palan tunne kurkussa

Vierailija

Pari päivää ollut kurkussa palan tunne. Öisinkin häirinnyt. Nieleminen ei auta. En tiedä onko kurkussa oikeasti jotain vai tuntuuko vain siltä. Onko keinoja mikä auttaisi?

Kommentit (9)

Vierailija

Useimmiten tuollainen johtuu stressistä tai ahdistuksesta. Joskus toki myös esim. flunssan yhteydessä ihan siitä että tulehtunut ja limainen kurkku on tukossa. Vakavammat syyt on onneksi harvinaisia. 

Ei tuolle oikein mitään kauheasti voi tehdä, paitsi jos pitkään tai tosi hankalana vaivaa, käydä tutkituttamassa onko siellä kurkussa jotain fyysistä ongelmaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei ole närästys. Sitä on ollut joskus ja aivan eri tunne. Ap

Ei närästys tunnu aina vain poltteena. Mulla on refluksitauti ja välillä ei tunnu kuin palan tunne kurkussa.

Vierailija

Minulla on välillä tuollaista ja on tosiaan stressiä. Voi kestää useammankin päivän, mutta sitten yleensä helpottaa ja menee itsekseen ohi.  Ekaa kertaa, kun sain oreita kävin jopa lääkärissä, mutta mitään ei ollut ja totesi, että voi olla myös stressiä. Nyt osaan jo tunnistaa milloin on stressistä johtuvaa "kuristusta".

Vierailija

Sairastin vuosia sitten masennusta ja silloin mulla oli usein tunne, että on pala kurkussa. Se tuntui ihan fyysisesti. Parantumisen jälkeen tämä on poistunut.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat