G:Tärkein elämänviisaus, minkä olet saanut kotonasi?
Minulle sanottiin, että älä koskaan arvostele ylempiarvoisiasi.
Sitä viisautta olen noudattanut. Vaikka olen itse eläkeläinen, en koskaan arvostele esim. lääkäreitä, vaan esitän heille ihailuni ja arvostukseni hienotunteisesti.
M41
Kommentit (18)
Älä takaa ketään.
Isoäidin isä menetti koko omaisuutensa annettuaan takauksen hyvän ystävänsä lainaan.
Susta ei oo mihinkään...
Se on pitänyt!
Asiat eivät koskaan ole niin huonosti, etteivätkö ne menisi ryyppäämällä vielä huonommaksi.
Kyllä elämässä joku tolkku pitää olla. (isän neuvo joka kerta kun paasasi kännissä ties mistä)
Äitini neuvot: opiskele ja hanki rahaa. Tottelin.
Edesmenneen isän neuvot: opiskele, tee asioita mistä tulet onnelliseksi, tee työksesi sitä mistä pidät oli se mitä tahansa, ole suvaitsevainen erilaisuutta kohtaan. Näitä yritän noudattaa :)
n21
"Se menee ohi". Olipa kyseessä ilo tai suru, niin siihen ei pidä takertua, sillä tunteet ja olotilat vaihtuu aina.
Varmaan on tärkeämpiäkin, mutta mieleen tulee vain "kaikesta muusta voi säästää, mutta lapsien pitää saada harrastaa"
Puhu ihmisistä niin että voisivat olla läsnä, vaikka eivät olisikaan läsnä.
Et voi arvostella toisen tekemisiä jos et satavarmasti osaa tehdä asiaa paremmin.
Nämä nyt ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Puhu ihmisistä niin että voisivat olla läsnä, vaikka eivät olisikaan läsnä.
Et voi arvostella toisen tekemisiä jos et satavarmasti osaa tehdä asiaa paremmin.
Nämä nyt ainakin.
Kamalaa, mutta mä totesin jossain vaiheessa, että jos noudattaisin näitä, mulla ei enää olisi yhtään ystävää. Kaikki mun ystävyydet perustuu pitkälle toisista juoruamiseen ja toisten ihan "lämpimikseen" arvosteluun :(
Ei yhtikäs mitään. Muuten sain hyvän ja tasapainoisen kasvatuksen, mutta elämänohjeet jäivät melko vähään. Siksi haluaisin lapsia, että voisin opettaa heille tiettyjä asioita joissa vanhempani olivat puutteellisia, opastaa heitä nuoruudessa juttuihin joista olisi apua opiskelussa, työelämään astumisessa ja talouden hallinnassa. Harmi vain, että olen homo enkä halua muuten lapsia.
"Jos mikä tahansa työ ei kelpaa, niin silloin ei halua tehdä töitä ollenkaan".
Lapsuuden kodissani opetettiin luottamaan toisiin ihmisiin ja siihen, että elämä kantaa. Pitkään tämä elämänfilosofia toimikin hyvin.
Nyt olen muuttanut mielipidettäni. Yritän uskoa elämän muuttuvan taas joskus hyväksi ja yritän nauttia pienistä positiivisista asioista. Mutta vaikeaa se on. Yhtä lastani kiusattiin koulussa niin paljon, että hän sairastui vakavasti. Tiedän nyt, että koulujen ei tarvitse puuttua kiusaamiseen, jos rehtori ja opettajat eivät viitsi puuttua. Tiedän, että kiusaajien vanhemmat ovat pahoja ihmisiä, jotka välittävät vain oman lapsensa oikeuksista. Tiedän, että koko ns. auttamisjärjestelmä on vain suuri vitsi, joka vain musertaa kiusatun lopullisesti.
Opit ovat siis menneet uusiksi. Älä luota toisiin ihmisiin. Lyö ennen kuin sinua lyödään.
Jos ei jotakin voi saada, niin sitten ollaan ilman.
Siisti ei ole se, joka siivoaa, vaan se joka osaa siisteyden pitää.
Jos jotain teet, tee se kunnolla.