmaan. Minusta tuntuu, että minulla on liian helppo työ. Homma on niin kevyttä, ettei sitä voi oikein työksi kutsuakaan. Olen siis lähihoitajana erään kehitysvammaa sairastavan miehen kodissa. Asiakkaita on vain tämä yksi. Mies on jo iäkäs ja hyvin huonossa kunnossa, eli käytännössä vuodepotilas. Ei puhu, ruoka kulkee automaatin kautta letkuja pitkin, nukkuu suurimaan osan päivästä. Ainoa asia, mitä työvuoron aikana teen on se, että käännän hänen kylkeä kaksi kertaa ja vaihdan vaipan siinä samalla sekä vaihdan ravintopussin ja painan start-nappia ruoka-aikaan. Kolme kertaa viikossa käytän pesulla. Muuten vain istun tietokoneella tmv. Mielelläni tekisin hoidettavan kanssa muutakin mutta hän ei vanhuudesta ja sairaudesta johtuen jaksa oikein mitään, ei edes istua kovin kauaa. Tässä työssä tienaan kuitenkin normaalin lähihoitajan palkan. Tunnen tästä asiasta jonkinlaista syyllisyyttä, sillä olen ollut aikaisemmin töissä muualla ja tiedän, että jotkut hoitajat painavat hiki päässä duunia. Löytyykö kohtalotovereita?

Kommentit (3)

Vierailija

Onko Suomessa näin hyvin asiat, että vammaisilla on yksityiset hoitajat omassa kodissa? Vai onko tämä joku ökyperhe joka maksaa palkkasi kokonaan.

Vierailija

Tuo on vastuullista työtä. Jos haluat tehdä enemmän, niin lue vaikka ääneen.

Ja mitä taas siihen, että koet huonoa omaatuntoa siitä, että muut tekevät enemmän, niin älä huoli, tämä on vain vaihe työelämässäsi. Just nyt vuodepotilaan elämästä huolehtiminen on sun työtäsi.

Vierailija

Sulla on vaikeampaa kuin liikennelaitoksen bussinkorjaajalla. Se avaa aamulla jakoavaimen leuat ja pistää ne kiinni ennen kotiin lähtöä. Surffaamaan ei pääse, jos pomo huomaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat