Kaikille olisi parempi jos kuolisin pois

Vierailija

En usko että tulen tästä masennuksesta enää parantumaan, terv. 5 vuotta hoidon piirissä keskivaikean ja vakavan masennuksen takia
En halua enää tuhlata rahojanne, anteeksi että olen tuhlannut niitä tähänkin asti kun olen ollut niin hyväuskoinen hölmö että olen luullut että voisin muka parantua. Olisinpa jo silloin onnistunut tappamaan itseni

Kommentit (15)

Vierailija

Kuulostaa ikävältä. Veljeni sairasti myös ja päätyi lopulliseen ratkaisuun. Kova ikävä. Toivottavasti löydät jonkun muun ratkaisun tai että elämä edes jossain määrin tuntuisi paremmalta.

Vierailija

Ole itse itsellesi armollinen. Jatka terapiaa. Opettele itseäsi. Auta itseäsi silloin , kun  masennus iskee. Opettele tunnistamaan oireet ja toimimaan niin, että suojelet ja autat itseäsi. Toivottavasti terapiassa sit

in opetetaan, tai löydät muualta myös niitä itsehoidon keinoja...ja käytät niitä. Ei masennus ole paha. Se on itselle niin tumma ja syvä tunne. Onko sinulla olut parempia aikoja?

millaisessa terapiassa käyt? Niitäkin on monia....Ja mikä sinulle on hyvä. Kai se monttuvaihe kuuluu työstämiseen.

sitten, kun on möyrinyt ja tietää suunnilleen, että mistä masennus kumpuaa...sitten voisi siirtyä ratkaisukeskeisiin malleihin....että toimii itseään tukien. Nlp ainakin toimiin ja mikäs terapia se onkaan, missä keskitytään olevaan ja tulevaan...ei enää menneeseen. Ole armollinen itse itsellesi.älä ole niin ankara. Silitä itseäsi pehmeällä kädellä. Salli itse itsellesi hyviä asioita. Sinä ansaitset hyvää. Ole se mikä olet. Olet hyvä juuri noin. Voimia sinulle. Suojele itseäsi.

Vierailija

Aina on syy aamulla avata silmänsä, vaikka se olisi kahvikupin juominen aamusta ainoastaan. Vaikka et mitään muuta tekisi koko päivänä. Älä huoli. Joku päivä kun sitä vähiten odotat niin huomaatkin jonkun muunkin syyn herätä aamulla. Yksi asia lisää. Hyväksy sairautesi, hyväksy itsesi. Muihin ei kannata ikinä verrata elämäänsä. Voin sanoa vain omasta puolestani, jos tulisin kadulla sinua vastaan. Olisin kaunis, meikattu, hyvin pukeutunut nainen. Siltikin saatan istua päiviä kotona, joskus itkienkin. Enää en sitäkään usein jaksa tehdä. Voin sisältä niin huonosti. On asioita joita en voi muuttaa tai peruuttaa elämässäni. Olen vaikeuksien vuoksi satuttanut, loukannut rakkainta ihmistä suuresti. Silti minä joka päivä herään ja avaan sälekaihtimet. Joskus ehkä aurinko osuu minunkin aamuun ja lähden ulos. Älä siis ikinä ajattele, että kaikki on kaikilla niin hyvin kuin näyttää. Ei minullakaan ole, eikä edes lähimmät ihmiset joihin joskus törmään huomaa mitään, surullista mutta täyttä totta:( elä elämäsi, sinulla on oikeus olla juuri sinä tänään.

Vierailija

No huh huh, mitä vastauksia täällä on muutama. Siinä näkee taas joidenkin ihmisten välinpitämättömyyden ja itsekeskeisyyden.
Tsemppiä sulle, varmasti löydän vielä avun masennukseen.
Itse olen taipuvainen masennukseen ja joudun taistelemaan tosissani sitä vastaan. Minulla auttaa säännöllinen elämänrytmi, terveellinen ruokavalio, liikunta, itsetutkiskelu ja uskon löytyminen Jumalaan.
Olen tonkinut itseäni ja miettinyt syitä, mitkä aiheuttaa masennusta. Tiedostan, että kärsin häpeästä. Siitä seuraa huonoa itsetuntoa, ym. on vaikeaa löytää paikkaansa työelämässä ja kokoajan on epämääräinen ulkopuolinen olo. En koe olevani hyvä missään. Joskus mietin, että perheellänikin olisi paremmin ilman mua.
Tiedän, että noi ei oo totta. Vaan me jokainen ollaan arvokkaita ja tärkeitä ihmisiä. Sinäkin. Ja uskon, että meillä kaikilla on, joku tarkoitus täällä oloon.
Paljon voimia sinulle, että jaksaisit löytää avun mustiin päiviisi.

Vierailija

How do you do?
Have yourself, a pleasent afternoon.
Well, fuck you too,
Goodnight's the one I choose, for you!

I'll kill myself,
I'll blow my brains onto the wall.
See you in Hell,
I will not take this anymore.
Now this is where it ends, this is where I will draw the line,
So excuse me while, I end my life.

No elä tapa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En usko että tulen tästä masennuksesta enää parantumaan, terv. 5 vuotta hoidon piirissä keskivaikean ja vakavan masennuksen takia
En halua enää tuhlata rahojanne, anteeksi että olen tuhlannut niitä tähänkin asti kun olen ollut niin hyväuskoinen hölmö että olen luullut että voisin muka parantua. Olisinpa jo silloin onnistunut tappamaan itseni

Älähän hätiköi. Voit ruveta tekemään hyviä töitä ihmisille ja vaikka kun käyt kaupassa, niin keräät matkalla roskia yhteiskunnan eteen, jos omatunto kolkuttaa.

Tsemppiä ja voimia.

Vierailija

Sä olet yksi kärpäsen paska tässä maailmassa. Mieti miten paljon verorahoja menee vaikka köyhien muiden maiden ihmisten tukemiseen. He ovat vain kuluerä. Samalla voisi tappaa tai tehdä itsemurhan yli puolet maapallon väestä.

Vierailija

Masennus tavallisesti paranee totaalisella elämänmuutoksella, jolla saat iloa ja uusia tuulia elämääsi. Jos jatkat elämääsi samanlaisena mitä se on tähän asti ollut, niin mitään suurta parantumista tuskin on edessä. Osa saa puhtia esimerkiksi urasta Suomen ulkopuolella tai toiseen kaupunkiin muutamalla (uusi työ tai koulutus).

Masennuksesi luultavasti johtuu ihan siitä että elämäsi on epätyydyttävää, mihin reagoit masentumalla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat